1.869 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Hvad kan jeg få for min mc ? Hvad kan jeg få for min mc ?

Den er IKKE sat til salg, men jeg overvejer det.
Hvad vil i mene den kan sælges for.
Der er smidt ca. 50000 kr i den incl hvad der er lavet på motor, og alle delene.
Den har kørt 2500 efter motor er optimeret.
Ialt ca 10000 km
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=35471

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan jeg få for min mc ?
  • #1   6. aug 2011 En del mere når du piller den frontmaske af;)

• #2   6. aug 2011 Steffen
    Griner, fronten er lavet org igen smiley

• #3   6. aug 2011 ikke mere end en ny 2010 koster

• #4   6. aug 2011 med den rigtige købe, lige under det en ny koster, er mit bud. Det er en hobby, og det du får igen står på imgen måde mål med det du putter i

• #5   6. aug 2011 Ja du kommer nok til at tabe en del penge på den, prisen er vel noget højere end på en standard, måske normalpris + 10-15 kilo???

• #6   6. aug 2011 Sikkert meget mindre end du regner med!

• #7   6. aug 2011 Behold den og byg endnu mere om , banan bagsvinger bredere hjul og USD gaffel fra 636
    har set nogle temmeligt fede race projekter på ER6 / ERRR6 smiley

• #8   6. aug 2011 Havde også planer om at sætte anden forgaffel på, samt at få den boret op, og bedre stempler......
    Men er sgu blevet ret glad for ZX6R årg 2010, damm den styre godt

• #9   6. aug 2011 I min bog trækker alle ændringerne prisen ned. Især at der er pillet ved motoren.
    Sorry, men tror den bliver svær at sælge.

• #10   6. aug 2011 Madsen
    ER6 kan holde til det, den er utrolig stærk.
    ER6 bliver også brugt af instruktøre på baner.
    Nu er modellen ikke så gammel, men mon ikke den ender med et ry som f.eks cbr600 smiley

• #11   6. aug 2011 Det kan godt være at køber nr. 100 vil give mere fordi den er "tunet og gejlet", men de 99 foregående vil alle løbe skrigende bort af samme årsag.
    Jeg selv er én af de 99 smiley

Mvh Mathias

• #12   6. aug 2011 Mathias
    Det jo helt fair, men hvori består gejl efter din mening ?

• #13   6. aug 2011 Mere eller mindre alt det du har skrevet i "styling"-rubrikken smiley

• #14   6. aug 2011 er enig med Madsen og Mathias.. ville også personligt gå efter en så standart som muligt. men det kræver jo "kun" en køber der syns den er for fed... vi har da heldigvis ik alle samme smag.

• #16   6. aug 2011 Allan(Kolding) R

"Ja du kommer nok til at tabe en del penge på den, prisen er vel noget højere end på en standard, måske normalpris + 10-15 kilo???"

Kommer aldrig til og blive mere værd end en fabrisk ny ER-6..
    Alt det "gejl" samt optimeringer som ligger i MC'en hiver ikke dens værdi op, hvis prisen skal fastsættes, så skal det absolut være under hvad en ny koster.

• #17   7. aug 2011 Selvfølgelig koster den ikke mere end en ny, hvem siger det?
    I min bog er optimeringer som FV osv har været inde over en helt klar merværdi. Men plastic og andre ligegyldige er for mig bare bøvl og lal.
    Prøv en helt standard, prøv så den her, og hvis den kører bedre, så er det åbenbart i orden det der er lavet.

• #18   7. aug 2011 Den er lavet standart hvad angår udseende.
    den har stadig forbedret affejdring, og de ændre køreegenskaber betydeligt. Har så også kostet kr 10.000.-

ALLE org dele er som nye og er monteret.

Og den køre væsentligt bedre end en standart. Følger nemt en vfr800vtec, eller sv1000 op til 170 km/t

Så hvis jeg kan få 70.000 - 80.000.- for den er det der i mener prisen er ????

• #19   7. aug 2011 Jeg kan se at ER-6 starter i 55000-65000 for en årg.08.
    Og en årg.09 starter i 75000.

Så og sætte din til 70000 er måske lidt "højt" men der skal vel nok være en eller to som vil give den pris, for og få bedre affjedring osv med.

• #20   7. aug 2011 Den er godt nok bare flot.

• #21   7. aug 2011 Først og fremmest - flot mc.

Når det så er sagt, så kan jeg ikke se, hvordan dine modifikationer på motoren gør den mere værd i salgsøjemed. Modsat virker det mere som om, at du må forvente en lavere efterspørgsel, da der nok vil være flere der vil undgå en mc, hvor der er pillet ved motoren.

Det vil overraske mig, hvis du sælger den dyrere end de tilsvarende billigste på markedet. smiley

• #22   7. aug 2011 Hvis man forædler så stiger prisen.

• #23   7. aug 2011 ja,allan, problemet er jo så bare ,at nogen synes motoren er ødelagt .........

• #24   7. aug 2011 Hvad når i pytter powercommander, anden potte og luftfilter, det hæver også ydelsen, ikke ret meget men det optimere motoren ud over fabriksindstillinger.

Til min fås der to forskellige knaster, som optimere ydelsen, og så har den fået portet topstykket......det da kun en forbedring af motorens ydelse
    Der jo ingen der siger man SKAL køre med bundgas konstant, men at der er et konstant træk over hele omd registret er da dejligt.

Nå men jeg sælger den nok heller ikke lige med det samme. Og er da ude mærket klar over at penge jeg smider i den er spildte.

• #25   8. aug 2011 Hvis man ødelægger motoren og så renoverer den er den så ødelagt?

• #26   8. aug 2011 Det fortæller jeg også noget om hvordan cyklen er blevet brugt.
    Hvis cyklen står helt standard er der en god chance for at den også er blevet brugt på 'normal' vis.
    Hvis den er blevet tunet på den ene eller anden måde er det fordi ejeren ville have mere ydelse.
    Jeg undgår generelt de cykler som der er ændret på. Bortset fra nye blink og den slags småting. Det kan altid gøres standard igen hvis man vil.
    Det er muligt at det er en stærk motor, men hvorfor ikke købe en som står sådan som Kawa's ingeniører har udtænkt den og testet den?

• #27   8. aug 2011 Når man optimer, som der er gjort her, så ender man sikkert i en bedre trækkraft, bedre mellemområde, sikkert længere på literen på langture, mere grunt!
    Men også mange penge brugt, tuning er kun en gevinst for den der sælger det:)

• #28   8. aug 2011 På den anden side, hvis man køber en ny BMW til 250.000 og fylder for kr 30.000 Touratech på den, så stiger den vel i værdi?

• #29   8. aug 2011 Tunning kan også forringe levetiden for resten af komponenterne.
    Nu ved jeg intet om den motor der sidder i, men hvis f.eks. kobling lige er svag nok til standard motoren ja, så ender du også med at ting går hurtigere i stykker.. eller hvis tuningen har flyttet omdrejningerne væsentlig op, og motoren så har fået lov at leve, så kan du få en motor der er 2-3 gange mere slidt end typisk for km tallet.
    Jeg siger ikke det er sådan her, men bare det at det kan være tilfældet gør ikke noget positivt ved prisen.. tværtimod.
    Jeg ville være meget betænkelig ved at købe en gademc der var lavet de beskrevede ting ved.. var det en baneged, så forventer man at ting detonerer smiley

• #30   8. aug 2011 Turde godt smiley
    den er da bygget rimeligt proff. og rullefeltet viser da at manden bag ved lidt om cyklen og mekanik , var mere nervøs hvis det var en 18årig knægt som "bare" betaler sig fra tuning , men ikke ved hvordan man behandler cyklen efterfølgende !

• #31   8. aug 2011 Hvis jeg køber en MC og smider 35.000 kroner efter den i form af ekstra udstyr, så sætter jeg den ikke 35.000 kr højere.

Det gør forhandlere heller ikke når det kommer til køb af brugt MC.

• #32   8. aug 2011 Lars (Århus) R: Masi motor havde et års tid inden de lukkede en R1, et år gammel, km 5000 mener jeg. Den stod til 10.000 mere end nypris... årsag? der var akrapovic udstødning på..

Men nå ja, de lukkede jo også smiley

• #33   8. aug 2011 Robert A...

Det forstår man da ikke smiley

Kommentér på:
Hvad kan jeg få for min mc ?

Annonce