{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er afdrosling = syn?
  • #1   20. apr 2012 ja, piller du droslingen af = omsyn


  • #2   20. apr 2012 Ja men spar da de penge og besvær.. du må køre på den hvad enten den er stor eller lille..

  • #3   20. apr 2012 altså min problem bunder i det faktum, at jeg er sikker på syns-far ikke lige frem smiler, når han høre mine leovince uden db killer og med decat pipe smiley

    magter simpelhen ikke pille dem af og skrue standart fløjter på. Kn jeg komme i klemme med min kasko forsikring uden omsyn?
    har ALDRIG oplyst mondux at min cykel er droslet. Så er egentlig i god tro, men er det et problem?

    - Bertram


  • #4   20. apr 2012 Forsikringen er ligeglade, den bliver jo ikke forsikret på baggrund af hk, men på baggrund af modellen, og det er den samme model hvad enten der er drosling på eller ej, og siden du må køre på båden den store og lille mc så er det fuldstændig ligegyldigt, det skal bare afklares ved videresalg..

  • #5   20. apr 2012 Da det er en konstruktionsændring, så skal den synes.

  • #6   20. apr 2012 Fint, jeg siger mange tak for god rådgivning Mirza
    God dag til dig! smiley

    - Bertram


  • #7   20. apr 2012 steffen ja men hvad ville der ske ved at undlade dette?

    Har jo kort til stor når jeg piller det af, er det så ikke bare de kan kalde mig til syn hvis jeg bliver stoppet?
    - er jeg aldrig blevet 7-9-13 smiley


  • #8   20. apr 2012 Jamen så må de kalde dig til syn, men i praksis bliver du ikke kaldt til syn da du har stort kørekort og må køre stor MC..

    hvis du nogensinde bliver kaldt til syn, så send mig en PB og så betaler jeg halvdelen af din synsudgift.. det kommer ikke til at ske..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   20. apr 2012 Du SKAL ikke syne den, så det gad jeg da ikke bruge tid på...

  • #10   20. apr 2012 nej omsyn er ikke ,ødvendig da han må køre stort og nej det er IKKE en
    konstruktionsændring,


  • #11   20. apr 2012 hvis det ikke er konstruktionsændring, hvorfor så syne den?

  • #12   20. apr 2012 skal han jo heller ikk...

  • #13   20. apr 2012 en cykel skal jo synes når den får påmonteret droslingen..

  • #14   20. apr 2012 Jeg siger tak for svarene og konkludere jeg ikke behøver omsyn

    God weekend til jer alle og må vejret snart vende smiley


  • #16   20. apr 2012 som tidligere nævt christian tror jeg ikke syns manden bliver henrykt over mini blink + larme leovince potter.. det er skam ikke pengene det handler om smiley

  • #17   20. apr 2012 Den med at forsikringsselskabet kan se at den er droslet fra CRM ved jeg nu ikke helt om det holder, da mit forsikringsselskab oplyste mig at min MC er på 50hk da jeg gav dem regnr og de skulle finde en pris til mig.
    Og på reg. attesten står den til at have 27HK (tysk import og afdroslet, men fejlregistreret hos CRM fra forhandleren der importerede den)


  • #20   20. apr 2012 Den skal omregistres da der står på reg. attesten at den har fået lavet konstruktive ændringer, så det kan ordnes på motorkontoret, hvis jeg husker rigtigt smiley

  • #21   20. apr 2012 når du kører med droslingskit er det højst sandsynligt skrevet i synspapirerne, eller på registreringsattesten - så når du åbner op for fuld hane igen betegnes det som kostruktin ændring, spurgte polisen da jeg selv stod over for samme dilemma og han fandt frem til at det var nødvendigt, eller var hvad jeg fik af vide af ham. spørg på den lokale politistation?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #22   20. apr 2012 Den ENESTE årsag til den skal synes når den er droslet ned, er for at den bliver lovlig at køre på for folk med lille MC kørekort.

    Det er ikke en konstruktiv ændring, og kan derfor afmonteres for godtbefindende i fald man har fået det store MC kørekort. På papirerne vil den stadig være droslet, selvom den i realiteten ikke er det, men det er ligegyldigt når han MÅ køre den med fuld effekt.


  • #23   20. apr 2012 kan ikke se hvorfor den skulle synes, du må jo både køre på stor og lille mc nu, hvis du skulle blive stoppet kan de jo se du må køre på stor så ingen grund til og tjekke om den er droslet eller ej. men måske en go ide og infomere dit forsikringsselskab!

  • #24   20. apr 2012 Det er som der bliver sagt et problem forsikringsmæssigt da den er forsikret til lavere HK og fordi at hvis den bliver solgt, så må køber måske slet ikke køre på den.
    Jeg så tidligere en annonce for en GSXR250 som måtte køres med lille kørekort ifølge reg attest men sælger, som tydeligvis havde spinat mellem ørene, sagde at den ikke var droslet. Forestil dig et problem man kan stå i, hvis køber som 19årig laver en skade på den og den bliver testet.


  • #25   20. apr 2012 Cyklens ydelse står på registreringspapirerne - ændres den mere end 20 % er det vel ikke længere det samme køretøj, og derefter skal den efter min bedste mening omsynes og ændres i registreringspapirerne

  • #26   21. apr 2012 Loven er underlig. Ændre du 1HK så skal det stå i papirene. Ændre i mere end 20% så skal bremser, styrtøj osv godkendes til det og der skal også betales mere i registreringsafgift.

Kommentér på:
er afdrosling = syn?

Annonce