1.805 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ny Mc uden papirer?! Ny Mc uden papirer?!

Hejsa.
Jeg har fundet mig en lille Thumpstar Road Ripper 125 som jeg overvejer at købe. Cyklen er splinterny og mangler blot potte og gashåndtag, da den har doneret lidt til en anden.

Den har derfor ikke været indregistreret før og nuværende ejer har fået den forærende af forhandleren til sin søn som legetøj, som betaling for noget overarbejde.

Skal jeg så gå gennem den oprindelige forhandler af cyklen for at få papirer? og er det overhovedet muligt at få den indregistreret og synet nu? Og den må vel også stå uden afgift når den aldrig har været registreret?

Cyklen er fra 2007 men har bare stået gemt væk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny Mc uden papirer?!
  • #1   19. aug 2011 Kan ikke hjælpe dig meget, men har den overhpvedet et gyldigt stelnummer?

• #2   19. aug 2011 Der er stelnummer på og går ud fra at den er gået gennem dansk importør for at komme ud til forhandler, men importøren er åbenbart lukket ned så nu er der ikke så mange og henvende sig til smiley

• #3   19. aug 2011 Du skal være opmærksom på, om den overhovedet kan reg.

Den skal være typegodkendt....

• #4   19. aug 2011 Endvidere så kommer du til at betale afgift som værende sprit ny idet den ikke har været indreg. før !
    Når Skat skal beregne afgiften er de ligeglade med hvor ganmmel/ny cyklen, de går udfra første indreg. dato.
    Blot til info

• #5   19. aug 2011 du skal desværre nok regne med at den ikke kan indregistres.Der var rigtigt mange mc'er som skulle indregistreres inden 31/12 2007 for at kunne blive det pga de nye forurening-normer.Jeg købte 3 kinesere til ingen penge , netop fordi de skulle have plader på her og nu .

• #6   19. aug 2011 Den kan sikkert ikke indregistreres, hvis den ikke overholder gældende eu forureningskrav... Ved de mc´er der stod ved forhandlere i 2007 kom der plader på for at de kunne indregistreres...

/ Bülow...

• #7   19. aug 2011 ja så kan det måske forklare hvorfor han fik den så "billigt" smiley

Det er sådan en lille 125ccm honda lignende motor, altså dax, cd50 osv..

men det kan da godt være den forurener for meget til at der kan gøres noget.. men hvor skal jeg starte for at finde ud af det hele? Forhandleren er der nu talt med og de har ikke umiddelbart noget på den længere og importøren er som sagt lukket ned

• #8   19. aug 2011 Lidt off. topic: Men hvilke mc'er kan ikke indregistreres efter 07? (evt liste, eller hvordan man finder ud af det)

• #9   19. aug 2011 Anna B Alle køertøjer som ikke er Euro-4 norm! smiley

• #10   19. aug 2011 Euro 4 på en motorcykel? hvor finder du det krav henne?

01.01.08 blev Euro 3 et krav
    01.07.04 blev Euro 2 et krav

Dog vil mange restparti cykler have fået en dispentation i op til et år efter kravet indtrådte.

• #11   19. aug 2011 Anna B:
    Det er alle køretøjer som ikke er euro3 godkendt og ALDRIG har været indregistreret i et EU land...

/ Bülow...

• #12   21. aug 2011 Jeps Niklas.. også sådan noget jeg leder efter, men det skal jo være en der kan indregistreres smiley

• #13   21. aug 2011 jeps, men mærker som thumpstar og shineray laver jo også pitbikes og de laver altså også modeller som kan indregistreres som knallert 30, 45 og de større som mc.

Og skal ikke bruge en pitbike der ikke kan indregistreres

• #14   21. aug 2011 Men såfremt den ikke er euro 3 godkendt kan den altså under ingen omstændigheder indregistreres i dk nu ?

• #15   21. aug 2011 Har nu læst mig frem til at sådan en lille Thumpstar Road Ripper er euro 2 godkendt.... skal den officielt være euro 3 godkendt for så at komme på plader, eller vil det være muligt såfremt dens emmissioner/CO2 tal ligger for højt?

Sikke mange spørgsmål jeg har smiley

Kommentér på:
Ny Mc uden papirer?!

Annonce