{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

CBR600rr eller R6 {{forumTopicSubject}}

Ja har været ude og prøve begge, og kan ikke rigtig bestemme mig, Jeg føler at Hondaen er mere civiliseret i sin gaskurve, hvor Yamahaen virker meget som om at der kommer en turbo lige pludselig også går det bare derud af.
Bremserne virker også mere effektive på Hondaen.

er der nogen der har erfaringer med disse to cykler, som kan fortælle mig hvilken en der har de bedste køreegenskaber?

Der er tale om en CBR fra 2007 og en R6 fra 2008

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR600rr eller R6
  • #1   18. aug 2012 tror Hondaen holder længere i motoren , end r6
    min fornemmelse smiley

• #2   18. aug 2012 tror også Hondaen tager kilometer rekorden af de 2 , hvilken der ligger bedts i svinget afhænger vist af chaufføren og hvor god du er til at sætte affjedring op

• #3   18. aug 2012 ikke for at forvire dig mere... men har du prøvet en gsxr 750 k7... den er helt sikkert der du får mest cykel for mindre penge...

• #4   18. aug 2012 Nå, men så vil jeg tro at yamahaen holder længere i motoren og tager km rekorden. Ikke at jeg har en skid belæg for at udtale mig om hvor længe de to maskiner de holder. Men det har Tue og Urbanviking vist heller ikke ...
    Tag den du sidder bedst på, eller hondaen hvis du har råd til en med ABS.

• #5   18. aug 2012 selfølgelig kommer det an på hvordan mcen bliver kørt og serviceret...
    syndt der ingen test er af km feks 60000km af sådan nogle 600ccm..
    men yamahaen r6 har haft problem med gearkasse i fortiden,,, ved ikke om det er løst.

• Steve S
    Steve S Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 14
    #6   18. aug 2012 Benjamin det er begge meget fine cykler med nogle år på bagen så holdbarhed er umulig at sige hvilke der er bedst. men begge i absolut top. hvad er bedst blondiner eller bruneter. det er vel en smagssag og i dette tilfælde,vil jeg helt klart sige "any2goes" lige sidste komentar efter min mening er Honda og Yamaha de bedste mærker på market. meeeeen så igen kawazaki og suzuki laver efterhånden også fine cykler.
    lige et ps. det jeg mener med år på bagen er at hverken Cbr600 ell. R6 er modeller udviklet sidste år, så nada "børnesydomme"

• #7   18. aug 2012 Hurtige fakta, Honda holder bedre i motoren std. Honda er mere blød i det på vej ind i svinget og meget nemmere generelt at køre. Honda har bedre bremser MEN de bliver næsten altid for varme, så bremsen bliver blød og hænger. Yamaha har flere hk og er hurtigere. Yamaha er mere aggressiv ind i svinget. Yamaha's gear kasse holder ikke så godt som honda's.
    Yamaha's affjedring er langt bedre end honda's.

Gået ud fra at det er 2 helt nye cykler som aldrig har været startet og med affjedring sat perfekt op osv. osv.

• #8   18. aug 2012 Hvis jeg skulle vælge mellem de 2 kønsløse cykler (har selv haft R6 i 30000km) så tog jeg R6eren til enhver tid simpelhen fordi Hondaen er for klinisk og kedelig, men til offentlig brug er de jo begge torturredskaber at kører på, de eneste steder de er til nytte er på bane eller foran grillen

• #9   18. aug 2012 Hondaen ville jeg vælge til "alm. Kørsel".. Kører du "meget frisk kørsel" så Yamzen..
    c",)

Knæk og bræk..
    Mvh...

• #10   18. aug 2012 Hmm - tror vidst jeg hellere må ud og prøve dem begge igen, samt en gsx'r 750

Glenn hvis de er så kønsløse - hvad er der så i det segment ellers der har køn ?

• #11   18. aug 2012 eller når du nu er i gang... hvorfor så ikke prøve en 1000èr.. smiley du må gerne vende en tur på min, hvis du ender nord på en dag.. smiley

• #12   18. aug 2012 Hehe nicky - jo tak, men nej tak - det der 1000' er ikke mig - når en 600 ccm har næsten samme 0-100 tid og de er lidt mindre og vejer mindre og er billigere smiley

• #13   18. aug 2012 ja det har du sq ret i... det er først ved 150 km/t+ den store forskel kommer.. smiley

• #15   18. aug 2012 ved du hvad smiley en Honda CBR 900 RR har samme krop og vægt som en 600F smiley så det lige som at køre på en "lille" bike bare på steorider

• #16   18. aug 2012 Noget 2 eller 3 cyllindret med bred styr

• #17   19. aug 2012 Martin nu er det jo en rr og ikke en F model, men cbr900 er heller ikke cykelen for mig smiley

Glenn - jeg skal ikke have 2 eller 3 cyllindret - da de på ingen måde tiltaler mig.
    Grunden til at jeg ser på r6 og cbr600rr er for at komme lidt væk fra streetbike segmentet da jeg gerne vil prøve noget nyt smiley

• #18   19. aug 2012 ja præsis smiley derfor var min pointe at en 900RR har samme fylde/vægt som en 600RR ell. F da den er bygget på samme ramme smiley den får bare lidt mere skub

• #19   19. aug 2012 En PC40 (CBR600RR7) er ca. 20 kg lettere (fuldtanket) end en SC28/SC33 (CBR900RR). De er iøvrigt heller ikke bygget på samme ramme.

• #20   19. aug 2012 Kan se på din alder at du er lidt yngre...
    Så lige en morfar hilsen har du undersøgt forsikring, så du ikke får et økonomisk chock hvis du skal have kasko

• #21   19. aug 2012 Honda og altid Honda... Honda er nærmest en all round maskine som de fleste kan køre da køre egenskaberne er superb... Yamaha og kawa er mer racer præget i bla. siddestiling... Suzuki er billigere men fin til penge men forvent ikke samme kvalitet som hos en honda smiley

• #22   19. aug 2012 Tue - har tjekket op med forsikringen og det kan lade sig gøre indenfor rimlighedens grænser smiley

Tommy - det er også lidt den følelse jeg har fået af dem, men tager ud og prøver en gang til her i den kommende uge, så må vi jo se smiley

• #23   19. aug 2012 det er lidt sjovt at suzuki er blevet et "billigt" mærke... det er altså kun i danmark at de ligger 10-20k under de andre japanere.. smiley og det kan vi kun takke c reinhardt, at han lige træker 10-30 container hjem og derved får dem til en anden pris..

men du skal da helt sikkert købe den cykkel du syntes er sjovest...

du kan jo alligevel ikke se hvad der står på siden af tanken, når du køre på den.. smiley

• #24   19. aug 2012 MCér er en smags sag, lige som nogen kan lide Jonhson, andre er ved at brække sig over ham, hmm ok dårlig sammenligning, nogle kan lide roser andre violer, nogle kan lide Honda andre Suzuki, de er smukke begge to aligevel smiley sådan er det bare, du finder selv ud af hvad du bedst kan lide, prøv begge to og du finder din udkårne smiley

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 137
    #25   19. aug 2012 Man skal så ikke takke Reinhardt for at dumpe priserne med 40-70.000 kr året efter!!! Køber aldrig en ny Suzuki igen så længe den røv har den prispolitik! Cyklerne fejler ikke noget, har haft 5 fantastiske Suzukier. Men nu til det tråden er om. Har haft 07 R6 til race og har nu en CBR RR 08, og mener at Hondaen klart vil være den bedste gadecykel. Yamahaen motor karakteristik er alt for race inspireret og har næsten intet træk i bunden. På banen er den helt perfekt. Ellers er en 04-05 R6 måske vejen frem, den har et fint bundtræk.

• #26   20. aug 2012 Tjaa. en smagssag - der er korrekt.. startede selv på suzuki rf 600 rr - fin maskine.. skiftede til honda fireblade (2 x cbr 900 sc28 + cbr 1000 rr sc59 fra 2006) og kørt yamaha som test pilot for venner og bekendte... og ja jeg er sørmet faldet for honda smiley - tag ud og prøv div mc'er (og kom hjem med honda) smiley

• #27   20. aug 2012 Rf 600 RR den var ny smiley

• #28   20. aug 2012 John - det var også lidt den opfattelse jeg havde af de to, og da det er til almindelig brug og ikke bane så hælder koppen tungest ved Hondaen, men nu må vi se

• #29   21. aug 2012 he he - er jo blevet vant til at skrive cbr 900/1000 RR - smiley

Kommentér på:
CBR600rr eller R6

Annonce