1.968 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
GPS til MC GPS til MC
Hejsa..
Er TomTom RIDER Pro - GPS-modtager med headsæt et godt køb..
Jeg kan ikke helt finde rundt i nye / gamle modeller..
Jeg har ikke behov for en masse kort.. Kører primært i DK.
Ved i om headsættet kan kobles op med en bluetooth tlf. ?
Hvordan med montage på MC ? og evt. bil..
Følger der noget med..
Kan man montere lader på MC til den og er det tæt nok til vandbelastning.
Kører Yamaha Thunderace
Søren
0 synes godt om
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
En Rider er Vandtæt, og headsættet fungere faktisk rigtig fint... Jeg har dog haft en del bøvl med og få en Iphone 3gs og en Nokia N8 til og virke med systemet... Men nøjes man med kun at lave forbindelsen mellem Rider og Headsæt, så er der ingen problemer....
Til min Rider 2 kan jeg få en bilholder som også har lyd, når man har billader tilsluttet... Så jeg vil tror det også findes til en Pro...
Jeg har holderen på min MC tilsluttet batteri... Min er lavet, så der kun er strøm til når der er tænding på... Så undgår jeg at den dræner batteriet, hvis jeg glemmer at tage GPS'en af eller holderen fejler...
Mvh
Erling
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 709
Vil gi Tommy ret har også kørt med det, man skal bare være opmærksom på at den ikke holder strøm så længe
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 26
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 30
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Er det ny eller brugt du har kig på? TomTom URBAN Rider findes i to udgaver, dvs. standard eller Pro udgaven. Dertil kan disse udgaver også fås i endnu to udgaver, nemlig med skandinavisk kort eller europakort. Forskellen på kort siger sig selv - hvis du primært vil køre i DK, så vælger du blot skandinavien.... hvad angår forskellen på std. og Pro udgaven, så ligger den udelukkende i om der medfølger Cardo højtaler/mikrofon til montering i hjelm eller ej. Jeg vil anbefale at du køber det med... montering af enkelt og hurtigt.
Fælles for både std. eller Pro udgaven gælder det, at du *IKKE* har aktiv 12V holder/lader med til MC'en. Denne skal du købe i løs vægt. Koster ca. 500,- kr. og der medfølger forskellige monteringsfittings til styr/beslag samt 12V quick-on-montering og hertil medfølgende ledning.
I den nye Urban Rider kan du ikke udtage SSD-kort hvor man typisk har maps/kort lagret. Du har kun mulighed for at tilslutte mini-USB ift. opdatering af firmware/kort, turplanlægning og ladning via 230V/USB. Alt efter hvor hårdt du sætter din Urban Rider ift. lys (på skærmen), så kan du forvente, at den holder strøm i ca. 6. timer (mindst), og du kan forlænge batteritiden voldsomt meget hvis du vælger "sluk imellem instruktioner" - så kan du komme langt over 12. timer. Du kan også vælge at mont. den omtalte 12V aktive holder/lader på din MC. Husk nu at vælge 12V montering bagved sikring/relæ, således din GPS ikke bruger strøm når MC'en er slukket - og at den ligeledes får "start-strøm" når du tænder MC'en - så starter GPS'en ligeledes!
I Pro udgaven hvor der medfølger Cardo højtaler/mikrofon - dette kobles via BT - ligesom du kan koble alle BT telefoner med Urban Rider uden problemer. Urban Rider tilbyder "gode forhold" ift. telefoni undervejs, dvs. at knapper kan betjenes nemt og uden problemer (nemt med handsker). Du kan overføre din adressebog, således den del bliver endnu nemmere!
Montage i bilen kan ske via - igen - et løs i vægt købt monteringskit, hvor du glider Urban Rider (eller for den sags skyld også Rider2) ned i beslaget. Det hele fæstnes via sugekob i forrude - nemt og enkelt. Jeg tror faktisk at monteringskittet koster ca. 500,- kr.
Og skal du bruge tourplan/sw, så kig på TYRE - den er gratis og passer perfekt til TomTom Rider (alle versioner).
Link: http://www.janboersma.nl/gett/index.php
God fornøjelse!
/H
GPS til MC