Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift på USDforgaffel på Yamaha vmax?
  • #1   26. dec 2011 kontakt vmaxclubdanmark på deres hjemmeside, jeg ved at der er flere som har betalt afgift pga de ændringer som du nævner.

Men tvivler på du kan få den synet med de ændringer.

• #2   26. dec 2011 Prøver lige et indlæg på vmaxklubbens side også..

Hvis man gør "det rigtige" (og dumme) at betale afgift af ombygningen burde den vel også kunne synes...

SKAT vil vel ikke engang kunne give en korrekt forhåndsberegning efter hvad jeg kan læse rundt omkring, de er ikke så kompetente på det område. Jeg håber bare på et godt bud, måske fra én der selv har prøvet det..

• #4   26. dec 2011 Birk - håber du har ret! Men tvivler da de jo har mulighed for at pelse folk for "ekstra skat" ved den slags opdateringer...

• #5   26. dec 2011 nu har skat jo ikke noget med syn og godkendelse at gøre . og medmindre du kan stille med godkendelsespapirer fra tuv eller andet ,kan den ikke godkendes, med de ændringer

• #6   26. dec 2011 Selvfølgelig rigtigt! TÜV burde nok kunne klare den sag..

• #7   26. dec 2011 Det hele handler om akseltrykket, hvis din V-max har et større akseltryk, end den cykel som du tager gaflen fra, får du det aldrig godkendt, hvis du finder en gaffel fra en cykel med det samme, eller højere akseltryk, bør det være en smal sag....
    Akseltrykket står på Standart type godkendelsen, som du nok kan se hos enten SKAT eller ved at gå til en bilinspektør

Jeg har før synet cykler med andre gafler, og det hele stod og faldt på akselafstand og akseltryk, og hvis du hverken ændre kronrørsvinkel eller gaffellængde, bør akselafstand aldrig blive et issue....

venlig hilsen Mikael

• #8   26. dec 2011 med hensyn til afgift kan der vel kun beregnes afgift af selve ombygningen, idet cyklen jo er afgiftberigtiget en gang, og så taler vi jo om 180% af de faktiske omkostninger, dvs, brugt gaffel og andre dele til 1500-1800 kr samt din egen gratis tid......

kan evt. gøres billigere, hvis der er lidt ridser i det indkøbte ......

Venlig hilsen Mikael

• #9   26. dec 2011 det er sku da ikke noget man opgiver, det skifter man sku da bare

• #10   27. dec 2011 Det kommer an på hvordan du læser regler i fstyr eller hvad det nu hedder.
    Men ifølge hvad jeg har hørt skal du have fabrikken til at sige god for ombygningen.
    De harleyer som hat fået lov til at betale afgift af skivebremser på gamle cykler før 1970 er ikke efter min viden ikke godkendte eller lovlige.
    Nu har jeg godt nok ikke kørt HD ret længe =siden 1986.
    Og der har været meget tummel de sidste 10-15 år måske en ny måde at komme efter forbryderne på.Men skad prøver at få lavet regler .
    kik de 2 forige numre af veteranposten med ombyggede køretøjer =ulovlige/usælgige.
    Mange af dem jeg kender med us vogne født med trumlebremser sætter skivebremser på uden at være bekymerede og de får dem også synet..
    min lokale synsmann som har været det 25-30 år siger at tüv ikke gælder i Danmark men man skal til et dansk prøvestation.
    mvh kk

• #11   27. dec 2011 Godt svar Mikael, det lyder jo fornuftigt.. Så skal jeg til at sætte mig lidt ind i akseltryk - det lyder jo bare desværre som om det har noget med motorcyklens vægt at gøre og den er jo højere på en vmax end f.eks en R1...
    Og afgiften af det er også til at overksue hvis du har ret :o).

Allan a - umiddelbart vil jeg egentlig give dig ret... Men tror at de vil til at kontrollere ombygninger i hoved og røv fremover..

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #12   27. dec 2011 http://www.skad.dk/303-202_for-mc-kunder-af-skad.htm

• #13   27. dec 2011 4.01.031 To-hjulet motorcykel
    Udskiftning af forgaffel på motorcykel kan godkendes, såfremt der fremlægges en
    erklæring fra motorcykelfabrikanten om at den pågældende forgaffel kan anvendes.
    Alternativt kan ændringen godkendes på grundlag af anden dokumentation for, at
    styrke og køreegenskaber er tilfredsstillende.
    Denne dokumentation kan udgøres af:
    - En rapport fra et anerkendt dansk eller udenlandsk prøvningslaboratorium, fx
    Dansk Teknologisk Institut eller TÜV. Rapporten skal omfatte de styrkemæssige
    forhold, herunder sikkerhed mod udmattelsesbrud, samt køreegenskaber, herunder
    svingningsforhold og stabilitet ved kørsel med og uden passagerer op til
    motorcyklens tophastighed. Af rapportens konklusion skal fremgå, at motorcyklen
    er korrekt dimensioneret og har sikre køreegenskaber,
    eller
    - en erklæring fra et akkrediteret (se afsnit 14.02.2) prøvningslaboratorium i et
    EU/EØS-land, hvoraf det fremgår, at prøvningslaboratoriet har afprøvet styrke
    og køreegenskaber for motorcyklen med forgaflen, og det fremgår af erklæringen,
    at den kan lægges til grund for godkendelse til registrering i det pågældende
    EU/EØS-land.

• #14   28. dec 2011 Der var jo lidt guld, Steen! I de andre tekster jeg har fundet stod kun at motorcykelfabrikanten skulle fremlægger erklæring om at den udskiftede del kunne anvendes, og det er jo en blindgyde. For det første kan jeg ikke japansk og for det andet tror jeg ikke Yamaha gad skrive sådan en erklæring til en lille fed dreng fra Danmark..

Men det her giver jo mulighed for at ting der er dokumenteet af anerkendte institutter i udlandet kan godkendes i DK! ET godt skridt på vejen!!

Tak :o)

• #15   29. dec 2011 Steen P..... Stort gået..... og det betyder jo så også at de to cyklers std. type godkendelser kan gøres til sammenligningsfaktor på ex. akseltryk

Allan R..... check nu alligevel en R1, den kører jo så vidt jeg ved, en hel del stærkere, og akseltryk er jo udregnet efter cyklens vægt, men bestemt også efter dens topfart, idet den kinetiske energi jo ret beset bestemmer hvor hårdt cyklen trykker på akselen, fra topfart og ned... er jo den største belastning sådan son jeg ser det, .....

Iøvrigt sagde en Bilinspektør endda engang til mig, at hvis jeg kunne få en nimbus til blokerer med org. for bremsen, bare 10-15 cm, var han IKKE bleg for at godkende den med dobbelte skiver..... idet bremsekraften jo ikke i så fald ville blive højere.....

Godt nytår Mikael

• #16   23. apr 2012 Det er gjordt før og synet med konstruktive ændringer på reg attest uden afgift

• #17   19. maj 2016 Hvilken årg. R1 forgaffel passer så på en Vmax ?

Kræves der ellers nogen tilpasning, eller passer den direkte over på ?

Kan man bibeholde det originale forhjul, eller skal man os have fælgen med over fra R1'ern ?

mvh Michael

Kommentér på:
Afgift på USDforgaffel på Yamaha vmax?

Annonce