{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.525 visninger | Oprettet:

mc tur til spanien. {{forumTopicSubject}}

Hey.

vi er to venner som vil afsted på cyklen her til sommer. vi har snakket om en tur over amsterdan, paris for at ende i barcelona. vi har lagt 18 dage af til det. vi skal afsted to mand på en CBR 600 (PC 25).
er det nok med en tank-taske og bagageboks og en ekstra rygsæk til ham der sidder bag på, til tøj osv?

et andet spørgsmål er pengene, hvor meget skal man regne med sådan en tur koster? det er første gang vi skal på lang tur så vi ville lige hører af om nogen kunne hjælpe med deres erfaring?

Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mc tur til spanien.
  • #2   3. jun 2011 benzin alene løber vel op i 5.000 kr, 18 dage med overnatning og mad er vel små 10.000, god tur

  • #3   3. jun 2011 På en PC25, det gad jeg ikke!
    Vil heller ikke anbefale rygsæk over sådan en lang strækning, slet ikke!


  • #4   3. jun 2011 Nej drop rygsækken, det bliver et helvede. En tanktaske og sidetasker, du kan få udemærkede sæt hos Louis.

    Den her biks er et sikkert et besøg værd dernede.
    http://motocard.com/en/help/tiendas/andorra.aspx


  • #5   3. jun 2011 Har siddet bag på cykel fra Oslo til Tronheim, ca 800km med en rygsæk fyldt med tøj til to, damn mine skuldre var smadret og heldt røde da vi kom frem...



  • #6   3. jun 2011 sidetasker og tanktaske, hvis i skal sidde 2 på cyklen. det andet blir alt for "pakket" på jer begge.
    Jeg var i Italien sidste år, hvor vi krydsede flere lande nedover, schweitz bla, og der er de vildeste veje!! smiley
    Husk at købe et regnsæt, for i vil med garanti løbe ind i en smule regn, og de sæt de har i T-hansen er alle pengene værd! jeg købte et til turen sidste år, og jeg fik brug for det et par gange, og hver gang jeg tog det af, var jeg helt tør, så det kan KUN anbefales! specielt til 399 kr!


    http://www.thansen.dk/product.asp?c=5408404967&n=282593810&pn=1426236754
    Sån en bandit der.

    Vi var afsted i 17 dage mener jeg, og vi var i forlystelsesparker, og boede først på hostels på turen, og dernede havde vi lejet en ferie lejlighed, men vi sparede ikk på pengene, vi lejede bla 2 speedbåde i 2 timer, spiste ude hver eneste dag, vignetter "motorvejs klistermærker" ved de forskellige områder, og alt muligt andet, og tror det i alt kostede mig mellem 9-12.000 kr. havde ihvertfald penge med tilbage, da jeg kom hjem.

    go tur smiley


  • #7   3. jun 2011 og husk at få det grønne kort fra forsikringen, så du er dækket! og vær sikker på at du kan få fat på autohjælp hvis det skulle drille med maskinen.

  • #8   3. jun 2011 Eller hvis i skal bruge diverse ekstra udstyr, regntøj mm. så hold ind ved Louis Lager Verkauf i Hamborg på vejen.

  • #10   3. jun 2011 Hvis i skulle bestemme jer for at tage de sidste 600 km til Alicante, skal i da være velkommen til at besøge mig..

  • #11   3. jun 2011 Men to mand på en CBR 600. Der bliver man immervæk stegt på sådan en lang tur. Hvis han har kortet, ville i få langt mere ud af turen hvis han købte en gammel enduro MC eller 80er mc i segmentet 600 cc og opefter, man kan fodre fisk med dem i øjeblikket, og alt kan sælges når i er hjemme igen.
    Man kommer rigtig langt for 15 jern og faktisk også mindre.
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=29209


  • #12   3. jun 2011 puha det lyder sgu hårdt smiley

  • #13   3. jun 2011 til økonomien så prøv at slå ruten op på http://maps.google.com og se hvor mange Km i ca kommer til at kører.

    Du kan så regne med en gennemsnitspris på benzin på 9-10kr (prisen varier fra 7,5kr til ca. 13kr alt afhængig af hvilket land man tanker i), dernæst så sats ikke på at i får kørt mere end 300-600km om dagen hvis i skal nyde turen, har selv prøvet at kører 1000km om dagen hvilket ikke er fedt når man kun ser motorvej. Når i har fundet ud af hvor meget i vil kører om dagen så beregn hvor mange overnatninger i skal bruge.

    I skal nok beregne ca. 200-300kr til mad drikker per person med 3 måltider hver dag og vel en ca. 250-500kr per overnatning under transport, hostels er normalt de billigste.(overnatningsprisen kan godt være højere afhængig af hvor lukses man vil have det.)



  • #14   3. jun 2011 kiggede lige på g.maps.

    Ruten
    http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Copenhagen,+Denmark&daddr=Amsterdam,+Netherlands+to:Paris,+France+to:Barcelona,+Spanien&hl=en&geocode=FVvQUQMdhgDAACkjPYBcPFNSRjG4Z5Tm3X7dBA%3BFUAmHwMdPqZKAClVd5qUtT_GRzGNr8C3TP0AZg%3BFSZ-6QIdXuQjACkPt-IGH27mRzFglIxow4ILBA%3BFY2HdwIdPxwhACn1KO0mcZikEjEwA6Qh4PoABA&mra=ls&sll=50.289339,9.448242&sspn=11.041836,28.54248&ie=UTF8&ll=50.247205,6.394043&spn=11.05155,28.54248&t=h&z=6

    i kommer til at kører i omegnen af 2300km. så der er en lang tur smiley


    Husk at i skal også lige regne med at i skal hjem igen. så hvis i bruger, f.eks. 5 dage derned så har i også 5 dage hjem, hvilket giver ca. 8 dage hvor i kan nyde destinationerne. smiley

    så i skal kører omkring 566km om dagen. det tager nok en 8 timers tid ca. Så god tur smiley

    Kørte selv en tur til Benalmádena, Spain hvor vi to autozug noget af vejen. Vi havde kun regnet med 11 dage væk hvilket var alt for lidt. Vi brugte alt for meget tid på motorvej for at komme frem i stedet for at nyde turen hele vejen.

    Så 18 dage er et fornuftigt valg så i ikke kun bruger tiden på rykken af motorcyklen 70% af dagene men også har nogle afslapningsdage indimellem.

    Personligt ville jeg måske nok tage et par dage mere for bare at der er mulighed for at lave lidt mere morfar ferie. smiley


  • #15   4. jun 2011 Hvad end i gør, så få fat på sådan en gashjælp / Fartpilot, de forlænger den mulige køretid med flere hundrede km. Kærte selv fra Heidelberg til Lindum nær Viborg på een dag med sådan en på. Det er over 900 km.
    (link fjernet)

    http://www.louis.de/_405d20889fcc490ecdfb48626eaa042194/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10019598


  • #16   4. jun 2011 - Vildand. Nysynet TRX til salg. 45 T. -

    Jeg kan ikke lige helt følge dig, får en cruise-control på gas-håndtaget din MC til at køre længere eller mener du man ikke kan kører mere end 300km på en dag uden eller man kan kører 600km længere end man normalt kunne, mit tilfælde ville det være 1.600km.

    Det må vist kun gælde på race præget cykler da jeg snilt kan kører 1000km om dagen uden at få ondt i håndled, jeg lider derudover af musearm og svage håndled (arbejdsskade), ondt i røven er en anden snak smiley



  • #17   4. jun 2011 Peter: Hvor har de benzin til 7.5 henne?

  • #18   4. jun 2011 - Allan(Kolding) R -

    Ikke sikker på de har det længere men tankede da til 1.01 euro i Spanien på min tur. Den er eftersigende ikke steget vildt meget siden Maj sidste år dernede.

    Og de ca. 13kr er selvf. prisen herhjemme uden for myldertid smiley


  • #19   5. jun 2011 Peter R.
    Kører selv med den dims altid, og den virker uanset cykiel efter min mening. Den er et must til længere ture. Min tur fra Heidelberg var iøvrigt på en Aprilia Pegaso.


  • #20   5. jun 2011 Eller tag en prøve tur inden for landets grænser, med det udstyr i regner med et slæbe med. Det er altid godt med en test, bare spørg drengene fra copenhagen suborbiteals *GG*

  • #21   5. jun 2011
    - Vildand. Nysynet TRX til salg. 45 T. -

    Jeg vil nu ike postulerer at den er et must med mindre man oplever at få ondt i håndled, men lader man være med at spænde på håndtaget så oplever man ikke nogle problemer på den front.

    - Mads M -

    Forresten husk at holde et fornuftigt antal pauser. F.eks. vil en 10-20min pause hver 200-300km, hvor i sikkert alligevel skal tanke, gøre godt for både bentøj, R*V og resten af kroppen, væske indtag, mad m.m.

    Jeg kan på min MC, som står i original form med "hårdt sæde", kører omkring 600km før min R*V begynder at brokke sig. De sidste 400km er med ondt i R*ven. smiley

    Sådan en 10-12 timers kørsel hvor man kører 1000km på en dag er heller ikke specielt sjovt, specielt ikke flere dage i træk. Så planlæg ruten og regn med et fornuftigt antal km om dagen og nyd turen derned. smiley





  • #22   5. jun 2011 ja og som Rasmus(lolland) O siger, tag en prøvetur og se hvordan det går. kør en 300km på samme cykel med tasker og det hele således i kan nå at justere de småting til påklædning, sidekomfort, pause what not der måtte være, inden den rigtige tur.

    Evt. invister i et samtale anlæg, kan fåes billigt til et par hundrede. Så kan i under turen lige snik snakke hvis der er et eller andet i lige vil vende.
    Men dog ikke nødvendigt smiley


  • #23   5. jun 2011 ov. husk øreprommer. smiley

  • #24   7. jun 2011 tak for alle de fine kommentare smiley sku lækkert man lige kan ligge en tråd op, også få så meget feed back. super smiley vil lige prøve at svare jer lidt hver enkelt her sidst på ugen, har ikke så meget tid i hverdagene nemlig smiley
    ´har været nede i tyskland ved heingerikel og kigge lidt på nogle tasker til turen, en 30l magnet tanktaske og to sidetasker til bag på, på ialt 60 l mener jeg det var. kostede i alt 1300,- kr ca. (okay pris eller?) smiley også har jeg en Give boks til bagpå hvis det skulle være,. rygsækkerne var en "måske" smiley ville lige hører jeres meninger. smiley

    med hensyn til km, havde vi regnet med en 500 + - om dagen,?
    og ja, vi skal være to på en cykel, min makker har ikke kortet desværre ;( og mc og bil gad vi ikke smiley men så får vi os en lille hygge tur, håber vi da smiley

    men som sagt, det her var lige et lidt aææ round svar, prøver at få svaret jer lidt hver enkelt sidst på ugen smiley
    Og tak for jeres viden, det sku skønt smiley


  • #25   8. jun 2011 - Mads M -

    forresten et lille pakketip du kan gøre brug af. Pak alt du skal bruge i små plastikposer, evt. en pose per dag eller hvad der nu passer.

    Tricket er ikke at pakke i poser men at lukke så meget luft ud af poserne du kan, hjemmefra med en støvsuger og når du er kommet afsted så med håndkraft. Dette vil gøre at tøjet fylder en del mindre og derved kan du have mindre med. En bieffekt er så at tøjet bliver kryllet, hvilket kun har en betydning hvis man ikke bryder sig om kryllet tøj.

    Og pak også en pose eller 2 ekstra til hjemturen, man får altid brug for det, specielt til snavsetøj smiley


  • #26   11. jun 2011 Racing4fun.es .
    jo tak, lyder da rigtig godt smiley kan du ikke sende en PM med dit nummer i, så kan jeg jo evt. give et kald hvis det skulle være noget vi beslutter os for smiley

    har haft snakket med falck og de kan tilbyde noget til 1000,- ca pr. år også skulle den dække det hele, og i vinter perioden kan man smække den over på bilen. smiley så tror det bliver den, eller nogen som har andre bud ?

    Tonny S
    hvor mange liter er de på, kan de evt. bruges til den tur vi skal på ?

    Peter R
    jo tak, det var jo et godt tip smiley havde tænk mig at pakke nogle gamle t-skirts og sådan som man kunne smide ud efterhånden, også kunne man jo finde noget på vej der ned og der nede, alt efter pladsen i taskerne .

    havde tænk på noget samtale-anlæg os, men hvad er godt og billgt, hvor meget skal man ofre til sådan en tur? vil enlig godt ha noget så jeg kan hører noget musik og snakke i tlf. os, så kan jeg jo bruge den her hjemme os når man tager en længere tur. men skal jo os kunne smakke med tumpen bag på smiley


  • #27   14. jun 2014 Hej Mads.. Kom i nogensinde afsted.? Og hvordan gik jeres tur.? Overvejer nemlig selv at taget turen til Benalmádena..! Det er så dog alene.. smiley

  • Niels K
    Niels K Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 11 Svar: 1
    #28   15. sep 2018 Hej jeg vil til spanien i 2019,det er min tanke og følge kysten ned til spanien og køre til Barscelona til Andora og så hjem,sove i telt,jeg vil kun køre på motorvej i Tyskland(tror jeg)er der nogen forslag til hvor jeg skal køre.

Kommentér på:
mc tur til spanien.

Annonce