{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Drosslet kun på papir? Erfaringer?.. Forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej alle folk derude.

Jeg har haft 5 forskellige cykler, og dem har jeg været meget glade for.

Min sidste Honda CB 450s, var drosslet, og den trak helt fint, optil 120 kmt. Der gad den ikke rigtig mere. Så det var ikke særlig sjovt at køre på motorvej med den.

Nu har jeg så anskaffet mig en 600cc, med 80 hk. Den trækker fint, og følger fint med på motorvejen (-:

Men jeg er kun 19, og må derfor ikke køre på den før om et år.

Jeg bruger den hovedsageligt til småtkure, i byen, og en tur på landet engang imellem.

Jeg er ikke meget for at køre med drossling, da min gamle hakkede en del, og ikke kørte så godt som uden.

Men hvis jeg nu får den drosslet, og piller den efter, så det stadig står på reg attesten.... Hvordan ser det så ud hvis der er en bil der kører ud foran mig? Er det noget der bliver kigget efter, eller hvordan?

Kontrolerrer politiet det?

Har i hørt nogle historier, om folk der har fået kæmpe forsikringsskader, da det viste sig deres drossling ikke var i?

Skal jeg bare bide det i mig, og køre med den i?

På forhånd tak!..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drosslet kun på papir? Erfaringer?.. Forsikring
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.919
    #1   1. apr 2012 Forsikringen er ligeglade - det er KUN politiet du skal stå til ansvar for...

Der kommer sikkert en masse dumme kommentarer omkring regres og erstatninger du skal leve med resten af livet, men det er folk der ikke aner hvad de snakker om.

Bare bed dem bevise deres påstande...

Når det så er sagt, vil jeg gerne argumentere FOR at køre droslet de første par år - også selvom man er ældre end 18/19. Man lærer MEGET mere om at køre MC af at køre med lille effekt kontra stor effekt.

• #2   1. apr 2012 Min mc kunne man ikke mærke den store forskel på. Bare lad den være droslet. Hvis den havde 80 hk i forvejen, så kommer den til at køre mere end 120 på toppen, min kørte 160-170 på toppen med drosling og 180-190 uden.

• #4   1. apr 2012 Et er sikkert, så snart der er forsikrings spørgsmål, så er "voksenbabyen" der og jeg vil have ret uanset om loven siger noget andet, smukt Niklas du er uforbederlig.
    Skræmmende at et voksent menneske kan være så barnlig...

• #5   1. apr 2012 Hej.

Jeg kender en der er blevet stoppet med lille kørekort på stor cykel, han fik et klip i kørekortet, men han blev ikke skrevet for noget omkring stor mc, så det er ikke sikkert de tjekker det. Det var dog ikke i forbindelse med et uheld.

Mvh. Mathias

• #6   1. apr 2012 Mathias, han har næppe fået klip i kortet fordi han ikk havde det store kort, der har nok været en anden forseelse..

bøden er 7000kr første gang, og hvis man tjener mindre end (tror det er 150.000) om året så bliver bøden halveret..

og du skal ikke lytte til dem som tror at forsikringen kan volde dig problemer, det er kun kaskoen der kan det, du kører bare..!

• #7   1. apr 2012 Lov er Lov.

Hvis man mener den er forkert må man jo gå ind i politik og agumentere for sine synspunkter.
    Hvis alle gør som de selv syntes ender det i anerki.

• #9   1. apr 2012 Det hedder <b>Don't do the crime if you can't do the time!</b>

Men her er der kun tale om bødestraf for at køre med forkert pap ;0)

Så måske <b>Don't do the crime if you can't pay the fine?</b>

• #11   1. apr 2012 Jeg er ikke selv hellig - ikke engang på andres bekostning ;0)

Jeg ser f.eks. ikke moderat overtrædelse af hastighedsgrænserne (det der i gamle dage hed "at køre efter forholdende") som en lovovertrædelse - mere som "civil ulydighed udført i et øjebliks eufori under indflydelse af strålende sol og liflig fuglekvidder". Om den lovgivende, dømmende og udøvende magt så ser det på samme måde er jeg egentlig ligeglad med - sålænge jeg har råd til at betale hvad det koster.

• #12   1. apr 2012 Ring dog og spørg hos forsikringen om konsekvenserne. Der er ingen herinde som aner de faktiske konsekvenser alligevel! Medmindre der er nogle der arbejder med forsikring til dagligt. jeg kan finde ud af det, men kun hos Gjensidige. Min hustru arbejder der nemlig.

• #13   1. apr 2012 Jeg har spurgt GF, og de siger at de IKKE kan kræve regres jf. manglende føreret..

• #14   1. apr 2012 -Mirza A
    Husk at nævne, at det kun gælder ansvarsforsikringen.

• #15   1. apr 2012 Nemlig, men det fik jeg nævnt tidligere:

01-04-2012 12:16:29

• #16   1. apr 2012 jeg har IF forsikring. da jeg skulle tegne en forsikring på min sv650. spurgte jeg ad om, den kunne gøres billigere fordi den var droslet, fik et nej og de fortalte at den var forsikret som en 649 cc med 72 hk,

så tror bestemt kun det er politiet du får problemer med samt skat. da den så er indregistret forkert.

• #17   1. apr 2012 Min gamle FZ6S var forsikret som en 78 hk og det udløste en besparelse på kr 900,- årligt i forhold til den med 98 hk. TopDanmark og kaskoforsikring. Super duper elite.
    Så med hensyn til forsikringen ville jeg ikke æde min gamle hat på at det er ligegyldigt.

• #18   1. apr 2012 Jeg ved ikke lige, hvordan det vil være i dette tilfælde, men jeg vil i princippet komme Niclas til undsætning. Min tidligere genbo måtte på et tidspunkt sælge et sommerhus OG en bil for at betale en regning som følge af en ualmindelig dum ting hans søn gjorde med genboens bil ( og farmands vidende). Først fik skadelidte dækning, og derefter blev der gjort regress mod bilens ejer - det var en voldsomt dyr spøg.

Sidst jeg skrev dette, blev jeg sablet ned som uvidende - det sker jo en gang imellem:-) men det ændrer IKKE ved, hvad der faktisk skete.

• #19   1. apr 2012 ergo pr diverse påstande, er en lovovertrædelse lig med regres fra forsikringsselskabet

eller hov vent lige

kunne det være karakteren af overtrædelse/handlingen som vil kunne udløse regres

• #20   1. apr 2012
    Betragt Nikas D´s indlæg som en aprilsnar.

Knud - din genbo´s søn har uden tvivl gjort noget rigtigt dumt. Men ikke noget der har noget med denne tråds emne at gøre.

Det vil nemlig aldrig kunne få de konsekvenser.

• #21   1. apr 2012 Jeg tror nu Niklas har ret omkring indboforsikringen og manglende dækning af tøj

eller vent lige

1/4/2012

• #22   1. apr 2012 Ja men i væreste tilfælde kan det også ske hvis man HAR kørekort, så hvad er din pointe ??

• #23   1. apr 2012 -Niklas D
    Det er aldrig for sent at begynde.

• #24   1. apr 2012 Niklas:"Det er ens eget ansvar hvis man stædigt nægte at tilegne sig viden og tage ved lære."

flot smiley

• #25   29. maj 2012 For at opsummere, vil det sige at rent forsikringsmæssigt (ansvar), har det ikke nogen konsekvens med mindre man kører 'groft hensynsløst'... Det giver dog en eller anden form for bøde hvis man bliver snuppet af policen - har jeg forstået det korrekt ? smiley

Er nemlig selv i den situation at jeg skal have en CBR600F3, som skal drosles.. Men jeg synes måske det er synd at smide sådan et kit på sådan en fin MC (og gætter på at motoren ikke har godt af det), og overvejer derfor også at syne den uden kittet men med TÜV papirene..

Det eneste jeg bare skal være sikker på, er sådan set at eventuelle uheld, vil være dækket af ansvarsforsikringen smiley

- Og er ikke typen der kører råddent, så groft hensynsløst vil ikke være i min kategori.

/ Cedde!

• #26   29. maj 2012 Jeg har snakket med mit forsikringsselskab om det, og det sagde at kørekortet IKKE har betydning for ansvarsforsikringen..

Jeg ville dog ikke lade være med at smide drosselkit på fordi at motoren ikke har godt af det (motoren er ligeglad) men jeg ville lade være hvis jeg vidste jeg kunne styre MC'en..

som total nybegynder på en +100hk "sports" maskine ville jeg nok alligevel drosle i 6-12 måneder..

• #27   29. maj 2012 "Siden denne tråd blev oprettet er der flremkommet flere eksempler på folk som har oplevet regres fra forsikringer på grundlag af utilsvarende førebevis relateret til uforsvarlig kørsel."

Nej ikk rigtig..

• #28   29. maj 2012 Nårh ja... og så alligevel ikke c")

• #29   29. maj 2012 Du gør ellers et ihærdigt forsøg, og bruger utallige indlæg, på at prædike om misvisende info, og når det kommer til stykket så "opgiver" du bruge 2 min på at finde et bæredygtigt bevis..

Man fristes til at tro at dette bevis ej findes..

Kommentér på:
Drosslet kun på papir? Erfaringer?.. Forsikring

Annonce