868 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvilken MC skal jeg købe?! Hvilken MC skal jeg købe?!

Oki - jeg er førstegangs køber af MC - Holder mig i omegnen af 150.000kr

Gider IK ha en eller anden "fornuftig" maskine - Har kigget på sådan noget som den nye Suzuki Gsx-r 750, brugt R6'er eller en 98/99'R1'er, brugt CBR600rr, og brugt Ninja 636rr - syns ik rigtig det ka betale sig at købe andet end den nye suzuki - men vil heller ik tabe en masse penge på hvad end jeg køber?! - Hvad er et sikker hit?! nogen kloge hoveder som ka sige mig hvad der ville være det mest fornuftige inden for disse rammer?!

Hilsen Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken MC skal jeg købe?!
  • #1   16. apr 2007 LOL
    Start lige med at undersøge hvad du skal give i forsikring for en Gixxer 750 K7

• #2   16. apr 2007 Med "fornuftig" mc mener jeg: en maskine på 250cc som ku være god at lære at køre på osv. - Den smule erfaring jeg allerede selv har fået på MC, og hvad jeg generelt høre - siger at man alt for hurtigt vænner sig til fart - så jeg vil gerne ha en maskine jeg ikke bliver træt af efter en uge - vil gerne ha noed der ikke lige lader sig tæmme og som ka lave brune streger i bukserne ;o)

• #3   16. apr 2007 nårh - forsikring er ikke en issue... det blir i pappa's navn smiley - ellers ku jeg jo ik få den maskine jeg ville ha, før jeg blev 40år og havde 7unger....

• #4   16. apr 2007 hold dig til en under de 100 heste det efter min mening,. ,, hvad med en ny sv 650 evt, har hørt det en super fed maskine..

Ellers køb den en billig du lige kan øve dig lidt på et halvt års tid også køb dig den du vil have,,

Tør slet ikke tænke på hvad en r1 'er ville koste for en gut på 21 8/

• #5   16. apr 2007 gsxr750 og så bare afsted med dig! lækker cykel! og gode priser iår

• #6   16. apr 2007 Jamen den jeg syntes bedst om, er jo GSX750R'ern - men vil jo heller ik købe en maskine jeg risikere at miste alt for mange penge på? - For tar jeg fejl hvis SV1000'eren bare rasler ned i pris? - Aner bare ik om det er det samme med de andre suzuki'er?

• #7   16. apr 2007 Så jeg burde i virkeligheden købe brugt? - Eks. Kawasaki Ninja 636rr? - Men så har jeg til gengæld hørt at Kawasaki presser deres maskiner hårdt? - Får jeg så herre mange reperationer på sådan en maskine? - Den er jo aaaalt for nice at se på! - Men det nytter jo ik noget hvis den ska på værksted hele tiden?

• #8   16. apr 2007 kan siges kort : min

• #9   16. apr 2007 Helt klart en Gixxer!

• #10   16. apr 2007 Det skal du selvfølgelig gøre op med dig selv. Men det kunne måske være en fordel og starte med en "mindre" maskine, køber du en større lærer du måske aldrig og beherske den helt. Og så med forsikringen... du skal vel heller ikke forsikres i din papas navn når du er 40, på et eller andet tidspunkt skal du bide i det der sure æble. Og så er det min opfattelse at suzuki ikke taber mere end andre. Generalt taber mc'er jo ikke særligt meget.

• #11   16. apr 2007 Jacob

Jeg har lige kigget lidt på din personprofil - det betyder selvfølgelig ikke at jeg kender dig.

Du er 21, nybegynder og elsker hurtige smarte biler - der er en reel risiko for, at du går bananas med en hurtig MC.

Har du 150 Kilo at gøre med, så vil jeg egentlig anbefale dig at skaffe noget med 50-60 heste og køre på den første sæson. Det giver dig chancer for at lære og mindre risiko for at komme galt afsted.

Sådan en kan du købe for 30-40 Kilo. Den kan du så handle væk for noget større en gang næste år.

• #12   16. apr 2007 Det kan godt være det gør ondt at skulle køre i eget navn ......... men man optjener altså ikke noget ved køre i sin fars navn ......... Har man ikke råd til selv forsikre sin scooter ...... ja så skyder man over målet.

• #13   16. apr 2007 Start du bare med den gixxer750, og så i den tid hvor du venter på leveringen kan du ligeså godt planlægge din begravelse hos bedemanden, så bliver det som du ønsker...
    For få år siden var det kun proffesionelle racerkører der kom i nærheden af en 750'er med 150 heste, i dag kan en uerfaren amatør få en MC med samme specs....

Det er ikke uden grund der er noget der hedder begynderMC. Man skal sgu' kravle før man kan gå. Og der findes masser af gode underholdende maskiner til det formål. Du skal måske kigge efter en Kawasaki ER6 eller en Suzuki SV650, der skal det nok gå hurtigt nok til at starte med.

Glem de historier du har hørt om hvad man mister på en SV1000 eller at en Kawasaki er dyr at holde kørende. Røverhistorier. En kawa 636 har ca. samme literydelse som resten af de eksisterende MC'er af samme type, så de er alle "presset" lige hårdt.

Bid i det "sure" æble, og start på en mindre MC, du har råd til at være ejer af (Læs: forsikret i eget navn) og så vil du opdage at der er andet ved det at køre MC, end bare at køre stærkt når det går lige ud.

/
    Jesper

• #15   16. apr 2007 Hej Jacob Tag lige en slapper og start med en lidt mindre maskine. Det gjorde jeg selv , og det havde jeg meget glæde af.Der går ingen skår af dig for at køre på en fornuftig maskine det. første år.En 150 hesters maskine den er alt for stor til en 21 årig Mvh Gert

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #16   16. apr 2007 Den med "JAMEN LAD VÆRE MED AT RÅDE MIG EFTER FORNUFT", er så tåbelig en holdning at man slet ikke fatter det...

Det er folk som dig, som er skyld i at kørekort ordningen med 34hk kom på banen, og det er lige netop DIG som er skyld i at jeg personligt ville have det som 3 års køreerfaring i stedet for alderen.

Lyt nu for hulen til folk som ved hvad en MC handler om - og lad være med at tro du får noget fornuftigt ud af det du har gang i nu.

Kommentér på:
Hvilken MC skal jeg købe?!

Annonce