1.917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

1-2 måneder på MC i australien. nogen der har erfaring? 1-2 måneder på MC i australien. nogen der har erfaring?

Ja, jeg har nogle rigtig gode venner i Australien som jeg gerne vil ned og besøge, samt jeg altid har haft en svaghed for landet og vil gerne derned. Jeg har også en anden svaghed for alt hvad der er rat og mad max stilen, så jeg vil gerne rejse dernede på en motorcykel eller en bil. Nok helst MC.
Nogen der har gjort det og ved hvordan det er, samt hvad der kan anbefales og prismæssigt. Det er mellem 1 og 2 måneder og jeg kommer til at rejse halvt alene.
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1-2 måneder på MC i australien. nogen der har erfaring?
  • #1   26. jun 2012 Jeg rejste rundt dernede i lidt over tre måneder på blandet vis og kan kun anbefale at du fokuserer på østkysten. Der er rigeligt at se til at 1-2 måneder slet slet ikke er nok alligevel, så du kommer ikke til at mangle oplevelser smiley

Jeg kan i øvrigt også anbefale en "smut tur" til New Zealand nu hvor du alligevel er på de breddegrader - naturen er som ingen andre steder på vores grønne planet og det er helt sikkert både tiden og pengene værd. Jeg er dog ikke sikker på at motorcykel er en god idé der da der ofte er kold og vådt oppe i bjergene smiley

Husk at tage rigeligt med penge med. De er ikke presset af krisen dernede og er derfor dyre lige for øjeblikket. Jeg brugte selv omkring 120.000 på min tur, men der var så heller ikke sparet på noget som helst smiley

• #2   27. jun 2012 Hvis du skal et smut forbi new zealand er en MC den eneste rigtige måde at se landet på ! de har alle typer veje du kan forstille dig overhovedet. Har prøvet både bil og mc så taler af erfaring.

• #3   27. jun 2012 Thomas O - Hvilken årstid var du på New Zealand i? Det er jo vinter dernede lige nu og det betyder masser af kulde, blæst og regn smiley Jeg brugte i hvert fald megen af min tid i dunjakke og store vinterstøvler - ikke at det påvirkede hvor sindsygt smukt der er dog. Det er selvfølgelig et spørgsmål om hvor vidt man er er ligeglad med elementerne og bare vil ud i det fri på to hjul smiley

• #4   27. jun 2012 Vi kørte i november så det er tidligt forår dernede, men det blev da også lidt koldt i
    bunden af sydøen. Der skulle bare noget varmt tøj på så går det fint smiley

Vil dog sige at hvis du kører MC så hold dig fra cykler der ikke kan kører mindst 250 km på en tank. Det er ikke ualmindeligt der er 200 km mellem tankstationerne på vestkysten på sydøen.

Nogen af de 10 flotteste motorcykel strækninger i verden ligger på sydøen.

• #5   28. jun 2012 120.000..? Hvordan er det overhovedet muligt? Haha.
    Hvor lejet i MC fra og hvor dyrt er det?
    Jeg skal til Melbourne og coober pedy er man plan og ellers lidt rundt omkring.
    Jeg har fundet en returrejse på 10.000 hvilket jeg syntes er meget fair. Jeg tager afsted januar start og slutter febuar, der skulle det være varmt som helvede derovre!

• #6   28. jun 2012 Altså som jeg skrev, så blev der ikke sparet på noget.
    Der var to ting der primært kostede da jeg var afsted.

1) Afstandene er mellem tingene er noget helt helt andet end de er herhjemme. til sammenligning med Danmark som er 42 tusinde kvadratkilometer er Australien 7,6 millioner kvadratkilometer... hvis man skal mange steder hen som jeg gerne ville, står den altså på fly og ikke hjultransport hvis man skal have en chance for at nå det. Det løber hurtigt op.

2) Jeg var der primært fordi at jeg ville opleve noget. Jeg White River Raftede, tog dykkercertifikat på the Great Barrier, hoppede i faldskærm over regnskoven, Bungeejumpede på verdens næsthøjeste punkt, besteg et bjerg, var på ørkenvandring til Uluru, klatrede på glacier, og oplevede The four nations rugby slutspillet, for bare at nævne nogle få af de ting jeg oplevede. Undervisning, ture og billetter koster penge. Jo mere ekstremt, jo mere koster det.

Hoteller og mad løber desuden også hurtigt op. Hvis man ikke bliver længere tid på et givent sted kan man normalt ikke få rabat på ophold. Man kan så vælge at tage vandrehjem og moteller for at spare lidt.

Australien er, som jeg også har nævnt, ikke billigt. Du kan ikke forvente at tage afsted og betale amerikanske eller sydlandske priser for tingene. De er ikke ramt af finanskrisen og er derfor ikke tvunget til at presse hinanden i priserne så meget i konkurrencen på turisterne som mange andre lande er.

• #7   28. jun 2012 Melbourne er forresten en helt igennem fantastisk by. Folk er åbne, venlige og hjælpsomme som kun Aussies kan være det. Det er ikke den by hvor man kan opleve flest ting, men for mig var det det fedeste sted på rejsen på grund af de mennesker som jeg lærte at kende dér.

• #8   2. jul 2012 Flex: Hvordan med leje af MC? Var det dyrt?
    Jeg vil hverken bo på hotel eller være for ekstrem da jeg ikke har råd eller lydt (til hoteller) og det andet har jeg bare ikke pengene til haha.
    Min plan er at bo hos venner og være udendørs, jeg er vand til at leve billigt og spise sølle for få penge. Så det er ikke noget problem.
    Jeg kunne også godt tænke mig at køre i ørknen samt prøve en af deres kamel løb!

• #9   2. jul 2012 Anina:

Jeg lejede ikke MC dernede. Udelukkende bil. Men det afhænger, ligesom med biler, hvad du gerne vil leje, hvor langt du skal køre og hvor længe du vil leje den. Der er et utal af steder hvor man kan leje både det ene og det andet, men se dig godt om og vælg ikke "turistfælderne" - spørg evt. dine venner dernede om de kender et godt sted da mange steder tager ublu priser fordi at de har mange turister.

Fødevarer dernede er rimelig billige og supermarkederne har åbent på tider vi kun kan drømme om herhjemme, så det burde ikke være et problem. Overnatte udendørs kan dog godt være et større problem. De er AFSINDIG ømtålelige med deres natur og det er langt de fleste steder kun tilladt at overnatte på bestemte områder, og det koster naturligvis penge. Vær specielt opmærksom på hvad du gør i naturen dernede, da let omgang med dette kan koste dig rigtig mange penge!! Et eksempel som jeg stødte på, var en bøde på 5000 AUS for at prøve at tage et stykke koralrev med hjem - jeg går ud fra at bødetaksterne er tilsvarende ved andre ting - jeg er dog ikke sikker på det (Det skal lige siges at det ikke var mig der fik bøden)

Jeg udelukker ikke at der er andre fede steder hvorfra man kan opleve ørkenen, men personligt fløj jeg til Alice Springs og tog derfra ud og så Uluru. Det var helt sikker turen værd. Alice springs selv er dog ikke den mest spændende by man kan komme ud for at opleve. Kamel løb var ikke på min dagsorden, så der kan jeg ikke hjælpe dig - ørken eller ej smiley

• #10   2. jul 2012 Flex:
    Det er vel til at finde ud af, jeg må få mine venner til at hjælpe mig, ellers må jeg jo købe en. smiley

Altså, hvis det er helt galt har jeg ikke noget imod at sove et shitty sted, men regner med mine venner nok kan hooke mig op med nogle andre tossede punkere, den slags menneskers hjem plejer at være åbne. Jeg kan også låne et hus nede i jorden i cooper pedy, det er ret svedigt. Nu ved jeg heller ikke hvor meget jeg vil forlade mine venner, det er nok mest derfor jeg kommer. smiley

Haha, tror også det er rimligt illegalt, det er vidst rimlig slum og satser penge på det, samt deres ulovlige bil løb, ratbike stilen, jeg er født i den forkerte del af verden, haha!!

Kommentér på:
1-2 måneder på MC i australien. nogen der har erfaring?

Annonce