2.239 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

nye regler omkring kørsel uden mc kort nye regler omkring kørsel uden mc kort

har fået at vide at de tager ens mc hvis man bliver stoppet uden at ha et kørekort til mc .
og hvis man bliver stoppet fordi man tidligere har mistet bil kørekortet så bliver det udsat 5 år til mc ??? det lyder som en and , nogen der ved hvad reglerne herom er . eskriv kun hvis du ved noget om det eller kan linke til noget så vi ikke spilder tiden med alle mulige teorier . god vind derude

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.
  • Skiftet batteri på min Ford Fiesta fra 2013 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nye regler omkring kørsel uden mc kort
  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #1   2. mar 2012 Færdselslovens § 133 a giver mulighed for konfiskation ved alle former for færdselslovsovertrædelser, for så vidt der er tale om grove eller gentagne overtrædelser. Ifølge bemærkningerne til lovforslaget har det dog navnlig været hensigten, at konfiskation skulle ske ved særlig grove eller gentagne tilfælde af spirituskørsel, gentagne kørsler i frakendelsestiden samt gentagne kørsler uden at have erhvervet kørekort. Bestemmelsen omfatter endvidere kun konfiskation af motorkøretøjer, dvs. biler og motorcykler, og kan således ikke anvendes til konfiskation af eksempelvis knallerter.

Færdselslovens § 133 a blev indført ved lov nr. 278 af 8. maj 1991 om ændring af færdselsloven (Generhvervelse af førerretten og konfiskation af motorkøretøjer) og trådte i kraft den 1. juli 1991.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

• #3   2. mar 2012 kenneth det skulle være en ny lov der er trådt i kraft for nyligt

• #4   2. mar 2012 Uden at vide en skid, tvivler jeg på at der er hårdere straf fordi det er mc og ikke bil. Det lyder pænt meget som en and

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#5   2. mar 2012 fra jan 2012
    Konfiskation af køretøj

Politiet kan konfiskere en bil eller motorcykel ved særligt grove eller gentagne overtrædelser af færdselsloven. Politiet kan kun konfiskere det køretøj, der er blevet anvendt ved overtrædelserne. I praksis konfiskerer politiet mest køretøjer ved gentagne overtrædelser i forbindelse med spirituskørsel, eller hvis man kører i den periode, hvor man har fået frakendt kørekortet.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#6   2. mar 2012 så ja, de kan gøre det
    men om de gør det første gang du bliver nuppet uden pappet er nok lidt tvivlsomt, men muligheden er der.

• #7   2. mar 2012 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=134839

Kap 4

• #8   2. mar 2012 mener at have hørt om at de har revideret lovgivningen på dette område...så det i "politijagt"

• #9   2. mar 2012 hvad hvis nu man ikke står som ejer af det køretøj hehe

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#10   2. mar 2012 Tror det vurderes i det enkelte tilfælde om de nupper den eller ej, man kan også få 16 år i buret for at slå en ihjel men sjældent det sker

• #11   2. mar 2012 kenneth , hehe . ja men det er fordi jeg kender en som ikke tør at køre fordi han siger de tager hans mc . det er en tidligere spritdom i bil . som er overstået og han kan generhverve sit kørekort . synes bare det lyder lidt vildt ,især da mcen står i mit navn hehe

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#12   2. mar 2012 Som jeg læser det så kan de ikke nuppe den hvis det ikke er hans

Bliver han snuppet skal du jo bare sige at den du ikke givet ham lov til at køre på, ingen der siger du behøver rejse tiltale mod ham, det er helt frivilligt om man vil det smiley

erkender du at han har lånt den af dig med dit samtykke, så får du også en bøde, da du er forpligtet til at sikre dig dem der låner dit køretøj også har gyldig førerbevis til det

Har selv fået en bøde på den konto engang.

• #13   2. mar 2012 Ændringen består i at loven nu er ændret fra at politiet kan, til at politiet SKAL konfiskere biler mc.
    Det gælder gentagelser for kørsel uden kørekort, sprit, narko osv inden for en 3årig periode så vidt jeg husker.
    Firat nu er det så DIN pligt at sikre dig at den du låner din mc til har lov til at køre på den, og jeg tror ikke du får meget at sige hvis den bliver taget hvis han bliver knaldet, men så dum er du vel ikke vel...

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#14   2. mar 2012 Brian

Du ville vel også være ret træt af vis din MC blev stjålet og tyven ikke havde kørekort, så de konfiskerede din MC?

• #15   2. mar 2012 Efter straffelovens § 76, stk. 2, kan konfiskation kun ske hos den, der er ansvarlig for lovovertrædelsen, og hos den, på hvis vegne den pågældende har handlet. Det følger heraf, at konfiskation af et motorkøretøj i medfør af færdselslovens § 133 a ikke kan ske, hvis den pågældende ikke selv ejer køretøjet.

Korrekt Kenneth, hvad der så sker orker jeg ikke at læse om i lovteksten, for satan det er tung læsning.

• #16   2. mar 2012 Kenneth H
    det kan de og de gør det , der har i lokalområedet lige været en episode hvor politiet dog har udleveret en bil som var konfiskeret fra en spritbillist som viste sig at være lånt uden ejeren var klar over at pågældende ikke havde kørekort
    men de gør det

• #17   2. mar 2012 tror jeg har fået mit svar drenge . takker for det , brum brum ,gi den gas , jeg har heldigvis pappet så jeg er rolig hehe

Kommentér på:
nye regler omkring kørsel uden mc kort

Annonce