1.000 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Første mc til 12-13k Første mc til 12-13k

Hej, jeg er forholdsvis ny herinde.
Jeg har nu fået den idé at jeg vil have mig en MC. Jeg er ikke begyndt på kortet endnu, men jeg er så småt begyndt at kigge på en maskine. Det skal siges jeg er 19 så jeg skal have en "lille" motorcykel eller hvad I kalder dem.

Jeg har nogle krav og jeg ved ikke om de overhovedet er realistiske. Hvis de ikke er, må jeg beklage jeg tager Jeres tid.

1) Jeg vil gerne have en 4 cylinderet motor, eller i nødstilfælde en 2 cylinderet der lyder af noget.
2) Mit prisleje er på omkring 12-13000 kr inkl. afgift.
3) Den skal have et nogenlunde sporty look. Gerne lignene Suzuki GS500. Og ikke for 80'er og 90'er agtig hvor plastik var moderne.
4) Topfarten er lige meget, bare den kommer nogenlunde rask op til 100-130 km/t til motorvejsrampen.
5) Jeg vil gerne blive inde for de kendte mærker som fx Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki osv.

Jeg håber I vil hjælpe mig og give mig nogle ideer så jeg kan komme ud og trille til sommer.

På forhånd tak og med venlig hilsen
Sune Mortensen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første mc til 12-13k
  • #1   28. feb 2012 tror du skal lidt op i pris,
    ellers var en suzuki gsx impule et godt bud

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #2   28. feb 2012 prøv at gå på 123MC og sæt dit søge prisleje til hvad du vil bruge, og vælg fra 400 ccm og op til 750
    og husk at vælge med afgift
    Langt de fleste kan drosles til 34 HK,

• #3   28. feb 2012 en GS500 burde ik være svær og finde til den pris, hvis man ikke er al for kritisk,

• #4   28. feb 2012 Husk og ligge 5-8 k fra til ordenlig tøj?

• #6   28. feb 2012 Tak for de gode ideer allesammen.
    Tøj har jeg allerede købt hos Hein Gericke.
    Fuld dragt, hjelm, rygbeskytter (da jeg var uheldig på en skiferie engang), handsker og støvler.

@ F1nduz jeg har faktisk fundet sådan en på DBA til 11000 kr, så ja der er nogle imellem. Er det en ordenlig maskine? Har læst herinde den skal have stilt ventilerne ret tit?

• #7   28. feb 2012 @ Silas A, det var faktisk slet ikke så tosset. Tak for den fornemme repsons. Jeg frygtede man skulle meget længere op for at få sådanne motorcykler.

• #8   28. feb 2012 Eller købe ordentligt tøj brugt..
    Jeg har købt følgende:
    Shuberth S1 Pro (topmodel) 1400,-
    Spyke 2-delt håndsyet italiensk læderdragt 1200,-
    Sidi Vertigo Corsa Air støvler (topmodel) 700,-
    Nogle handsker jeg ik kan huske hvad hedder 450,-

Hvis har god tid til at købe sit udstyr, kan man gøre nogle virkelig gode handler..

• #9   28. feb 2012 Brugtmarkedet er presset helt i bund, så selvom en motorcykel er billig, behøver man ikke nødvendigvis tro at der er noget galt med den.. Det dummeste man kan gøre er efter min mening at vælge den dyreste af to ens motorcykler, fordi man tror at så må den være ekstra god, og så går der 2 uger, og så sker der et eller andet uventet, som lige så godt kunne ske på den til 20000 som den til 30000..

• #10   28. feb 2012 @ Silas, det vil jeg da tage til notits. Fornemt med så hurtig og udfyldende respons. Det er noget andet herinde i forhold til det pjat på Bilgalleri.dk.
    Jeg er nu blevet lun på sådan en GS500. Så vil lige se hvad der ellers kan dukke op herinde. smiley

• #11   28. feb 2012 Hvis du ville have karaktere, en du kan drej på selv og noget der ikke har plastik på, så må det være en Honda CB400/4 Hvis du kan finde en til din pris smiley men en dejlig gammel MC der også godt kan vis den er passet og plejet............... sådan en går ikke ubemærket hen til træf hellere!

• #12   28. feb 2012 @ Martin C, min bror havde faktisk sådan en CB400 som sin første motorcykel og den lyder helt kanon. Han har prikket lidt til mig for at vælge sådan en og jeg er blevet tilbudt en for 5000 kr i rigtig god stand. Den er dog lidt for klassisk for mig og minder lidt meget om en Yamaha 4 gear. Men jeg har skam tænkt tanken. smiley

• #13   28. feb 2012 Ja jeg er jo vild med Kawa's GPZ 500 S

• #14   29. feb 2012 Du har ret i det med det klassiske.......... men jeg har lige været på you tube (bare for sjov!) hold da op hvor kan man meget med dem. Så ser de måske klassisk ud med med en anden udstødning og nogen ekstras så.........og den lyd!! Men, held og lykke med valget og vekommen hertil!

• #15   29. feb 2012 @ Kabbekot, den ser også ret godt ud og den er da sporty. Men jeg tror desværre den er ligger lidt over mit budget. De starter ved 19000+ de fleste steder.

@ Martin C, det kan sagtens være jeg vælger den. Jeg har ikke besluttet mig 100 % endnu. Og ja, lyden er helt vild - virkelig lækker.
    Og mange tak for velkomsten.

• #16   29. feb 2012 Nede i det prisleje er gs500 nok slet ikke et tosset bud, men du skal nok forberede dig på at der skal skrues lidt hist og her, men det gælder alle til den pris. Desuden er der ikke meget lyd i en gs med original potte smiley

• #17   29. feb 2012 @ L B, min bror er snart uddannet maskinmester og jeg må da indrømme jeg har bygget min bil op fra bunden så det går nok der skal skrues - det nyder jeg kun. Har du nogle ideer til en lydpotte så den siger lidt mere? Har kigget på Youtube.com og så en film med acceleration og det lød ganske enkelt forfærdeligt og alt for tamt.

• #18   29. feb 2012 Uha jeg har masser af ideer - desværre kører jeg selv med original endnu så jeg er nok ikke den rette til at vejlede lige på det punkt. Men umiddelbart vil jeg sige alt kan kun blive bedre. Jeg plejer at påstå jeg har en ninja; du hører den i hvert fald ikke komme smiley

• #19   29. feb 2012 Haha, det var da en frisk kommentar smiley Der må bare Googles hvis det bliver den jeg vælger. Din ser ellers ret godt ud - især med de 2 forlygter. Kan du evt. be- aller afkræfte det med ventilerne skal stilles hvert andet service? Dette er kun noget jeg har læst herinde så jeg ved ikke om det passer.

• #20   29. feb 2012 Jeg har selv lavet service på min, og jeg har stillet ventiler (dvs skiftet brikker) en enkelt gang). Og selvom det skulle gøres lidt oftere så er det ikke det store problem. Generelt er den meget nem at holde.

• #21   29. feb 2012 I det prisleje der er en gs 500 /Cb 400 four nok de bedste valg
    jeg havde selv valgt en CB, jeg mener at der er en cb 650 til salg herinde hvis du vil have lidt større motor, men en cb400 er bestemt ikke at sammenligne med en knallert smiley

• #22   29. feb 2012 cbr 125 r kan nogle gange fås til 5-7000

• #23   29. feb 2012 Jeg ville holde mig til en GS500, nem teknik at skrue i, billig, nem at finde dele til, til at betale i forsikring(spørg for gudsskyld efter priser før du køber) og til at komme af med igen. Og med en åben potte lyder den ok.

• #24   29. feb 2012 @ L B, perfekt. Det er da til at overkomme ja.

@ René Wagner, det er godt at se I alle er enige herinde og nævner de samme cykler. Det må jo betyde jeg har fået indsnævret valget til 2-4 cykler.

@ Like a boss, det vil jeg da lige holde øje med.

@ Thomas R, det lyder rigtig lovende. Ja jeg skal lige have snakket med min forsikring inden jeg køber noget. Og det med potten, har du nogle ideer hvilke jeg skal købe for at få den til at lyde lidt ondere?

• #25   29. feb 2012 Start nu med at en kværn. og koncentrer dig først om lyden senere.

Da dit budget er rimeligt tyndt er det tåbeligt at bruge flere tusinde kr på en udstødning.

Ta ud og kig på en gs500 inden du køber noget andet. det er tit turen værd smiley

• #26   29. feb 2012 en til 15 en impuls
    http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=98889

• #27   29. feb 2012 @tue.
    Du reposter et link der allerede findes i denne tråd. på en ikke funktionsdygtig maskine... det havde ihvertfald ikke været mit første valg :;-)

• #28   29. feb 2012 up undskyld....... brianS
    havede ikke set,der var linket til netop den mc....

• #30   1. mar 2012 Gs 500 med devil potte på så siger den lidt.

Kommentér på:
Første mc til 12-13k

Annonce