Motorcykel fra Schweiz Motorcykel fra Schweiz
Hej Alle.
Håber nogen ved lidt omkring importcykler.
Jeg har af en privat person her i Danmark købt en defekt motorcykel. Motorcyklen er fra Schweiz og har både stået i Tyskland i 2 år og i Danmark de sidste 4 år.
Nu har jeg så sat den nogenlunde i stand - men så slår det mig at når den er fra Schweiz skal man jo have betalt enten tysk eller dansk moms + told af den (De fleste vælger jo så selvfølgelig at gøre det i Tyskland). Men jeg har ingen dokumentation på at dette er gjort. Den har aldrig været registreret andet end i Schweiz.
Vil jeg komme ind i problemer når jeg vil til at betale afgift på denne MC? Skal man forevise dokumentation på at told og moms er blevet betalt (Jeg får af gode grunde aldrig mulighed for at fremskaffe en eventuelt fortoldning fra Tyskland)
Hvem hænger igrunden på momsen hvis nu Skat stiller sig på bagben (Jeg har jo købt MC i en fri handel af sælger - købekontrakt/slutseddel foreligger herpå)
Grunden til at jeg spørger er fordi at der på registreringsattesten jo står "tolddokumenter ved omregistrering"
Skal også siges, at jeg selvfølgelig har den originale Schweiziske registreringsattest med stempel at denne er ugyldig i Schweiz (Afmelding).
Håber I kan hjælpe.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
Så alt hvad der går fra Schweiz til EU og fra EU til Schweiz er derfor ledsaget af tolddokumenter. Men disse er jo lidt besværlige at fremskaffe.
Jeg tænkte bare på om Skat kunne finde på at spørge omkring dokumentation for betaling af moms når jeg kun har den Schweiziske registereringsattest - Jeg har jo igen bevis for moms i hverken Tyskland eller Danmark.
Har I selv prøvet at importere en MC Fra Schweiz? (Cyklen er fra 91 og har kørt 55000 km :D)
aug 2011
Nu sidder jeg nemlig som speditør til dagligt - og jeg ved at vi laver papirer til og fra Schweiz.
Hvis der skal laves en fortoldningen er det dog ikke noget problem af MCén - Jeg mener at SKAT godtager en købskontrakt fra Danmark - idét det er den eneste dokumentation der forefindes på hvad motorcyklen er handlet til.
Spørgsmålet er så bare hvem der igrunden hænger på at momsen er blevet betalt. Og til dem der har prøvet det - kan SKAT finde på at spørge om sådan noget - Eller for dem som har prøvet - Spørger de efter dokumentationen?
aug 2011
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.953
ganske normal vis
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 777
Motorcykel fra Schweiz