{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ABS eller ej
  • #1   2. sep 2011 Jeg kører med ABS nu, har haft en med og en uden. Og jeg kommer aldrig nogensinde til og eje en mc igen, som ikke har det.

Kan ikke forklare hvorfor det er så lækkert. Kun at jeg ikke vil undvære det igen smiley

• #2   2. sep 2011 den eneste grund til at der er forhandlere som ikke kan lide abs , er jo nok at de har en dynge overgemte modeller til at stå UDEN abs ..........
    jeg skal heller aldrig have en mc uden abs ...............

• #3   2. sep 2011 Har du mulighed for at få cyklen med ABS, så tag den, med mindre du er på højde med motogp folkene, så vil du ikke kunne bremse lige så godt i nød siturationer

• #4   2. sep 2011 Skulle måske lige nævne at min egen Hornet har ABS, og er selv super glad for det. Ville bare høre andre folks meninger smiley

• #5   2. sep 2011 Tror kun du finder folk der er glade for det... eller måske ikke stunt folkene, de kan jo ikke lave stopies med det smiley

• #6   3. sep 2011 Som med alt elektronik, så skal der være mulighed for at kunne slå det fra..! Det er bestemt en hod ting når man tøffer afsted på forskellige underlag..

Og om vinteren ville jeg ikke bytte det ud for noget som helst.. men man kan altså bremse bedre uden abs, og man har bedre føling..

• #7   3. sep 2011 jeg vil aldrig have abs på min mc har kørt på en med og det er sq ikke rart ikke at have kontrol over bremserne

• #8   3. sep 2011 Det vejer formeget og kan ikke se hvilke fordele det skulde ha har kørt med og uden men køre man i sne og slud så er det vel en god ting

• #9   3. sep 2011 Jeg vil Aldrig have en mc uden abs igen.!
    Når man først har vænnet sig til det, så føler man sig rimelig sikker i trafikken.

• #10   3. sep 2011 har aldrig kørt med ABS men det er da en fin ting så længe man har muligheden for at slå lortet fra

• #11   3. sep 2011 Jeg har ABS på min, og jeg er super glad for den. Har haft brug for det et par gange i år, og når jeg tænker tilbage på det, så er jeg glad for jeg valgte en mc med ABS. Var ude for der kom en traktor i modsatte kørebane, som havde en del biler bag sig, jeg ser så en bil trække ud for at se om der kommer modkærende, og der kommer jeg. Bilen trækker ind igen, men lige pludselig trækker den ud og vælger at overhale traktoren, aldrig har jeg stået så meget på bremserne, så hvis der ikk vare ABS på, så havde jeg smidt cyklen, fordi dækkenen ville være blokeret. Så jeg kan kun anbefale ABS smiley

• #12   3. sep 2011 http://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0&NR=1 <- der kan man lige kigge en sammenligning, er fint der er mange der tror de bremser som supermand, tror jeg da også jeg gør, kan fint bremse den ned når jeg er klar på det, men da der kom en bil ud foran mig, så trykker jeg sq bare til på lortet, så går alt ens "træning" ud af vinduet

• #13   3. sep 2011 På tørt underlag, selv ved paniknedbremsning og nogenlunde gode dæk så vil et forhjul aldrig blokere, men man vil bare løfte baghjulet.. Kan være så at abs slækker på bremsekræften når den opdager at baghjulet er løftet, men det er ikke nødvendigvis en god ting..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #14   3. sep 2011 Mirza A: ...bremse bedre uden ABS? Yeah right.... smiley

• #15   3. sep 2011 til landevej er abs bremser det optimale selv ved meget højt tempo på små veje kommer man ikke i nærheden af absen griber ind men kommer man i gemmen et sving alt for hurtigt eller ser en forhindring som kræver man skal ned i fart så bremser man bare med bagbremsen (ihvertfal på en hornet med combi bremser) også lægger baghjulet sig lige en 10cm bredt også styre man derefter og det kan gøres med knæet i jorden man behøver ikke føle på bremsen man træder bare det er det som gør det sikkert på landevejen havde det været en cykel uden abs og man havde panik bremset så var man blevet smidt af helvede til. til bane kørsel ville jeg nok vælge en maskine uden.

• #16   3. sep 2011 Hans.. I bil ja, på MC, der kan jeg hverken udnytte bremserne 100% hverken med eller uden ABS, da der skal MEGET til før ABS slår til, i hvert fald på forhjulet..

• #17   3. sep 2011 Det er bevist mad samme cyklen samme dæk på tør vej med 150 kmt er bremse læ gren 8 meter koter uden ABS en med så det må være bedre men på våd vej eler uglat føre virker ABS bedre Men jeg har kørt med og uden og jeg mener ABS er en falsk trykhed

• #18   3. sep 2011 Øøøøh... har man først VÆNNET sig til det...?

Kører I bevidst på kanten for at ABS skal redde Jer?

Min Bandit 1200s har også ABS, og før jeg fik den, havde jeg svært ved at se formålet med ABS på en MC.
    Men - jeg har har haft ABS´n aktiveret 2 gange - og begge situationer var helt klart endt på skjoldet, hvis der ingen ABS havde været.
    Den ene gang var i en lang kurve, hvor der kørte en traktor ud foran mig.
    Traktoren kunne jeg relativt let have overhalet - men der var modkørende, og så måtte jeg jo bremse.
    Men desværre havde der været mere en én traktor den dag, og de kørte med korn, så vejen var på det stykke, overdrysset med hvede korn, som ingen (selv med MotoGP evner) kan styre eller bremse sig ud af.
    Det var svine heldigt at jeg akkurat holdt mig på sporet, uden at ramme noget.
    Så jo - det virker, og det kan redde mange ting, men ligefrem sige at man har vænnet sig til det, som om det forlænger mulighederne for spændende kørsel - det holder bare ikke.

• #19   3. sep 2011 Prøvede en Honda cb1000ra med ABS. Jeg var sku imponeret det virker bare. 150 og så bare klemme bremsen i bund:-)

• #20   3. sep 2011 køre altid på kanten

af dækket smiley jamen ja et eller andet sted så har man vænnet sig til og køre med abs sådan vil det være der er jo en helt anden føling kontra uden abs. En cykel uden abs er som regel mere følsom på bremserne

• #21   3. sep 2011 Andreas Holst der skulle ikke gerne være nogen forskel før end at absen slår til så med andre ord har du vænnet dig til bare at hugge til bremsen fordi du ikke behøver føle dig lidt frem med den for absen slår jo bare til ?

• #22   3. sep 2011 nej sådan er det sku ikke men en abs maskine er ikke lige så følsom eller jo i lette opbremsninger men så snart man klemmer lidt så kommer forskellen det er noget man skal prøve for og forstå tror jeg..

• #23   3. sep 2011 Andreas Holst: mon ikke det bare er selve bremse masteren, du kan også montere en Brembo RCS19 master hvor du kan vælge mellem 19x18 eller 19x20, der er store forskel på måde de virker, den ene er blødere og nemmere at regulere, hvor den anden skal have mere tryk, men så tager den også fat tidligere.

Ligesom bremserne i en Fiat Punto, du skal næsten ikke røre bremse pedalen så sidder du oppe i forruden, det betyder ikke at min mazda's bremser der skal trykkes næsten helt i gulvtæppet bremser dårligere, det er bare 2 forskellige systemer.

• #24   3. sep 2011 Bremsen er den samme - ABS eller ej.

At sætte sin lid til at ABS redder dig, hvis du "kører på kanten" er nok det dummeste jeg har hørt.

Har du tænkt det til ende..?
    Hvis nu din ABS føler ikke virker?
    Hvis ABS ringen er gået i stykker?
    Så er der ingen hjælp at hente fra den moderne teknologi - du er på egen hånd, og sikkert prisgivet, hvis faren pludselig opstår.

Det er man selvfølgelig selv herre over, ligesom man skal være frit stillet for at køre i badesandaler og abeslips... :-))

• #25   3. sep 2011 mirza : det er folk som dig , der bliver grinet af på fdm kursus på jyllands ringen ....... har set det 2 gange nu, premse prøve fra 50- 60- 70 kmt bremse mellem 2 kegler , og dem som tør kan så prøve med 80 kmt
    begge var nær røget på skjoldet pga forhjuls blokade , og kørte forøvrigt langt forbi keglen ........ prøv så lige at lave en panik bremsning , foran moster oda ,som ikke overholder sin vigepligt ..........

• #26   3. sep 2011 ABS er en god ting og især når det engang bliver lavet rigtig hvor man ikke har en ventilblok under sædet der giver meget lange bremseslanger med defus bremseføling til følge
    Jeg har også været på FDMkursus hvor vi legede en del med ABS og der var mange gange at vi slog systemet fordi det lettede bremsetrykket for tidligt
    Køb endelig ABScykler, men hvis folk bare klemmer til på grebet i en paniksituation bør de ikke kører på mc overhovedet!

• #27   3. sep 2011 glenn B: du kunne ihvertfald ikke finde på at klemme for hårdt i en panik situation ...............

• #28   3. sep 2011 systemet på den nye fireblade er i alle tænkelige situationer bedre end uden abs. Det er testet på og af racerkørere , ingen af dem var i nærheden af abs cyklen .

• #29   3. sep 2011 Mirza A - at påstå at forhjulsblokade på tør vej er en umulighed er det værste vrøvl jeg længe har hørt. Det er klart at en RR maskine løfter bagenden - men prøv du at presse bremsegrebet ind i gashåndtaget med 100km/t på en goldwing(uden ABS) eller en chopper - så siger det klask.

• #30   3. sep 2011 en sv kan fint blokere forhjulet med 130 kan jeg afsløre - Mirza A.. du er da en hat der ikke aner hvad du taler om.

• #31   3. sep 2011 man kan sagtens blokere en RR maskine, bare tryk hurtigt og hårdt nok, så er det meget nemt, men er rigtigt nok at hvis man jævnt øger trykket på bremsen, så letter den bagenden et godt stykke tid før den blokere.

• #32   3. sep 2011 Jeg tvivler på at de fleste i en panik situation har overskud til at jævnt øge trykket på forbremsen.

• #33   3. sep 2011 Jeg har kørt mc i 8-9år omkring 80000km på de 2 hjul. I år var første gang jeg måtte reagere på rygraden da en bil kørte direkte udforan mig.. Tror mig man BREMSER alt det den kan og så kører man sku på forhjul... smiley

• #34   4. sep 2011 michael L og strandløven..

Det er nogle fine kyllingespor jeres dæk har.. måske skulle i overveje et svingkursus ?? smiley

En bremse er IKKE en on/off kontakt.. Man skal bremse hårdt men ikke pludseligt..! Læg i øvrigt mærke til at jeg skriver at jeg IKKE kan udnytte bremser 100%, men jeg kan 100% køre om cirkler omkring jer begge to, hvis vi skal ud i mudderkastning..

• #35   4. sep 2011 Mmm kylling smiley

• #36   4. sep 2011 på et kørekursus, feks fdm niveau B lærer man at rejse cyklen op, så man ikke kører på kanten af dækket, men det ved du vel alt om mirza rossi .......

• #37   4. sep 2011 Nu er FDM kørekorsus også målrettet til at få folk til at køre mere sikkert, hvor trackday går ud på at give den så meget gas som ens nosser tør smiley
    Og at rejse cyklen mere op betyder jo bare at man kører langsommere i svinget.
    Det er umuligt at kører hurtigt igennem et sving hvis cyklen er rejst op ;), det man skal gøre det er at hænge af siden af cyklen, på den måde står cyklen mere lodret så du kan få endnu mere fart på i svinget, ved samme nedlægnings vinkel smiley

• #38   4. sep 2011 Jaa strand løven har kyllingspor i røven

• #39   4. sep 2011 Kig hvad Mirza skriver, på 2 år har han tilegnet sig 40 års erfaring.
    .. Og det gælder ikke kun ABS, det inkluderer ALT ! Og han er bestemt ikke bleg for at uddele sin viden.
    Tak Mirza du altvidende og konstruktive derbatant.

Og til trådstarter selvfølgeligt skal du vælge ABS hvis muligheden er der.

• #40   4. sep 2011 Umm og 10 bly så er vægten hel i top

• #41   4. sep 2011 Jan, hvorfor putter du ord i munden på mig? Jeg siger jo jeg ikke engang kan udnytte bremser 100%, derudover siger jeg at ABS er en fordel når det ikke er tørt, og at jeg fx. om vinteren ikke ville bytte det ud for noget som helst andet elektronik.. MEN, jeg vil godt have mulighed for at slå det fra..!

• #42   4. sep 2011 Men det det er rigtigt at ABS kan være en god ting at køre med for nogle men som jeg nævnte tidligere jeg syndtes ikke det eren god ting . Men uanset hvad for en ABS virker skal hjulet blåkere før at ABS systemet slår til og ser er ikke mange maskiner der har et system der virker optimalt i nu dels vægten er et problem og dels hvor de plasere masteren henne på maskinen fx.hvis den sidder under sædet som den gør på mange cykler så er der 3 gange så lange kabler som hvis der ikker er ABS som sagt sådan er det ikke på alle maskiner men på de fleste. ABS systemet har osse dobbelt. Så stor diremeter på slangerne det betyder mere vaske dårligere respons tid

Men i en nød stund vil jeg nok osse vælge ABS.

Ps der er bange der ikke ved hvordan man bruger ABS systemet

• #43   4. sep 2011 En klog man har sagt : Angreb er det bedste forsvar...

Skrevet: 04-09-2011 00:38:33

"michael L og strandløven..

Det er nogle fine kyllingespor jeres dæk har.. måske skulle i overveje et svingkursus ?? :-)"

Hvad har touring-slid på dækkene at gøre med alm. sund fornuft, og ABS bremser? smiley

Og til Lars (Århus) R ; Tro mig - har du først været i situationen én gang, hvor forhjulet blokerer, så skal du nok få lært at dosere...
    Jeg vil hellere bremse 10% for lidt, end 10% for meget!
    Det er muligt det går galt alligevel, men chancerne er bedre.
    Så længe hjulet roterer kan du styre - det slutter helt når hjulet står stille.

Og det er netop derfor at jeg selv fra starten var skeptisk mht. ABS på MC.
    Kørte tidligere på CBR1000F med Dual Brake, og det er noget helt andet, men ganske effektivt, og meget nemt at dosere.
    Turen jeg havde på hvede kornene kunne INGEN have bremset sig ud af.
    De lå som et fint tæppe som perler, og gjorde et læst - nærmest levende - underlag.

Jeg kan fint tilslutte mig dem der mener de kan bremse optimalt, selv uden ABS - for det kan man.
    Men kun på fast og tørt underlag.
    I de særlige og farlige situationer, med sand, grus, korn - ja selv en alm regnvåd sommer asfalt, kan ABS blive det afgørende element.

Kommentér på:
ABS eller ej

Annonce