{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

syn efter ombygning {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lidt svært ved at blive klog på reglerne ved ombygning, som vist for nyligt at blevet lavet lidt om!!?

Hvis jeg "rent hypotetisk" køber et gammelt stykke jern og vil lave ændringer derpå, men uden at skære i stel, ingen motor eller affjedrings ændringer... kun kosmetiske ændringer, heriblandt også lygter!!
hvis jeg holder mig til godkendte dele, vil den da kunne synes?

Og ja, jeg ved godt alle synshaller er ikke deler samme synspunkter som os MC'ister.

Eksempelvis kunne det være en Ducati Super Sport 600/750 hvor jeg fjerner alt plastik og smider et caferacer-sæde og nye lygter +div. ekstra dele. med inspiration fra vedhæftede billede.

hvad er jeres tanker om sådan et projekt??... er det helt håbløst, eller vil det vare forsøget værd??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syn efter ombygning
  • #1   17. maj 2021 sådan ser den ud adskilt


    profilbillede
  • #2   17. maj 2021 Uden at være ekspert, så foreslår du ingenting der som ikke kan synes.
    Der er selvfølgelig regler om at kabler ikke må komme i klemme, afstand mellem blinklys og den slags. Men er det godkendte lygter, spejle osv. og du monterer korrekt, så burde der ikke være problemer med det du skriver.


  • #3   18. maj 2021 Synshallen er det rigtige sted at spørge, de elsker at udfolde sig med deres viden, helst et sted hvor der er flere ansatte, de har bedre tid.
    Ellers ring til Dekra og spørg efter Allan Brun.


  • #4   18. maj 2021 Sikkert pisse flot..
    Blot du er indstillet på masser af blå negl og hygge med DIT eget projekt.. smiley smiley
    For stige i værdi i forhold til indsatsen?
    flere interesserede købere i budkrig..? Glem det..!

    Var det forresten ikke derfor de gode folk hos wrenchmonkees stoppede med det de er bedst til, - disse totalt gennemførte ombygninger alle syntes er super fede og lækre, - men kun de færreste turde, gad, magtede købe til den reelle pris. smiley
    It’s a sad world.. smiley


  • #5   18. maj 2021 Hvis du er bange for at den ikke går gennem syn efter ombygning, hvorfor syner du den så ikke bare først og derefter skifter delene ud? Der er jo intet ulovligt i at skifte de gamle dele ud med andre godkendte dele.

  • #6   18. maj 2021 tak for tilbagemeldingerne ??

    #4 det var skam ikke med økonomiske bagtanker... det giver aldrig mening.
    nej, det er mere bare en fix ide, jeg ikke kan få ud af hovedet!!

    #5 nej den går sku ikke... vil ikke køre rundt på noget, som måske/ måske ikke, er helt efter bogen.
    ren samvittighed giver god karma ??


  • #7   18. maj 2021 #6 Det er jo ikke ulovligt at skifte dele på den... Hvis det er godkendte dele du skruer på er der jo intet galt i det. Den skal jo ikke synes for hver enkel lille ting der bliver lavet på den. Det er kun konstruktive ændringer der skal godkendes og skrives ind.

  • #8   19. maj 2021 Skift fra clip-ons til Superbike styr er konstruktiv ændring, selv om det gør dig bedre i stand til at køre MCen pga du kommer højere op og ikke skal hvile så meget på dine håndled.


  • #9   19. maj 2021 #8 Havde set denne artikel omkring ændring af styr, men er ikke helt sikker på om det også gælder i dag? Ved ikke om det også gælder når man fx går fra clip-ons til et normalt styr.

    https://www.motormagasinet.dk/article/view/196015/hoje_styr_tilladt_pa_motorcykler


  • #10   20. maj 2021 #7: Det er lidt noget vrøvl du kommer med. Hvis ikke en MC kan synes er den jo ikke lovlig!? Så hvis ikke den kan gå igennem syn med de ændringer du har foretaget er den ikke lovlig, så dit argument for rækkefølgen er lidt tomt.

  • #11   20. maj 2021 #10 Det er jo heller ikke det jeg siger? Hvis han er bange for, at synsmanden siger, at den ikke kan godkendes, fordi han har ændret til et andet sæde og en godkendt lygte (som han jo ikke kan, da det ikke er ændringer der kan kassere mc'en) så kan han jo lige så godt ændre det bagefter den er blevet synet (som jo også er lovligt, for igen er det ikke ulovligt at udskifte de ting).

  • #12   20. maj 2021 #11: Kan du ikke selv læse det: Hvis det er lovligt går den jo igennem syn, hvis det ikke er lovligt gør den ikke!? Rækkefølgen er ligegyldig for lovligheden af ændringen.

  • #13   20. maj 2021 #11 prøv at Google Ducati SS750 og sammenlign med det billede jeg vedhæftede i forummet øverst... det er ikke "kun en lygte" motorcyklen ser markant anderledes ud uden kåbe og plastik dele.
    jeg er overbevist om den med at skifte så meget ud efter syn ikke holder i byretten?? ????


  • #14   20. maj 2021 #13 Selvfølgelig ser den anderledes ud. Kåben er fjernet, der er skåret og svejset i stellet, anden udstødning, andre bremseskiver, anden lygte, bagende osv. Nej den på billedet ville ikke kunne synes, men nu sagde du jo også kun, at du tog inspiration og ikke skar i stellet. Desuden er der kun plads til 1 (hvor der på registreringsattesten står 2). Hvis du kun skifter til godkendte dele og ikke laver konstruktive ændringer, skulle den jo gå lige gennem syn.

  • #15   20. maj 2021 jeg ville ikke skære i stellet. det er en dødsdom i synshallen ??
    tak for alle tilbagemeldingerne.
    min konklusion må være, at jeg lige tager en snak med en synsmand, i så fald jeg falder over et godt tilbud på en SS'er, inden jeg køber den.


  • Steffen H
    Steffen H Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #16   25. maj 2021 Jeg er faktisk i gang med en cafe-racer ombygning af en 900 SS årg. 1993
    Alt plastic afmonteret, alle dele pakket ned og gemt, så den kan bygges original igen.
    Jeg laver ingen konstruktive ændringer og jeg skærer selvfølgelig ikke i stellet.
    Mange af de dele, jeg monterer er E godkendt, da det er originale Ducati dele og man kan sagtens finde E godkendte cafe-dele.
    Som jeg har hørt det, er E godkendelsen ikke et must på cykler fra før Juni 2004. Det var en synsmand, der sagde det, da jeg var til syn med en Motard som heldigvis... var fra 2002.


    profilbillede
  • #17   26. maj 2021 Spændende at se galleri på den smiley

  • #18   27. maj 2021 det var også min tanke... Steffen, smider du ikke et fotoalbum ind, så vi MC tosser kan se hvad du laver smiley

  • Steffen H
    Steffen H Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #19   30. maj 2021 Jo, jeg opretter et album på et tidspunkt... Når den er klar... Om kort tid smiley

Kommentér på:
syn efter ombygning

Annonce