2.048 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Udlandet med egen MC Udlandet med egen MC

Yello folks!

Med sprit ny motorcykel og en masse ideer og inspiration fra diverse dokumentarer og film - kunne jeg ualmindeligt meget godt tænke mig at komme på tur på nogle fede veje i udlandet.

Schweiz, sverige - frankrig eller lign.

Hvad ville være vigtigt på en evt checkliste på sådan en tur... Som udgangspunkt er ideen at køre rundt I landet og ikke NED til landet. Så transport af mig OG mc TIL et land er ideen.

Hvad har folket prøvet? hvor har man været - og hvordan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udlandet med egen MC
  • #1   8. okt 2014 Mange taler om Autozyg, men har dog ikke selv erfaringer med det.
    http://www.dbautozug.de/autozug-dk/destinationer/

• #2   8. okt 2014 det tog kører ikke efter i år,det er sidste år med det,men kør da selv,det er fedt,nøjes med at kører 6-700 km om dagen,husk alle papirer,org. reg attest og forsikrings papirer også ellers bare gå på mod og så afsted.

• #3   8. okt 2014 Mærkeligt? For mig er det fedeste ved en mc rejse, rejsen NED til landet. Det er der man oplever så mange fede ting blot man vælger de rigtige veje.... harzen ex, hvor du kører minimum km på motorvej

• #4   8. okt 2014 Er ved at lave en fiktiv bestilling på den hjemmeside - man kan vælge afgange frem til april smiley

• #5   8. okt 2014 Man køber sgu da ikke en ny kværn for at lade den transporterer rundt i Europa, hvad fanden er der galt med de unge mennesker. Er det fordi I ikke kan se på jeres ipatter og ipotter imens i kører ?

• #6   8. okt 2014 Hvis du har de nordiske lande i tankerne, bør du kraftigt overveje Norge

• #7   8. okt 2014 haha Karsten slap heelt af smiley jeg har ingen ipad eller ipods. Ved et kort kig i min profil kan man se jeg har en MT07 som bestemt ikke er beregnet til touring smiley og derfor som en FØRSTE rejse var ideen bare at nyde noget køretur rundt i landet med fede udsigter. Nu er det heldigvis hverken skrevet i sten eller lovet til djævlen så roooolig.

Jeg kan se det ville koste ca 4600 kr tur retur fra Hamborg til Schweiz - så skulle jeg stadig køre uden mine "ipatter" smiley til hamborg.

• #8   8. okt 2014 Tag turen til Nordkapp .......

• #9   8. okt 2014 Hvilken tid på året kunne du anbefale Norge i Ronni?

• #10   8. okt 2014 Div fjeldovergange er ikk snefri før juni. Midt juni .. August risikere man sne igen

Midt juni er det også lyst LÆNGE dog er der lidt højere temprature i Juli

Et godt råd hvis du vil sove i telt .. God sove pose og hold dig under 800moh

• #11   8. okt 2014 800 moh smiley skal lige forklares til en nybegynder i ??

• #12   8. okt 2014 ahhh 800 meter over havniveau

• #13   8. okt 2014 Jeppe .. Boet i Norge en del år og været på nordkapp et par gange

• #15   8. okt 2014 Sagen er den at kommer du over de her 800m så er der risiko for frost om natten .. Jeg har stået og skrabt is af frontruden 4. Juli smiley

Og Norge har jeg samme regl næsten som Sverige med at du må overnatte hvor du vil i naturen
    Og turen til Nordkapp er .. WAUW !!!
    Evt Norge op og Sverige ned ..
    Eller være lidt rå tage den fra Nordkapp til Gilbratar smiley

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #16   8. okt 2014 Sådan en MT-07 er en fest på de mindre veje, ja?

Så tager du bare de mindre veje til Schweiz. Jeg lover dig, at Tyskland set fra landevej er noget HELT andet end det Tyskland, der ses fra Autobahn!
    Noget af det bedste mc-kørsel jeg har oplevet har været transport i Tyskland.

• #17   8. okt 2014 Ingen problem at lege touring på sådan en MT-07............ Så læg du bare turen fra hjemmet i tour planen..

• #19   8. okt 2014 jeg synes netop autotoget er genialt, hvis man ikke vil spilde tiden på transport
    og , så er det ikke dyrere end at køre hele vejen til alperne + overnatninger smiley

• #20   8. okt 2014 ja johuuu lad os spare en masse km på vej og side i et indelukket tog så vi kan komme ned til vores sted og rigtig få kørt mange km på vores mc'er, "cus fuck sense smiley

kom nu, han er 28 ikke i 40-50'erne ryggen kan sagtens klare en tur til sverige eller alperne, og det er fantastisk selv at køre. det er jo for bip meningen med hele rejsen, at få kørt nogle gode flotte sjove km på sin mc og set sig omkring.

• #21   8. okt 2014 i følge berlingske er det først 2017 at biltoget stopper.
    http://www.b.dk/rejseliv/slut-med-biltog-gennem-tyskland

så det skulle være til at bruge til sommer næste år, grunden til man ikke kan vælge længer frem end til april kan jo være på grund af ændringer af køreplanen, sommer/vinter eller andet

Jeg er selv ved at planlægge en tur til østrig næste sommer

• #22   9. okt 2014 Sørg for at tegne noget vejhjælp som dækker i hele EU.

• #23   9. okt 2014 Hvis man har en kaskoforsikring, har man automatisk vejhjælp igennem sos international (det røde kort man får sammen med sin police).

• #24   9. okt 2014 Der kan man bare se smiley nu køre jeg godt nok også uden kasko.

• #25   9. okt 2014 Det kommer vel an på hvor man har kasko forsikring ....

• #26   9. okt 2014 Nu glemmer jeg måske lige at skrive at vejhjælpen kun gælder i udlandet smiley
    Jeg har aldrig haft en kaskoforsikring hvor der ikke var vejhjælp i udlandet men skal da ikke kunne afvise at de findes.

• #27   9. okt 2014 Har kigget regler igennem, var slet ikke klar over at man er dækket i udlandet.
    Godt at vide, tak:)

• #28   9. okt 2014 Man kan være nok så ung og sej, men hvis man kun har en uges ferie og gerne vil køre rundt i det franske landskab, er der intet ved at bruge 4-6 af de 7 dage på transport til landet....
    Kig du bare på Autozug, hvis I er et par stykker kan i også overveje at leje en ladvogn med kabine og plads til 4, og så smide mcerne bagpå. Så kan I køre til sydfrankrig i et træk, og bruge alt tiden i det gode vejr og flotte natur dernede smiley

• #29   9. okt 2014 Vi har været i harzen en del gange. Både kørt små veje derned, men også bare taget motorvejen.... Gået fint.
    Et år tog vi bilen med mc trailer derned, kørte en masse km.
    Og så hjem i bil igen... Det var sku os dejlig mageligt, ja jeg vil næsten sige at jeg kunne finde på det igen smiley

• Mathias G
    Mathias G Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #30   9. okt 2014 Ville nok foretrække, at køre hjemmefra og hjem igen på motorcyklen. Baggagen godt pakket på, udstyret i orden og så af sted. Har man ikke så mange uger og er man til flot landskab og små veje, kunne man jo bare tage færgen til Norge og udforske bjerge og fjorde i syden af landet.
    Hilsen

• #31   9. okt 2014 Jeg er solgt på Norge! smiley

• Mathias G
    Mathias G Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #32   9. okt 2014 Norge er dejligt, kender det mest fra skiferie, men har også været der om sommeren, desværre aldrig på motorcyklen.
    Det er godt med planer og drømme til næste år, hvor det nu rusker, blæser og regner i DK.
    Hilsen

• #33   9. okt 2014 Hvis du er frisk på Schweiz kan jeg nævne følgende steder:
    Julierpass, Flüelapass, Ofenpass, Oberalppass, Sustenpass, Grimselpass og Gotthardpass

Kommentér på:
Udlandet med egen MC

Annonce