{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

Syn og ombygning {{forumTopicSubject}}

Hey

Er der nogen, der kan sige lidt om, hvilke begrænsninger der er i forhold til syn og ombyggede cykler? Jeg har en gammel rusisk veteran, som jeg vil ombygge til bobber. Dvs større baghjul, sænket og afkortet skærm, flytte forlygten, fjerne speedometer, sætte rivgear på siden af tanken (det kan den også fås med originalt) og tage forskærmen helt væk, samt nogle mindre detaljer.

Må man det uden at få bøvl?

Har også overvejet at ændre hældning lidt på forgaffel, så den kommer længere væk fra stellet. Må man det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn og ombygning
  • #1   22. jul 2013 Der skal være speedo på til syn.
    Større baghjul, skal der måske skaffes dokumentation for, evt også sænkningen.
    Det med at skaffe dokumentation kan godt være noget bøvl, måske umuligt.
    Det er ejers ansvar at gøre synsmanden opmærksom på de konstruktive ændringer.
    Hvordan vil du ændre hældningen ? Skære / svejse i stel er no go. Med en anden forgaffel er du igen ude i at skaffe dokumentation.

    http://www.skad.dk/303-202_for-mc-kunder-af-skad.htm



  • #2   22. jul 2013 Det er jo nærmest umuligt efter hvad jeg kan forstå. Du må købe noget der er godkendt til din mc, men ikke tage noget fra en anden lignende mc og bygge på.

  • #3   22. jul 2013 Der er ikke krav om speedo og blinklys på mc'er før 9/95

  • #4   22. jul 2013 Hej Lars.

    Det link Morten har smidt til SKAD, er faktisk et godt sted at starte og sæt dig godt ind i reglerne. Husk at tage godt med billed dokumentation med dato og tids stempel på billederne.

    Din MC er delt i 3 zoner efter skats regler så du skal bygge den om, over 3 år, hvis du vil ændre på hele motorcyklen. Men læs Mortens link til SKAD.

    Ellers kan du gøre som mig og de fleste andre og bare gøre det og så tage skraldet som en mand, hvis/når det sker. Har selv planer om at forsøge at få min sidenummerplade godkendt her når sommeren er forbi.


  • #5   22. jul 2013 Stand corrected. Vidste godt det med blinklys. Mener synsmanden sagde der skulle være en hastighedsmåler på, da jeg synede min CBR fra 87. Men kan se at det vist ikke er et lovkrav på "ældre" mc´er.

  • #6   23. jul 2013 Cool, SKAD er en god hjælp.

    Min mc er der ikk betalt afgift på endnu, så det gør det vel en del nemmere. Den er fra '77 (Dnepr med 650cc) og derfor er der ikk krav til blinklys. Og heller ikk til speedo så?

    Jeg sætter så en ældre 750'er på med færre heste. Det er vel egentlig ikk noget problem, vel?

    Jeg sænker skærnen lidt og ikk støddæmperen. Så det er vel det samme som at sætte en anden skærm på.

    Jeg havde egentlig tænk at skære i stellet for at få forgaflen længere frem, men det er måske en dårlig ide. En anden forgaffel er nok nemmere at slippe afsted med.

    Hvad med det rivgear? Der skal koblingen jo sidde på også? Gearkassen er lavet til at skifte gear med hånden, så jeg forlænger bare det håndtag og sætter koblingen der.

    Og så lige et dumt spørgsmål. Hvad er "dokumentation" helt præcist?


  • #7   23. jul 2013 Det er en generel regel fra trafikstyrelsen

    http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/7B0DAF66918149C7A5F5DD0AB17D9294.ashx


Kommentér på:
Syn og ombygning

Annonce