{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Erik (Vestegnen)
Erik (Vestegnen)
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 219

Sidde og tanke?? {{forumTopicSubject}}

Havde lige end kedelig oplevelse med en mega SUR og OPHIDSET tankpasser, han havde stoppet standeren fordi jeg sad på cyklen og ville tanke, først da jeg havde rejst mig startede benzinen men han stoppede igen da jeg så satte mig for at få cyklen lige (skrå støtteben) og jeg havde ikke set hvad han havde gang i, så kom han farende ud op flippede ud om at det var ulovligt at sidde og tanke, ikke noget med at kalde ud og sige det roligt med råbte og skreg.
Så er det lovpligtigt at stå og tanke eller må man sidde?
(Har googlet men ikke fundet noget..)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sidde og tanke??
  • #2   2. mar 2012 Jeg kan da ikke forestille mig, at det ligefrem er ulovlig... Men jeg vil gå ud fra, at motoren skal være stoppet af hensyn til brandfaren på tankanlægget, og jeg kan på den anden side også ét eller andet sted godt forstå manden, for en siddende tankning leder i mit hoved tankerne hen på en potentiel "smutter", som bare kører efter tankning men ude at betale.

Dét gælder selvfølgelig ikke dig, men tankpassere og -ejere ser altså rigtigt mange af den slags, og de kan jo ikke på forhånd vide, at du er en reel fyr, vel? smiley

... Men selvfølgelig skal han tale pænt og tage det roligt!

• #3   2. mar 2012 Han var vel bange for at du bare kørte fra regningen.

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 451
    #4   2. mar 2012 Hans hus, hans regler ...
    Men tank et andet sted næste gang.

• #5   2. mar 2012 Det er med 100% sikkerhed fordi du er en potientiel "smutter".

Det er lidt som at bære hjelm ind i banken . Det er de heller ikke glade for :-).

• #6   2. mar 2012 Chris>> "hjelm i banken"... Hehe... Nej, det kan de bestemt heller ikke li'! smiley

• #7   2. mar 2012 Du tager vel hjelmen af når du tanker ?

• #8   2. mar 2012 Flip op smiley
    @Esben, han skreg ulovligt, ikke "her må du ikke.."

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 451
    #9   2. mar 2012 Ja så det godt.
    Mente også ulovligt ifht. hans regler. Men pointen var også mere ikke at bruge den pågældende tank igen.
    Har aldrig hørt om at det skulle være ulovligt, men du kan jo fortælle hvilken station det er, så kan vi alle køre derhen og tanke siddende (og skide stående) imorgen:-)

• #10   2. mar 2012 betaler man somregl ikke med kort inden tankning? så kan jeg sQ ikke se nogen grund til at flippe sådan ud.. eller det er måske bare herovre i udkants DK man gør det ? smiley

• #11   2. mar 2012 det er ikke ulovligt og det er ikke alle der har kreditkort,jeg bruger bla. kontanter.

• #12   2. mar 2012 jah men de skal vel også i inden man kan tanke ?

• #13   2. mar 2012 OK, mente nok at det , endnu, er lovligt
    Og ja den er blacklistet, Shell Roskildevej 117

• #14   2. mar 2012 Kan sgu fint følge tankpasseren. Jeg har en bekendt som arbejder på en Shell i en lille by (6000 indbyggere) og han fortalte at de mistede omkring 10K i måneden , på folk der stak af fra regningen. Så er det vist heller ikke vigtigere at få den ½ liter ekstra i tanken.

• #15   2. mar 2012 Hmmmm hvis man var ude på at stjæle benzin ville man så ikke finde et med en tank som kan rumme mere end 15 L ??

Tank hos naboen for eftertiden smiley

Jeg tanker altid på side støttebenet. Så er man sikker på ikke at få fyldt så meget i tanken at det løber ud hvis den skal stå på støtten før man får brændt en lotter af.

• #17   2. mar 2012 he he he .. har også prøvet at møde sådan fjols, på en tank, , han sage jeg sku tage hjelmen af, jeg sage der nok fandtes en hjelm i verden der var som min, så nok letter at finde den end mig.. men ham der råbte af dig, sku du have bedt om at lukke røven, eller snakke ordentligt.. mvh hc

• #18   2. mar 2012 Hvorfor sidder man også ned og tanker

• #19   2. mar 2012 Det er af sikkerhedsmæssige årsager, var vidst en eller anden gut der var kommet galt afsted i tyskland med det, og spørg mig ikke hvordan... Men det er som jeg kan forstå det pga det.

• #20   2. mar 2012 Ville også nødig sidde på maskinen hvis der gik ild i lortet

• #21   2. mar 2012 Kan heller ikke lige se pointen med at sidde og tanke. Men mener hverken det er farligt eller ulovligt.
    Hvis tankpasseren har et problem med det, så behøver han jo ikke skrige op. Det er jo lige til at blive ophidset af.

• #22   2. mar 2012 Bjarne J
    Man hører nemlig tit at det sker, eller hvad?

Jeg har prøvet at ha en utæt benzinslange som pissede (ikke dryppede) ned på det varme forrør, og jo jeg blev da forskrækket da jeg opdagede det (ved at jeg blev våd på benet da jeg kørte) men der skete ingen ting

• #24   2. mar 2012 Jeg sidder tit på den og tanker.. uden hjelm..
    Det er ikke ulovligt, men bare dårlig etikette at beholder hjelmen på.

H.C: Kan du skrive det på en anden måde jeg forstår ikke hvad du mener?

• #25   2. mar 2012 Jeg har engang haft et tilsvarende problem hos Shell. Jeg holdt selvfølgelig lige så fint ved siden af standeren, men den var lukket, og da jeg så gik ind og spurgte, hvad problemet var, svarede de, at jeg holdt ved en stander, hvor de ikke havde et overvågningskamera, der kunne se min nummerplade. (Hvordan bliver det nogensinde mit problem?) I den situation sagde deres regler, at de ikke måtte lukke op. De forlangte, at jeg afleverede mit kørekort (!!!) for at få lov til at købe deres benzin. Anyway, det er den eneste gang, jeg har haft problemet, for jeg fylder som regel op på selvbetjeningstankstationerne.

Som jeg forstår Shell's koncept er det noget i stil med:

1. Ikke altid muligt at få benzin (Lukker for tanken hvis nummerpladen ikke er synlig, hvis man sætter sig op på sin motorcykel for at rejse tanken op og fylde den mest muligt, etc.)
    2. Man skal stå i kø for at få lov til at betale.
    3. De beder om at man tager hjelmen af, når man skal betale.
    4. Ofte dyrere end selvbetjeningstankstationerne

Og selvbetjeningstankstationerne:

1. Altid muligt at få benzin
    2. Man skal ikke stå i kø for at få lov til at betale.
    3. Man kan beholde hjelmen på.
    4. Ofte billigere end Shell

Det er et svært valg, ikke? smiley

• #26   3. mar 2012 Shell vil ikke åbne for tanken før man har taget hjelmen af!

• #27   3. mar 2012 Når jeg ser nogle der går ind og betaler benzin med hjelmen på, så tænker jeg at det nok er de samme som næsten altid har et bluetooth headset monteret i øret.

Men kan nu godt forstå dem som ikke vil have man sidder på maskinerne, især ikke hvis man beholder hjelmen på.

Jeg er nu blevet træt af de steder man SKAL ind og betale først, så nu skal man stå i kø 2 gange for at tanke (hvis man vil have tanken fyldt uden brug af kort).

• #28   3. mar 2012 Tank kun hvor man betaler med kort ved standeren. der kommer sgu aldrig noger rendende hos OK eller JET :-))

• #29   3. mar 2012 Har aldrig haft vrøvl - har tit en havestol og Weber grill med når jeg tanker.
    Men det er også mest om tirsdagen.

• #30   3. mar 2012 Erik (Vestegnen)

Jeg havde engang en lignende oplevelse på den selvsamme tank!
    Gad ikke tage min hjelm af og gik ind for at betale efter tankning, siddende og fik så at vide at jeg ikke måtte komme ind og betale med hjelm på! Han troedede vel at jeg ville røve stedet el. sådan noget!

Tanker der ikke mere!

• #31   3. mar 2012 Sku da normalt at man smider hjelmen inden man går ind på en tank eller i en bank?

• #32   3. mar 2012 smiley at betale med hjelm på er sgu da lige så tosset som dem der tonser rundt i Føtex med cyker hatten på .

Af med huen når der skal saft på knallerten. håret har godt af lidt luft :-))

• #33   3. mar 2012 Lenni, nej da. smiley Og hvis man ikke er på bike. Så tager man da ogsp en elefanthue på...

• #34   3. mar 2012 Anders P !
    Satans også.. Så har jeg gjort det forkert alle disse år..

• #35   3. mar 2012 I kan jo bare tanke på de ubemandede stationer hvis det er så vigtigt at få de sidste 500ml i tanken, der er benzinen som regel også billigere...

• #36   3. mar 2012 Lenni: Heldigvis er alt i sidste ende godt. For hvis dette er folks største problem, så har de jo i virkeligheden ret godt. smiley

Sol og skyfri himmel... Tror jeg vil ud og køre tanken tom, så må jeg jo se på hvor og hvordan jeg vil tanke, når jeg kommer dertil.

God weekend. smiley

• #37   3. mar 2012 Anders P !
    Et godt råd - lad lige være med at køre den helt tom før du tanker smiley

• #38   3. mar 2012 kan godt se det lød lidt krybtisk, he he .. men mente at den hjelm jeg køre med, er meget nem at genkende hvis jeg sku stikke af for benzin regningen.. tror kun der findes den ene .. mvh hc

• #39   3. mar 2012 Modtaget HC, hahaha;)

Kommentér på:
Sidde og tanke??

Annonce