7.937 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Vask - Højtryksrenser? Vask - Højtryksrenser?

Må man vaske sin mc med en højtryksrenser? Jeg tænker at der nemt kan komme vand ind i stik osv.?

Hvis man godt kan, hvilken højtryksrenser vil I så anbefale? Jeg kan se at Harald-Nyborg har en til 499 som laver 100 bars tryk, men er det nok eller skal man have fat i en af dem til 848 kr, med 120 bars tryk?

http://www.harald-nyborg.dk/22340/hoejtryksrenser-og-tilbehoer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vask - Højtryksrenser?
  • #1   12. aug 2012 NEJ NEJ NEJ. vand og såbe ikke under tryk. mange følge skader. vaske og polerer så sider møj og dys ikke så fast

• #2   12. aug 2012 Pas på med det - sådan en højtryksrenser kan krølle din køler om til en sommerhat :0(

• #3   12. aug 2012 Bruger man ikke bare almindeligt autoshampoo som til biler? En højtryksrenser lyder som noget der nemt kan smutte igennem en kåbe og lave ravage inden bag ved.

• #4   12. aug 2012 Ikke brug højtryk.
    Autosæbe og nogle forskellige børster / klude / svampe, vil jeg nok mener er den bedste ide. Evt lad noget sæbevand sidde lidt, så det løsner det beskidte..

• #5   12. aug 2012 Så længe du holder den lidt på afstand så er det fint, du skal self ikke sprøjte direkte ind i pakninger eller på køleren.

Men jeg bruger nu selv bare en svamp også vand, alt det man ikke ser i krogende eller under cyklen får sq lov til at side smiley

• #6   12. aug 2012 Jeg bruger min, med forsats til at lægge skum på med - resten er med blød børste, microfiberklud og haveslange..

• #7   12. aug 2012 Ok... men man kan vel skruge den ned i tryk... Det var mest til hjul og sådan...

Hehe skyde hul i kåben, det er jo ikke et haglgevær jeg skal skyde med... :o)

• #8   12. aug 2012 Du må ikke bruge almindelig sæbe, såsom sulfo osv, til at vaske din kværn. Det udtørrer pakninger og gummislanger! Brug autoshampoo..

• #9   12. aug 2012 Vaskede også engang hjul med en højtryks renser på
    en ZX9'er. Det var meget effektivt til tage bremse støv samt kædesnadsk - som en bonus blæste det også en del af lakken af.

En kammeret testede den med køleren - den blev helt ren, og ikke en eneste ribbe vendte korrekt.

Så nej - ikke højtryk

• #10   12. aug 2012 Ok Så er det vidst også noget gammelt træt lak der var på de hjul... Jeg har været klargøringsmand ved Seat og Suzuki og der var det kun ved de gamle rustne biler at lakken røg af, ved højtryksrensning. Hvis en højtryksrenser på laveste blus kan sparke lakken af, så trængte den vidst til at blive omlakkeret i forvejen... Hehe :o)

• #11   12. aug 2012 Bruger noge gangehøjtryksrenser til fælgene, det er ok, men ja som alle andre siger ikke godt smiley ... Men harald skarld har såadn en luft pistol med en lille tank under, fyld den med petrolium og sprøjt det på, det dur smiley

• #12   12. aug 2012 Ja men tror du ikke at det er nok med den billige. Hvis man alligevel ikke må have tryk på, så kan jeg vel lige så godt vælge den som kan levere mindst tryk. :o) Hvordan får offroad folkene så deres mc ren igen, tvivler på at de står med en tandbørste. :oD

• #13   12. aug 2012 jeg har en 120 bar og bruger den sku over det hele der har aldrig været problem i at bruge den den skyder sku ikke hul i noget slap af.
    men det er jo nok os dovenskab når man finder den frem og bruger men det er der ikke noget at gøre ved men brug du bare den maskine .
    men jeg har jo os kåber over min køler ved ikke om den kan holde til det da jeg ikke vasker / spuler på den .
    mvh kim

• #14   12. aug 2012 Jeg bruger højtryksrenser til min, dog ikke på køleren, har endnu ikke oplevet at det har ødelagt noget..

• #15   12. aug 2012 Ja altså det er jo til at spule den over med, med lavt tryk, måske skruge lidt op for at få fluer af, undtagen køleren. Sætte sæbe beholderen på og høre den over med det, vaske den med børste og skylle den over en gang mere uden sæbe. Det burde være nemt og ikke skade cyklen.

Men det jeg spørger om er, tror i at det er nok med den til 499 kr (100 bar) eller skal jeg vælge til 848 kr (120 bar). Måske man fandt på at vaske fliser eller noget andet en dag... :o)

• #17   12. aug 2012 tag du den med 120 bar det er den jeg har til det og det er ikke for meget jeg skruger sku aldrig ned ved ikke en gang om der kan skruges ned men ellers hold den en meters penge fra hvis du syndes jeg bruger min helt tæt på så kan man os få skittet ud i hjørner og kroge hvor man ellers ikke kan

• #18   12. aug 2012 Tonny. Lakken falder af motoren på min bare ved at stå stille. De er jo kendt for at have dårlig lakkering på motoren, men så er det vel bare med at få blæst den dårlige lak af og få givet den noget lak der holder. :o) Jeg tager ud og kigger på dem en af de kommende dage. Man bliver sq så doven med det vaskeri, når man både har bil, båd og mc... ;o)

• #20   12. aug 2012 Alt med måde, jeg bruger også højtryksrenser, den er god til at blæse motoren ren med.... Jeg har aldrig oplevet problemer med det. Men man skal selvfølgelig ikke gå helt tæt på med den, og specielt ikke på køleren..

Mvh Stefan

• #21   12. aug 2012 Det er flot... den er feset, man skal ikke vaske kølere med højtryksrensere ! ;o)

100 bar eller 120 bar ?

• #23   12. aug 2012 100 eller 120 er ligegyldigt , havde engang en tussegammel KEW der kunne præstere 65 bar , den blev brugt både på gadeMCen og smatraceren uden på noget tidspunkt at være for svag

• #24   12. aug 2012 Der står kun trykregulering ved den på 120... :o) Så må det være den jeg skal have...

• #25   12. aug 2012 http://www.harald-nyborg.dk/p2867/nilfisk-alto-autoboerste

Måske man skulle købe sådan en med... :o)

• #27   12. aug 2012 Man kan få såen en dyse beregnet til vask af biler. Køb den, den fungerer fint, og smadrer ikke noget på kværnen. Jeg har selv købt en, og det virker fint.

• #28   12. aug 2012 Du skruer da bare ned for den. Jeg har brugt højtryksrenser de sidste 3 år uden nogme følgeskader. Hverken lak,huller i skjold ødelagte lejer osv
    Jeg bruger en industri højtryksrenser og der har ikke været noget ballade. Bare ikke fuld tryk.

• #29   12. aug 2012 Køb den med 120 bar, jeg købte den med 100 bar og det har jeg fortrudt, kunne godt bruge en lidt kraftigere model. Vasker motorcykel, bil og campingvogn med den, og har gjort det altid og har ALDRIG skadet noget. mvh Lasse

• #30   13. aug 2012 Syntes da nok lige der bliver tudet over højtryksrenser.. Hvis man bare har lidt mere end 25 øre i 1 krone, så kan man sagtens bruge højtryksrenser! smiley
    Jeg bruger ikke andet, og jeg syntes resultatet bliver MEGET bedre, fordi jeg for det første kan lægge skum og fedtopløser ind over det hele på cyklen, så alt hvad der sidder på affjedring o.l. bliver taget væk..

Og selfølgelig behøver man jo ikke at holde pistolen, HELT inde ved mcén bare fordi det er en højtryksrenser.. Man står jo heller ikke med haveslangen helt op af skjoldene??! smiley

• #31   13. aug 2012 Ok Jeg tager den med 120 bars tryk, jeg kan se at de har den ved Davidsen til 800 kr. Og der skulle være sæbe beholder med.

Tak for kommentarerne

Kommentér på:
Vask - Højtryksrenser?

Annonce