1.505 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
24 Svar
R1 gear skift "wobble" ? R1 gear skift "wobble" ?
Heysan
Ville lige høre jer om noget.
Har oplevet flere gange at når jeg ligger i et lille sving og gir fuld gas og skifter gear, er det som om at den begynder at "gynge" lidt fra side til side.
Går udfra det er fordi at når jeg skifter gear og slipper gassen i et mili sekund, daler den i forgaflen og derefter stiger igen når jeg gir gas i næste gear?
Er det noget jeg kan gøre noget ved?
Er det min forgaffel der ikke passer til min vægt? (org indstilling) eller er der andre ting der spiller ind ?
Mvh Kristoffer Geisler
0 synes godt om
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
Hvis det er "et lille sving", skal du være i det rigtige gear før du går IND i svinget, og så rulle langsomt / glidende på for ikke at bringe uro i cyklen.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Det du beskriver kommer ene og allene, af du bevæger højre arm. Det eneste du kan gøre er at ligge dine albuere ind til kroppen. Og der ved undgå at skabe uro i forenden.
PS... Hvis cyklen ikke åler på vej ind, igemmen og ud af et sving.. Så giver du sku for lidt gas .-)
aug 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 296
Tror os jeg fik misformuleret mig, for det er nærmere en stor bakke der svinger svagt mod højre, og bakken er så lang at der er masser af plads til både at skifte til 2-3-4 gear
Køreteknikken fejler skam ingenting, kunne bare ik forstå det. Men som du siger er det jo nok "uro" i cyklen når den bliver kørt lidt hårdt..
Og er udemærket klar over at i et sving ligger man i det rigtige gear inden svinget og ruller nænsomt igennem det
Det jeg oplever er vel det samme man kan opleve på f.eks på motorvej ved fuld gas? bare det føles lidt mere voldsomt da vejen drejer svagt?
Siden du siger min bagdæmper sutter røv, hvad er årsagen til det hvis jeg må spørge? Er det fordi R1 07-08 bare har en skod bagdæmper? eller hvordan?:)
aug 2006
Hvad mener du med "åler" mener du den "uro" der kommer ved fuld gasgivning?
Og ja, ved godt mine chicken striber er store, men havde desværre det held at sende cyklen sidelæns i sidste sæson, så fik lidt respekt for det der
aug 2006
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Når du begynder at bruger cyklen, så vil den åle på vej ind i svinget pga indbremsningen. Midt i svingen vil uroen komme, pga nedlægning, gearskift mm. Og på vej ud af svingen kommer det pga gasgivning, og pga manglen vægt på forenden.
Det er altid godt med, lidt respekt for cyklen.. Og siden du ikke, vælger / ønsker at bruge det sidst af dækken. Så er RIGTIG langt ud til, hvor det begynder at blive farlig. Derfor er der også masser af plads, til at der er uro i cyklen.
aug 2006
For sidste gang jeg legede gearskift uden kobling på min R6'er i en sæson kostede det næsten en hel gearkasse
jan 2012
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 844
aug 2006
Siger mange tak for den gode og hurtige respons!
Racing4fun: Mange tak for de kloge ord!
Rene J: Vil prøve at skrue lidt på bagdæmperen og se om der gir et udslag
aug 2006
Den dag jeg hentede mc'en havde den lige fået nyt bagdæk! Er jo nødt til at sige noget til mit forsvar!
jan 2012
@niels.
Ved kun at slække en anelse på gassen når man klapper et gear op så slipper man for meget ubalance, men selvfølgelig en noget udfordrende handling hvis det forgår i de lave gear, eller på en cykel man ikke kender
aug 2006
Og næsten alt forgår i de lave gear hvis det skal gå lidt tjept, og kender cyklen rigtig godt.
Sådan en fætter kører jo nærmest 170km/t hvis man trækker den til begrænseren i 1. gear
aug 2006
Helt sikkert, har jeg længe gået og tænkt på, der har bare været langt fra tanke til handling
Hehe, har ellers prøvet på at få brugt dækkene, men det har ik lige været til på de små veje omkring aalborg.
Men igen, de billeder jeg har under min profil var fra samme dag, eller dagen efter jeg hentede cyklen, og den stod med sprit nyt bagdæk da jeg hentede den. Så det slid der er på billederne er højst sandsynligt fra hjemkørslen fra Randers
jan 2012
aug 2006
aug 2006
Også min indstilling. Der var jo alligevel ik andre der brugte vejen på det tidspunkt
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
<i>"Og glem alt det med at komme helt ud på kanten af dit dæk, du kan være ligså hurtig i sving ved ikke at komme derud og du har også mere grip når du vil give gas.."</i>
Hmmmmm.... Lad mig se engang... Jo, Ham her ville helt sikkert kunne køre MINDST lige så hurtigt igennem svinget, hvis ikke han brugte dækket helt til kanten... Det siger sig selv... Måske nogen skulle ringe og fortælle ham at han vil have meget mere grip hvis han undlod at lægge den så meget ned.....
http://tunedmotiondotcom.files.wordpress.com/2011/01/valentinorossicatalunyah_2.jpg?w=627
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
aug 2006
Det kunne da godt være jeg skulle gøre brug af dit tilbud, men der er jo lidt langt til fyn
Når du siger den nye R1'er ville smide mig i første sving hvis jeg det nummer på den? Hva mener du så? Hvilket nummer?
aug 2006
Hvor mange kender du så der kører sådan der på alm veje i Danmark?
Damn det ser vildt ud!
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
http://www.indiancarsbikes.in/wp-content/uploads/2011/06/Casey-Stoner-on-the-Repsol-Honda.jpg
Hov, vent, det er jo det samme... Vi må hellere ringe til ham og sige at han gør det forkert
Anyway, min pointe er at det du siger er forkert. Man kan IKKE køre lige så hurtigt som en der udnytter dækket 100%, ved IKKE at udnytte dækket 100%...Faktum! Det burde vel egentlig være logik?
Om man så har evner eller mod til det på landevejen er for så vidt komplet irrelevant, for pointen i dit statement.
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
Det er NETOP de sidste millimeter nedlægning der afgør om man er hurtig eller RØVhurtig på MC, så du vrøvler vist lidt nu Rene...
R1 gear skift "wobble" ?