1.383 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

motorolie problem - YFZ 450 motorolie problem - YFZ 450

har en Yamaha YFZ 450 fra 2007,
hvor jeg forleden opdagede at der var kommet til at ligge motor olie oppe i filter kassen, og da jeg så trak oliepinden, var beholderen fyldt helt op, og er sikker på at der er fyldt korekt mængde på sidst der blev skyftet olie.

nogen der kan have en ide om hvad der lige kan være sket? for det er nok ikke helt sundt, det skal lige siges at den stadig kører helt normalt, så der er ikke noget at mærke på den

håber der er en der kan komme med lidt hjælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motorolie problem - YFZ 450
  • #1   22. apr 2012 der er kommet for meget olie på ?, så er det nok dine karburatore der hænger, så der løber benzin ned i olien.
    få renset karburatorene også skift olien når du er sikker på at karburatorene virker ordentligt, ellers ødelægger du den nye olie igen.
    Kig samtidig på din benzin hane, hvis den er vakuum styret, så er den nok defekt, hvis der kan blive ved med at løbe benzin til karburatorene.

• #2   22. apr 2012 sikker på det ikke er luftfilterolierester?? Og hvor meget olie drejer det sig om? smiley

• #3   22. apr 2012 jamen i luftfilteret lå der nok en kvart liter, synes bare det er lidt voldsom når det er motorolie og så at der pludselig er alt for meget olie på den smiley

• #4   22. apr 2012 Jeg vil nok tappe olien af til at starte med. Og så rense karburatoren på den. Tjek eventuelle funktioner på karburatoren som vacumspjældet. Blæs luft i det ovale hul over gasspjældet og se om stemplet i karburatorewn ryger op. Gør den det, virker det fint. Ta også en kompressionstest evt. Den skal min være på 6 bar.

men prøv det med olien først og fyld det antal liter op der er foreskrevet og kør en lille tur på den. Lyder som om den har for meget olie eller det måske bare er kondens hvis den kører fint.

Mvh Motormus

• #5   22. apr 2012 motormus - det prøver jeg lige, tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
motorolie problem - YFZ 450

Annonce