{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på bil og Mc Teori
  • #1   15. apr 2012 da jeg tog kortet var det samme teori og prøve man skulle igennem og jeg tog bil og mc samtidig men gik kun til en slags teori men to teoriprøver. der er ingen forskel på prøven til mc og bil.

  • #2   15. apr 2012 Forskellen er rigtig lille. Du lærer en lille smule om hvordan du skal placere dig på vejen, i svingene og ved lyskryds. Derudover er der lidt andre småting, med derudover er der ikke den store forskel.

  • #3   15. apr 2012 Altså at man skal lukke af for cyklister ved højre sving, holde over pilen i venstresvingsbaner osv ?

  • #4   15. apr 2012 Jeg var oppe for 14 dage siden, det er godt nok 4 år siden jeg tog til bil, men så vidt jeg husker er princippet præcist det samme..

  • #5   15. apr 2012 prøven er fuldstændig den samme..

    Mvh Tobias.


  • #6   16. apr 2012 Jeg tog mit i Oktober or so. Sidste år..

    Og vi var en hel del der blev overrasket over at der var så stor forskel på bil og MC prøve!

    Vi fik flere spørgsmål omkring sving: (grus/placering/yderlige hastigheds nedsættelse)
    Kryds; (Når du i et to sporet sving kan se over bilen- Om du kører eller ej hvis der er frit bag ham)

    Vi fik en prøve der var meget fokuseret på MC. Tror vi var 4 der bestod og 10-11 der dumpede..
    For de spørgsmål med sving var som at skyde i tågen på de skærme de har i København.

    I det ene spørgsmål omkring et skarpt venstre sving. Var de grus i højre side.. Så man skulle ikke placere sig taktisk..
    Samme sving senere hen var der grus i midten..
    Og var kun fordi jeg sad forreste jeg kunne se de to.. Ellers havde jeg været chanceløs på dem også.

    Så skal du til prøve! Er der bare på med de spidse albuer og sid så tæt på skærmen som muligt.. (Især i kbh)


  • #7   16. apr 2012 Der er ikke den store forskel, der falder lidt flere spørgsmål omkring sving og placering - som jeg husker det.

    men nu tog jeg også kortene med 3 års mellemrum og i den RIGTIGE rækkefølge - først mc, SÅ bil... smiley


  • #8   16. apr 2012 Det var jo noget af nogle forskellige svar. Jeg består alle mine evaluerende bil prøver på den cd jeg har fået. Men den med Mc prøver kan jeg ikke få til at virke. Må hellere få fat i kørelæreren så jeg kan få terpet lidt på det inden jeg skal op til prøve i morgen.
    Jeg skal forresten op i Helsingør.


  • #9   16. apr 2012 Der er ikke den store forskel, men forskel er der.
    Der er billeder fra bil prøverne der ikke er i mc prøverne og omvendt, ligesom der er billeder der går igen i begge prøver, men skal besvares forskelligt alt efter om man er i bil eller på mc.


  • #10   16. apr 2012 Jeg er 44 år... tog kørekort til bil i 1986.... og sprang så lige nogle år over før jeg tog til mc sidste år.... griner..
    Men.... hold op en gammeldags teoriprøve til mc. Det var en der var lavet engang i 70érne, og der er ligesom sket en del ændringer siden.... feks... hastigheder osv.
    Vi var 12 til prøven og vi 10 havde de samme fejl, så nu er den blevet fjernet fra prøverne, og da vi faktisk ikke havde fej,bestod vi alle.... smiley men ellers er der ikk de store forskelle på bil og mc. Jo selfø hvor du holder dig på kørebanen osv osv osv... og ved parkering..

    Held og lykke med det.


  • #11   17. apr 2012 Så har jeg været oppe til teori prøven og er bestået med 3 fejl. Prøven var som en bil prøve. Bortset fra at man ikke så ud fra en bil men fra en motorcykel. Mine besvarelser var fuldstændig som jeg ville have svare hvis det var en bil prøve.
    Så er den værste prøve overstået.

    Tak for svarene her inde smiley


  • #12   17. apr 2012 tillykke med det...

  • #13   17. apr 2012 Tillykke med det! Så skal du snart ud på den praktiske også..

    smiley Og den minder sku ikke om bil.


  • #14   17. apr 2012 Takker smiley
    Jeg tror det er meget forskelligt hvor du tager den henne osv. Denne her var fra 84 og den kunne lige så godt have været til bil smiley

    Ja forhåbentlig inden for 14 dage skulle jeg gerne have kortet. Såå nu kommer jeg til det sjove.... Hvilken Mc skal jeg have. Men det må nok blive i en anden tråd smiley


  • Jonas M
    Jonas M Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   16. apr 2019 skal du til mc teoriprøven besvare spørgsmål vedrørende bilens udstyr og sikkerhed osv???

Kommentér på:
Forskel på bil og Mc Teori

Annonce