{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Banekørsel - det sku for fedt!! {{forumTopicSubject}}

Jeg var på bane for første gang igår på Surup raceway, sammen med Thomas P herindefra også. Det var sku for fedt!! Det overgik alle mine forventninger. Jeg har en hank til at køre lidt stærkt engang imellem, og kan også godt li snoede veje, og på bane får man sku afløb for det i sikre omgivelser.

Dagen startede godtnok lidt skidt, eftersom jeg efter tilmelding på banen fandt ud af at mit bagdæk var punkteret. På en søndag aften kan det godt være lidt svært at finde et dækfirma der kan lave det, men heldigvis kunne det klares med noget dækskum. Det holdt fint hele dagen igennem.

Jeg kan klart anbefale alle at køre bane - tror sku også man bliver en sikrere kører på vej af det, eftersom man får prøvet grænserne af på sin mc.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Banekørsel - det sku for fedt!!
  • #1   15. maj 2006 dæktryk skal ned på 2,1 på bane smiley
    ellers advarer dækket ikke inden udskridning smiley

    et 3 dages "kursus" fx på Poznan får en til at kende sin mc meget bedre! Man griner af den kørsel man man havde den første dag smiley

    Det e rihvertfald hvad jeg fik af vide at de kammier der var i Poznan sidste uge smiley træls jeg ikke nåede med)


  • #2   15. maj 2006 Tell me something I don't know smiley

    Mvh. Rune


  • #3   15. maj 2006 Sebastian vi havde også nogle gode dage i poznan og jeg tror vi alle fik ftyttet nogle granser.
    mvh rené c


  • #4   15. maj 2006 Hekto:
    Ja, der er skøn udsigt dernede når man næsten kysser asfalten;-) Fik skravet tæerne lidt, men fik dog ikke knæet i. Jeg synes jeg lå helt ud over siden, og prøvede at vippe knæet så meget ud som jeg kunne. Til min forbavselse lå det helt inde ved mc'en.. haha, så det må jeg lige arbejde på.

    Moto:
    Ja, jeg har ihvertfald tænkt mig at gøre mere ud af det. Det er bare lidt surt at det er lidt dyrt og besværligt, men igen, det er sku alle pengene værd.
    Jeg kørte med sydskånes mc. De er sku nogle flinke gutter. Jeg havde tilmeldt mig i gul klasse fordi der ikke var andre pladser, men fik byttet med thomas p, som havde tilmeldt sig intro-klasse (og han kører bestemt ikke som en rookie.. hehe). Det viste sig så at man skal på intro-kursus før man kan få lov at køre andre klasser, og de var flinke til at lade mig og thomas bytte hold. Der var ialt 3 klasser der kørte den dag. Intro/grøn, gul og rød. Der var nogle som fyrrede den godt af. Der var en mesterkører i rød klasse på en aprilia 250 som gav de fleste røv. Det var imponerende at se på.



  • #5   15. maj 2006 bob d nu galder det ikke om at få knæet i jorden.
    men prøv at fokusere på banen og cyklens opsatning og vigtigt dit dæktryk.
    knæet skal nok komme i jorden når hastigheden er oppe og man kender de rigtige idiallinier.
    forresten er det de sidste 5 cm der er de sværeste før dine knæ pats røre jorden.
    det med at dine støvlesnuder røre jorden er ikke svært men du sidder forkert med fødderne hvis de gør det.
    mvh rené c


  • #6   15. maj 2006 rene:
    Det var også lidt i sjov det med knæet;-)
    Eftersom cyklen er den samme som jeg bruger på gaden, vil jeg helst køre på den med min "gade-opsætning" - hvis du forstår hvad jeg mener. Hensigten er ikke at jeg skal konkurrere eller noget, men jeg er glad for du siger det med støvleskraberen. Hvordan sidder jeg forkert? Skal jeg nærmest kun have tå-spidsen på den fodhviler hvor udsvinget sker til?


  • #7   15. maj 2006 bob d
    jeg har faktisk kun tæerne på fodhvileren ved ikke om det er det rigtige men det virker for mig.
    kan godt forstå dig ang det med knæet i gulvet da du er på gade racer. af samme grund købte jeg et bane jern.
    mvh rené c


  • #8   15. maj 2006 Moto:
    Ja, det er rigtig. Man kan lære meget ved at se det på tv. Men det bare irriterende man ikke kan stille spørgsmålene til tv'et;-)
    Har du fundet alle du skulle bruge til d. 27?


  • #9   15. maj 2006 nu har jeg også luret de knægte der køre gp også live.
    og jeg har ikke problemer med hvor mine støvler skal sidde i svingene og heller ikke noget problem med at flytte røven ud eller at få knæet i gulvet men vigtigt at få over kroppen med ned på siden af tanken da det jo drejer sig om at flytte tyngdepungtet så langt ned som muligt.
    mvh rené c


  • #10   15. maj 2006 jeg køre nu heller ikke med knæet i joden på offenlig vej af samme grund og forkert dæk tryg.
    men ja det er vigtigt at finde sin egen stil.
    men vi ses jo nok på banen en dag så kan vi jo drøfte div ting over en fyraftens pils.
    hvad for bane dage skal du med på i år.
    mvh réné c


  • #11   15. maj 2006 jeg har kun bugget den 30/9 og 1/10 på lausitz så kommer der nok noget ind imellen.
    mvh rené c


  • #12   15. maj 2006 Det sku da en del arrangementer du har booket Moto. Jeg har lige fået en plads på søndag igen. Min nr. 2 banekørsel! Sådan.

  • #13   16. maj 2006 Moto du må ikke skrive det med regnvejr søndag. :o(
    Jeg skal nemlig også afsted. DMI skriver mest tørt og uændrede temperaturer, så det krydser vi fingre for. ;o)

    Til gengæld ser det ud til, at du desværre nok får lidt dråber på torsdag. :o(


  • #14   16. maj 2006 Moto:
    Ja, sådan er det åbenbart med de banedage. Jeg kom med på et afbud sent i aftes, så jeg håber sku ik det bliver regnvejr.

    Lars:
    Skal du til Sturup og køre også?


  • #15   16. maj 2006 Bob D: Nej jeg skal køre på Knustorp. DMI har ændret udsigten for søndag, så det ser ud til der kan komme lidt vand. Pis lort..

  • #16   16. maj 2006 Jeg var på Donnington Park sidste sommer sammen med en kamerat, det var vores første gang på bane og det var rigtig fedt. Når man har kørt bagved instruktørerne de første par omgange og set ideal kurverne, så er det rigtig fedt selv at prøve bagefter hvor man presser sig selv mere og mere for hver omgang der går, i jagten på de andre kørere.

    Vi var også indelt i 3 hold grøn,gul og rød hvor grøn var begyndere og det hold vi startede på, man kunne så avancere til gul hvis man følte sig klar til det efter man havde kørt et stykke tid på grøn, men vi blev på grøn.(ingen grund til at lege Rossi første gang man prøver det)

    Men det er helt sikkert noget vi skal prøve igen, vi har snakket lidt om at prøve Jerez banen i Spanien næste gang, men der er jo også et stykke vej derned, så måske banerne i Sverige først.


Kommentér på:
Banekørsel - det sku for fedt!!

Annonce