3.619 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kan det betale sig at købe MC i udlandet? Kan det betale sig at købe MC i udlandet?

Har søgt lidt rundt omkring på nettet, og der er delte meninger om hvorvidt man kan spare penge på at købe MC i udlandet.

Jeg har kigget på Honda CBR600RR, Yamaha R6, og Suzuki sv650 på Tyske og Hollandske hjemmesider. Med de modeller synes jeg ikke at der er meget at spare.

Men er slet ikke inde i det, og ved ikke helt nøjagtig hvad afgiften er på de MC'er jeg kigger på, så synes det er svært at vurdere om det er noget man skal kaste sig ud i?

Da der er nogen der siger man kan spare en 15-20k, er mit spørgsmål så hvor jeg skal kigge henne efter de motorcykler? Eller kan det bare slet ikke svare sig med de modeller jeg søger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det betale sig at købe MC i udlandet?
  • #1   4. mar 2012 lige pt vil jeg sige at der ikke er noget at spare på da mc priserne i danmark er så lave som de nu er

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #2   4. mar 2012 Hvis folk påstår du kan spare så meget, så kan de passende fortælle hvad man skal købe og hvordan det skal se ud og hvad årgang det skal være - eller også skal de lukke r****n.

Ikke for at virke som en gammel sur mand, men folk der kloger den på ting de fatter kikkert og kyse af, skal man bare ikke lytte til.

Anyways...

Finanskrisen gør at MC'er her i landet kan presses meget og at udvalget er stort - så som det er nu, giver det ikke mening at handle i udlandet medmindre man finder et VIRKELIG godt tilbud. Og dem er der langt imellem...

• #3   4. mar 2012 det danske marked er jo oversvømmet med de cykler du snakker om, Dem ser du jo på hvert gadehjørne, tror ik man skal hente pga økonomi..men mere hvis det er special cykler man går efter...noget der ik kører så mange af herhjemme

• #4   4. mar 2012 Hvis du skal handle noget i udlandet, så skal du godt nok falde over et meget godt tilbud. Jeg har lige trawlet en god omgang gennem mobile.de, og det ser ud til at priserne herhjemme er meget konkurrencedygtige for tiden.

• #5   4. mar 2012 Rico skrev -

"Men er slet ikke inde i det, og ved ikke helt nøjagtig hvad afgiften er på de MC'er jeg kigger på, så synes det er svært at vurdere om det er noget man skal kaste sig ud i? "

Meget godt essensen af det. Vil man parallelimportere med økonomisk gevinst som hovedformål, kræver det viden på en del områder, dels markedskendskab - Hvor man køber en given model billigst både i DK og udlandet, dels hvad SKAT sætter afgiften til, og derudover, hvordan man mest "hensigtsmæssigt" får en given model gennem SKAT's system, særligt det sidste er en kunst :-). Det er ikke en viden, man sådan lige kan opnå nemt gennem et eller flere MCG-indlæg.

• #6   4. mar 2012 Men som klaus siger, så find en specialmodel dernede. Visse specielle (ofte ældre) maskiner er meget billige. Men f.eks. mz'ere i rigtig god stand, kan man modsat tjene på at smide sydpå. Eller andre modeller tyskerne af uransaglige grunde kan lide...

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #7   4. mar 2012 Har selv overvejet ny MC og har også haft snuden i mobile.de
    den pris de koster i udlandet + afgiften, gør de ligger ret tæt på danske priser.

For 3 år siden var det en fin forretning, men i dag hvor priser på brugte MC er raslet ned, skal man, som sajmon skriver, finde et virkeligt godt tilbud i udlandet, og finder jeg en der er væsentlig billigere end de andre, ja så vil jeg automatisk være skeptisk over for om der er noget galt med den.
    ved en seriøs dansk forhandler får du forøvrigt også en garanti på den virker

• #8   4. mar 2012 Jeg vil gå hen og købe mig en fin MC her i danmark. Har aldrig prøvet at handle i udlandet så min viden indenfor det område er minimalt, så det springer jeg over.

Mange tak for svar allesammen smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#9   4. mar 2012 Så men Ikke noget besværligt i det smiley
    Hentede selv min i München for 4 år siden

• #10   4. mar 2012 Det kan ikke betale sig idag.
    For 3-4 år siden kunne man spare mange penge.

• #11   4. mar 2012 "man kan spare en 15-20k"
    Ja måske men i forhold til hvad?
    Ikke hvis du sammenligner med privat handel i DK, men hvis det er i forhold til prisskiltet hos en forhandler, som både skal have dækker avance, syn, markedsføring og give fuld garanti i 6 måneder, der også skal dækkes ind, så jo!
    Men at hente en cykel i udlandet, kan vel sammenlignes med privat handel af en cykel som skal synes før ejerskifte. Hvor det dog lige er problematikken med evt. restgæld, som man selv skal sørge for at få undersøgt, så man ikke kommer i klemme der.

• #12   4. mar 2012 Da registreringsafgiften udgør størsteparten af prisen på en motorcykel, kan det kun betale sig at importere hvis Skats vurderinger ligger lavere end markedet. I øjeblikket ligger Skats vurderinger højere end markedet, har jeg indtryk af.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#13   4. mar 2012 Dit indtryk er for det meste helt rigtig smiley

• #14   5. mar 2012 Som det er lige nu, kan du gøre en bedre handel her i DK. SKAT har ikke justeret sit afgiftsgrundlag i forhold til finanskrisen, så på mange MC'ere vil du erfare at afgiften på et importeret køretøj mange gange ligger på 80% af hvad du den reelle handelspris incl. afgift her i DK.

Se dig godt for, hvis du importerer.

Special biler og motorcykler samt sjældne klassikere, kan du dog finde billigere i udlandet. Især klassikere som er tæt på 30-35 år er afgiften næsten ingen ting, og udbudet er langt større i udlandet end her i DK.

• #15   5. mar 2012 ja det kan det

• #16   5. mar 2012 Hvis kan handle så kan det ikke betale sig at købet i udlandet , kun som nævent gamle klassiker og ligne , alt som er meter varer i alle mc butikker og i gul og gratis osv kan man ligeså godt købe her især hvis man køber kontant ( husk at chekke pant hos private , lige gyldig hvor og hvem , få evt din Bank til at hjælpe eller via nettet )

• #17   5. mar 2012 Sverige/England er typisk det billigste sted at hente.

Kommentér på:
Kan det betale sig at købe MC i udlandet?

Annonce