2.290 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Fox V
Fox V
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30

km betydning på brugt mc km betydning på brugt mc

Hej Alle

Jeg har set lidt på en Kawasaki ZXR 400 fra 92.
Men maskinen har gået 6xxxx km.

hvilken betydning har km antal på en maskine hvis den ellers er velholdt ?
udfra billeder ser den flot ud, og ifølge sælger er den tidligere ejer mekaniker som har passet og plejet den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  km betydning på brugt mc
  • #1   28. feb 2012 hvis den havde gået meget mindre , ville jeg tro speddometeret var skiftet ! hvis den kører og lyder som den skal er det intet problem.

• #2   28. feb 2012 Hvis den ellers er behsndlet godt og ikke har åbenbare mislyde og slør, så betyder de km meget lidt.

• #3   28. feb 2012 tja det er sq svært at sige, her sidste år der kørte min cykel fint, så sidst på sæsonen åd den lige et krumtapleje.. fuuu, nå men så åbnede man jo hele motoren op, cylinderne var som nye, der var stadig honings mærkerne (efter 86.000km), men topstykket var helt færdigt, der var vidst 3 ud af 16 ventiler der var tætte :P.

Men jeg kunne ikke mærke noget som helst galt, så det er altså svært at vide hvor slidt tingene er... men er motoren dårlig, så kan man finde en ny til omkring 3000kr, det man giver mest for er sådanset stellet og afgiften.

Men jeg havde ikke noget problem med at købe en cykel med 6x.xxxkm, syntes det er mere underligt dem der har cykler fra 90'erne, der kun har gået 20k, det virker sq lidt fusket efter min mening.

• #4   28. feb 2012 Min Intruder havde kørt 73.000. Da jeg købte den og den kører bare super !!
    Som Knud skriver, så kig på standen af cyklen & hør den starte på kold motor !!

• #5   28. feb 2012 Eneste problem med mange KM, er at det bliver svært at sælge videre til de penge den er værd-

• #6   28. feb 2012 ville du have svært ved at købe en brugt bil der har kørt de km ??? Nej vel, hvorfor skulle det være anderledes ved en mc ?? den er jo kun lige kørt til.

Alt afhænger af standen og hvordan den ellers lyder og kører deb kan være smadret efter 5000 km og den kan væres som ny efter 50000 km.

få en med der kender modellen og lyt til vedkommende.

//kenneth

• #7   28. feb 2012 Jeg vil lige supplere terningen. Min gamle Intruder har efterhånden køre noget over 120000. For et par år siden spilttede jeg den ad i atomer. Man kunne selvfølgelig se, at tingene havde kørt rundt, men ikke en eneste bevægelig del var slidt uden for tolerancerne.

Der var heller ingen kalkaflejringer at se, selv om køleren aldrig har set andet end den kølervæske, jeg nu kunne finde(grønlyseblå med stjerner på) og postevand. Endelig har den fået et skud kølertætner, hver gang den harr været drænet - det var det heller ingen spor af. Der var forresten ikke en eneste bolt, der var rustet fast fordi jeg kører i salt hver eneste vinter, efter- og forår - bare møget bliver vedligeholdt, så er det rimelig stabilt.

Morten B:

det du beskriver er meget usædvanlig, for en maskine, der er behandlet ordentligt - bemærk, jeg siger ikke at det IKKE kan forekomme.

Hvis derimod man tæver til sin maskine inden den er driftsvarm, så sker de der ting, og det kan ske på mindre end 10000 km.

• #8   28. feb 2012 Folk skal ikke være så km-fokuserede. Kig på standen i stedet.
    Der er jo heller ingen garanti for at den du har kig på ikke har kørt 160.000 km i stedet for 60.000. Jeg er i øvrigt overbevist om at de fleste mc'er over 10-15 år med lavt km-tal kun har et lavt km-tal, fordi 1-tallet foran ikke vises.

• #9   28. feb 2012 402 Kenneth F: Du kan ikke sammenligne bil og mc kilometer? Jeg siger bare at fakta er de bliver sværere at holde penge hjemme på, hvis de har kørt "for langt"

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #10   28. feb 2012 Nogen cykler kan jo køre 1 mill km og andre af samme mærke fiser af efter 80.000 km
    Kommer meget an på hvordan dem før har behandlet den og holdt den.

Ligner cyklen noget der er hevet op af en mose, så er servicen nok heller ikke gjort så meget ud af.

• #11   28. feb 2012 Er den velholdt både mekanisk og servis og kørt ortenlig går de fleste næsten evigt , min gamle gsx 1100 f fil ny nastæde ved 100 og så smutte hun bare vidrer

• #13   28. feb 2012 Knud (Ølstykke) J: plejer nu godtnok at vente til den er blevet ordentligt varm, før den får noget at lave, men har lidt på fornemmelsen at der har været for lidt olie på den, derfor den spiste et leje.
    Ventilerne... pas de var bare slidt godt :P.

Men nu har den fået nye lejer, og nye ventiler, så håber det spiller når jeg engang får samlet skidtet færdigt, suzuki er åbenbart ikke de hurtigste til at få shims hjem, der er vidst gået over 1½måned efterhånden smiley

• #14   28. feb 2012 Don T: En mc kontra en bil vil altid (næsten) blive kørt MEGET forskelligt. Jeg holder nu på det ikke kan sammenlignes.

Kommentér på:
km betydning på brugt mc

Annonce