3.711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Jacob S
Jacob S
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17

Motorcykel fra Schweiz Motorcykel fra Schweiz

Hej Alle.

Håber nogen ved lidt omkring importcykler.

Jeg har af en privat person her i Danmark købt en defekt motorcykel. Motorcyklen er fra Schweiz og har både stået i Tyskland i 2 år og i Danmark de sidste 4 år.
Nu har jeg så sat den nogenlunde i stand - men så slår det mig at når den er fra Schweiz skal man jo have betalt enten tysk eller dansk moms + told af den (De fleste vælger jo så selvfølgelig at gøre det i Tyskland). Men jeg har ingen dokumentation på at dette er gjort. Den har aldrig været registreret andet end i Schweiz.

Vil jeg komme ind i problemer når jeg vil til at betale afgift på denne MC? Skal man forevise dokumentation på at told og moms er blevet betalt (Jeg får af gode grunde aldrig mulighed for at fremskaffe en eventuelt fortoldning fra Tyskland)
Hvem hænger igrunden på momsen hvis nu Skat stiller sig på bagben (Jeg har jo købt MC i en fri handel af sælger - købekontrakt/slutseddel foreligger herpå)
Grunden til at jeg spørger er fordi at der på registreringsattesten jo står "tolddokumenter ved omregistrering"
Skal også siges, at jeg selvfølgelig har den originale Schweiziske registreringsattest med stempel at denne er ugyldig i Schweiz (Afmelding).

Håber I kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykel fra Schweiz
  • #1   7. sep 2011 du skal ikke betale moms , med mindre den er næsten ny eller har kørt under ,jeg mener det er 6000 km , så træk du roligt vejret.

• #2   7. sep 2011 Der skal kun betales afgift smiley

• #3   7. sep 2011 havde ikke lige set den med at tyskland kun var transitland , bombe har ret der skal bevises moms , hvem der skal betale er jeg i tvivl om.

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    aug 2011

#4   7. sep 2011 Ok, så er jeg lidt mere rolig. Selv om Schweiz er med i EU er de deres egen toldunion - lidt lige som Ålandsøerne.
    Så alt hvad der går fra Schweiz til EU og fra EU til Schweiz er derfor ledsaget af tolddokumenter. Men disse er jo lidt besværlige at fremskaffe.
    Jeg tænkte bare på om Skat kunne finde på at spørge omkring dokumentation for betaling af moms når jeg kun har den Schweiziske registereringsattest - Jeg har jo igen bevis for moms i hverken Tyskland eller Danmark.
    Har I selv prøvet at importere en MC Fra Schweiz? (Cyklen er fra 91 og har kørt 55000 km :D)

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    aug 2011

#5   7. sep 2011 Gider bare det var så vel at Schweiz agere på samme fod som bare italien, Holland, Tyskland etc. Så ville mit problem heldigvis have været meget lille.

Nu sidder jeg nemlig som speditør til dagligt - og jeg ved at vi laver papirer til og fra Schweiz.
    Hvis der skal laves en fortoldningen er det dog ikke noget problem af MCén - Jeg mener at SKAT godtager en købskontrakt fra Danmark - idét det er den eneste dokumentation der forefindes på hvad motorcyklen er handlet til.

Spørgsmålet er så bare hvem der igrunden hænger på at momsen er blevet betalt. Og til dem der har prøvet det - kan SKAT finde på at spørge om sådan noget - Eller for dem som har prøvet - Spørger de efter dokumentationen?

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    aug 2011

#6   7. sep 2011 Hehe - Ja, det var også lige min tanke - Men jeg tror dog ikke at jeg vil have så meget success med det smiley Men af erfaring ved jeg, at hvis man ringer til toldvejledning for import vil de sige at der selvfølgelig skal laves en fortoldning. Dog ved jeg ikke hvor i forløbet med hensyn til toldsyn, almindeligt syn og fremmødet på motorkontoret (pladerne) jeg kan risikere at blive spurgt om ovenstående.

• #7   7. sep 2011 Schweiz er ikke med i eu.

• #8   8. sep 2011 Min Tenere er fra schweiz, den blev der blot betalt afgiften af på
    ganske normal vis

• #9   8. sep 2011 har Schweiz ikke også nogle underlige regler med cykler er max 100hk ( kan godt være jeg husker forkert )

Kommentér på:
Motorcykel fra Schweiz

Annonce