{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Syn og ombygning {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Er meget "grøn" i det med syn, registrering og ombygning, så har lige et spm. "Alle" skriver herinde, at det er bedst at syne mc'en og så ombygge bagefter.

Hvilken risiko er der ved at bygge for meget om - efter syn. Jeg er med på at politiet kan sende en til syn igen, hvis de mener ex. potterne lamer for meget.
Men hvordan kan politiet iøvrigt se, at ombygningen har "overskredet" det tilladte? Stel afkortet, anden forgaffel osv. - der skal man vel være lidt kender, eller hvad?

Muligvis ovenstående er lidt kryptisk formuleret...

/Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn og ombygning
  • #1   11. jul 2011 Hvis politiet sender dig til syn pga. larm og synsmanden kan se at den er ombygget. Så ender du jo ved Skat "bare fordi den larmede".
    Så det vil nok være at foretrække, kun at lave ændringer som kan bygges tilbage i tilfælde af et syn.


  • #2   11. jul 2011 Men hvis man nu ikke påtænker at have meget larmende udstødning - så er risikoen vel betragtelig mindre...

  • #3   11. jul 2011 Ja, korrekt. Og hvis du ikke kører på den, er risikoen endnu mindre.

    Jeg vil give Steen P ret i at det vil være at foretrække at lave ændringer som kan laves tilbage til original.

    Jeg synes man ser mange "Streetfightere" og andre ombygninger hvor man har pillet i bagstel og andre konstruktive ændringer, som ikke lige umiddelbart kan laves tilbage til original.

    Surt at få fat i sådan en cykel i troen at den er ok og lovlig og så kører rundt med risiko for at komme til at hænge på en exrta afgift.


  • #4   11. jul 2011 Jeg er igang med et projekt, den er ikke synet inden ombygning da det simhelthen ikke var muligt da den var i så dårlig stand.

    Jeg har lavet få ændringer og intet på stellet er blevet rørt, den risiko har jeg ikke turdet løbe og udstødningen er købt til den model og ikke hjemmefremstillet af samme grund.

    Du kan jo starte med at fortælle med du havde i tankerne?


  • #5   11. jul 2011 Jeg kunne godt forestille mig, at det kan give lidt problemer, hvis du bliver involveret i et uheld, og den flinke betjent lægger mærke til at der er konstruktive ændringer. Derfor vil jeg foreslå at syne den med de konstruktive ændringer, så du har papir på at det er iorden. Personligt ville jeg være ked af at løbe risikoen. En støjpotte er svær for forsikringsselskabet, at give skylden for et uheld, men har du svejset i stellet, har de nok en bedre sag....

  • #6   11. jul 2011 Jeg har ikke det konkrete projekt endnu, så det var mere af nysgerrighed. Tænker også at jeg vil lave noget, derkan føres tilbage til standard, såfremt det bliver nødvendigt.

    Cyklen skal selvfølgelig også være sikker at køre på, så jeg tror ik lige at jeg skal til at skære eller svejse i noget stel...;-)


  • #7   11. jul 2011 Det var det samme jeg havde i tankerne, jeg kan godt lave min tilbage til standard hvis jeg føler for det (:

  • #8   11. jul 2011 hallo hallo.. man må ikke sælge feks. en fighter der har fået afkortet stelet, uden at det er godkendt.. det skal stå i købs aftale, ellers SKAL aftalen gå tilbage, og sælger står med et problem, for det er ham Skat kontakter.. jeg har selv skåret i mit stel, og ved evt syn, så kan man jo svejse det gamle stel på igen.. og sådan som de japaner har svejst på fabrikken, så kan jeg også få det til at ligne fabriksfærdigheder;);)

  • #9   11. jul 2011 Ja og så begynder det nemlig at blive rigtig sjovt, for lige sådan som svejsninger kræver diverse certifikater og når private uden certifikat begynder at klat svejse hjemme i garaen, så skal det nok gå godt.

    Dermed ikke sagt at du ikke kan svejse Steffen, men der er sateme mange med et svejseværk som ikke kan.

    Og hvor mange piller kåben af en cykel ved en handel for at se om der er svejst i stellet?
    Jeg gør ikke.


  • #10   11. jul 2011 Er så "uddannet" i det gudskelov så hvis jeg svejser noget, så bliver det betragtet som hvis et værksted havde gjort det.

Kommentér på:
Syn og ombygning

Annonce