4.453 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Omregistrering uden forsikring?! Omregistrering uden forsikring?!

Godaften allesammen.

Jeg har netop erhvervet mig min første motorcykel idag.

mit spørgsmål er som følger:

Jeg har tænkt mig at køre på sælgers forsikring de 3 uger det er lovligt, og derefter omregistrere den i mit navn.

Eftersom jeg har tænkt mig at stille den indendørs efter de tre uger, kan jeg så omregistrere cyklen, uden at oprette en forsikring på den, så jeg slipper for at skulle syne den, til foråret, fordi jeg ellers er nød til at afmelde den, her nu..?

Håber I forstår mit spørgsmål, ellers må jeg uddybe smiley

MVH
Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omregistrering uden forsikring?!
  • #1   9. okt 2011 Afmeld om 3 uger, du kan ikke omreg. uden syn og ny forsikring

• #2   9. okt 2011 du kan ikke omregistrere den uden at forsikre den.

• #3   9. okt 2011 Okay, jamen det var jo alt jeg skulle vide.
    Tak for det : )

• #4   9. okt 2011 Først de ærlige men hårde ord.
    Du er da et "dumt svin". Sælger får ikke sine penge fra forsikring og vægtafgift retur, før du har afmeldt eller omregistreret motorcyklen.
    Desuden er det ikke lovligt at køre videre på en andens forsikring. Det du mistolker er, at du efter handlen, er forpligtet til, hurtigst muligt at få papirarbejdet i orden. Og til det har du 21 dage, hvor forsikringen dækker. Så der er lige en lidt anden vinkel på.

Så nej, du skal, modsat hvad Martin Jørgensen råder dig til, ikke afmelde den om 3 uger, du skal gøre det allerede i morgen, når du ved det er din hensigt. På den måde kan du gøre sælger den tjeneste at få afsluttet handlen.

Og for at svare på dit spørgsmål, så nej, du kan ikke omregistrere den uden forsikring.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #5   9. okt 2011 Du omregistrerer bare den MC i en hulens fart - og til det skal du bruge et forsikringsbevis, som kan rekvireres hos dit forsikringsselskab.

Hvad skulle problemet dog være i at syne og omregistrere den nu?

• #6   9. okt 2011 Hørt Jesper. Det er da et af de mest lurvede spørgsmål/svar jeg endnu har set her.

• #7   9. okt 2011 Råder skam ikke til at først afmelde om 3 uger. Fortæller bare at han har 3 uger til at afmelde eller omreg. Men har vist ikke formuleret mig korrekt så ro på Jesper..
    Men ja gør som Jesper siger, få det gjort hurtigst muligt. Alt andet er ikke er ikke acceptabelt over for sælger.

• #8   9. okt 2011 Altså loven siger jeg har tre uger. At jeg er uvidende omkring situationen vedrørende forsikring/omregistrering/syn, gør mig da ikke pludselig til et dumt svin! Det er da pænt ignorant at kalde mig, når du ikke aner hvilken viden jeg har om det, der er jo nu og en gang en grund til, at jeg opretter spørgsmålet i dette forum.

• Sajmon ™

#9   9. okt 2011 Loven siger "hurtigst muligt" og de 3 uger er absolut max.

• #10   9. okt 2011 Desuden havde sælger og jeg en aftale omkring de 3 uger, som der ikke var noget problem i, så læg lige den hårde tone på hylden, inden du/I angriber verbalt på den måde..

• #11   9. okt 2011 Thomas jeg kan godt følge dig, men hvis jeg købte noget af dig, og først omregistrede det om 3 uger, så kan jeg egentlig lave alt det lort jeg vil, bar jeg ikk blir stoppet, og så går alle bøder/forseelser direkte til dig, fordi det er din nummerplade de kan se, men ikk hvem der kører.
    Kender ikk jeres aftale, men få den nu omregistreret imorgen. For om det blir imorgen eller om 3 uger ændrer jo ikk på sagerne. du har købt en vare, hvortil du MAKS har 3 uger til at smide den over i dit navn. Sælger får ikk sine penge fra forsikringen før du har gjort det.

Man hører tit om folk der tager røven på hinanden, når det drejer sig om lige præcis det punkt, tror det er derfor folk måske blir lidt hårde i tonen herinde.

• #12   9. okt 2011 Atlså loven siger jo hurtigst muligt dog inden 3 uger, så ja du har i princippet 3 uger.

Personligt har jeg købt / hentet mig ny brugt bil i fredags, og den blir omregistreret imorgen for jeg ville selv blive irriteret hvis det ikke blev gjort med det samme.

Mvh

• #13   9. okt 2011 Rasmus, tak for godt svar.
    Kan høre det åbenbart er noget der ligger folk meget på sinde. ja selvfølgelig er der folk der snyder, lyver og bedrager, desværre alt for mange. Sådan én er jeg ikke, handler bestemt ikke i ond tro.
    Mit spørgsmål gik bare på, om det er muligt at lade den stå vinteropbevaret uden forsikring, men med plader. Dette kan man jo godt svare mig på, uden at kalde mig et dumt svin.

• Sajmon ™

#14   9. okt 2011 Kan man ik.

Det er desuden noget pladder at man kan lave lort på tidligere ejers forsikring. Han skal blot vise sin salgskontrakt og stikke ordensmagten den nye ejers informationer - så overgår alt ansvar til ham...

• #15   10. okt 2011 Og hvis sælger har husket at sige til forsikringen han har solgt, afmelder de selv forsikringen efter de 3 uger.

Så kører køber rundt uden forsikring..

Og sælger får et brev fra skat at der ikke er forsikring på længere, dette vil så betyde at sælger skal tvangsafmelde, og polisen klarer resten.

Har lige prøvet det..

Kommentér på:
Omregistrering uden forsikring?!

Annonce