2.297 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Afgift på USDforgaffel på Yamaha vmax? Afgift på USDforgaffel på Yamaha vmax?
Hej Alle..
Er der nogen der kan fortælle hvad man kan forvente at skulle betale i afgift for at forbedre en yamaha vmax med en UpSideDown forgaffel og større bremsekalibre fra en R1?
Mvh Allan
0 synes godt om
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 44 MC-er: 6 Emner: 41 Svar: 656
Men tvivler på du kan få den synet med de ændringer.
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 985
Hvis man gør "det rigtige" (og dumme) at betale afgift af ombygningen burde den vel også kunne synes...
SKAT vil vel ikke engang kunne give en korrekt forhåndsberegning efter hvad jeg kan læse rundt omkring, de er ikke så kompetente på det område. Jeg håber bare på et godt bud, måske fra én der selv har prøvet det..
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 985
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 985
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
Akseltrykket står på Standart type godkendelsen, som du nok kan se hos enten SKAT eller ved at gå til en bilinspektør
Jeg har før synet cykler med andre gafler, og det hele stod og faldt på akselafstand og akseltryk, og hvis du hverken ændre kronrørsvinkel eller gaffellængde, bør akselafstand aldrig blive et issue....
venlig hilsen Mikael
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
kan evt. gøres billigere, hvis der er lidt ridser i det indkøbte ......
Venlig hilsen Mikael
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
Men ifølge hvad jeg har hørt skal du have fabrikken til at sige god for ombygningen.
De harleyer som hat fået lov til at betale afgift af skivebremser på gamle cykler før 1970 er ikke efter min viden ikke godkendte eller lovlige.
Nu har jeg godt nok ikke kørt HD ret længe =siden 1986.
Og der har været meget tummel de sidste 10-15 år måske en ny måde at komme efter forbryderne på.Men skad prøver at få lavet regler .
kik de 2 forige numre af veteranposten med ombyggede køretøjer =ulovlige/usælgige.
Mange af dem jeg kender med us vogne født med trumlebremser sætter skivebremser på uden at være bekymerede og de får dem også synet..
min lokale synsmann som har været det 25-30 år siger at tüv ikke gælder i Danmark men man skal til et dansk prøvestation.
mvh kk
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 985
Og afgiften af det er også til at overksue hvis du har ret :o).
Allan a - umiddelbart vil jeg egentlig give dig ret... Men tror at de vil til at kontrollere ombygninger i hoved og røv fremover..
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.853
Udskiftning af forgaffel på motorcykel kan godkendes, såfremt der fremlægges en
erklæring fra motorcykelfabrikanten om at den pågældende forgaffel kan anvendes.
Alternativt kan ændringen godkendes på grundlag af anden dokumentation for, at
styrke og køreegenskaber er tilfredsstillende.
Denne dokumentation kan udgøres af:
- En rapport fra et anerkendt dansk eller udenlandsk prøvningslaboratorium, fx
Dansk Teknologisk Institut eller TÜV. Rapporten skal omfatte de styrkemæssige
forhold, herunder sikkerhed mod udmattelsesbrud, samt køreegenskaber, herunder
svingningsforhold og stabilitet ved kørsel med og uden passagerer op til
motorcyklens tophastighed. Af rapportens konklusion skal fremgå, at motorcyklen
er korrekt dimensioneret og har sikre køreegenskaber,
eller
- en erklæring fra et akkrediteret (se afsnit 14.02.2) prøvningslaboratorium i et
EU/EØS-land, hvoraf det fremgår, at prøvningslaboratoriet har afprøvet styrke
og køreegenskaber for motorcyklen med forgaflen, og det fremgår af erklæringen,
at den kan lægges til grund for godkendelse til registrering i det pågældende
EU/EØS-land.
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 985
Men det her giver jo mulighed for at ting der er dokumenteet af anerkendte institutter i udlandet kan godkendes i DK! ET godt skridt på vejen!!
Tak :o)
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
Allan R..... check nu alligevel en R1, den kører jo så vidt jeg ved, en hel del stærkere, og akseltryk er jo udregnet efter cyklens vægt, men bestemt også efter dens topfart, idet den kinetiske energi jo ret beset bestemmer hvor hårdt cyklen trykker på akselen, fra topfart og ned... er jo den største belastning sådan son jeg ser det, .....
Iøvrigt sagde en Bilinspektør endda engang til mig, at hvis jeg kunne få en nimbus til blokerer med org. for bremsen, bare 10-15 cm, var han IKKE bleg for at godkende den med dobbelte skiver..... idet bremsekraften jo ikke i så fald ville blive højere.....
Godt nytår Mikael
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 43 MC-er: 6 Emner: 23 Svar: 145
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 5
Kræves der ellers nogen tilpasning, eller passer den direkte over på ?
Kan man bibeholde det originale forhjul, eller skal man os have fælgen med over fra R1'ern ?
mvh Michael
Afgift på USDforgaffel på Yamaha vmax?