2.108 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Kæden er for slap, kan jeg køre videre lidt endnu? Kæden er for slap, kan jeg køre videre lidt endnu?
Hej MCG!
Jeg står i den uheldige situation, at da jeg tjekkede min kæde i dag, fandt jeg ud af, at den er for løs. Den kan bevæge sig cirka 50 mm, og i instruktionsbogen står der, at den må bevæge sig mellem 25 og 35 mm. Mit spørgsmål er så, om jeg kan fortsætte med at køre på den ugen ud, uden at der sker noget med motorcyklen? Jeg skal bruge motorcyklen til og fra arbejde (cirka 25 km hver vej) resten af ugen, og jeg har ikke mulighed for at stramme den i øjeblikket, da jeg først skal skaffe en centralstøttefod (den gamle er knækket) for at kunne justere kæden.
0 synes godt om
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
Bare tag den i små skridt. Løsn aksel - spænd strammerne lige meget i hver side - spænd aksel og mål.
Skal den have mere, så gør du det forfra...
Det er ikke fedt at den slasker så meget.
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 410
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 262
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
Du kan godt køre med 50mm slack. ..men jeg synes det er ubehageligt.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Metoden kan bruges selv med fuld oppakning.. ( selvom det ikke er optimalt)
Du behøver ikke stramme kæden helt op til det foreskrevne.. Men skåner hele drevet meget bare du lige får det værste slak væk..!
Er 50mm ikke meget..! Rammer den ikke bagsvingeren..?
Hellere få det reduceret snarest muligt..
sep 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 101
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.231
apr 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 65
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Det er bare ikke altid der er mulighed for det når man er på langfart.. Også derfor nævner jeg at hvis man gør m begge hjul nede.. Skal man ikke stramme helt op til det foreskrevne.. For det kan jo netop være det er på det mest "slappe sted" man justerer og så er fanden løs en halv hjulomdrejning senere..
@pilotdude.. Det er gummibøsningerne bagtandhjulet er monteret i, der kan gøre at bagtandhjulet ikke er helt centreret løftet og uden belastning, - så ved normal just af kæden spinner man lige baghjulet et par omgange for at dobb-checke justeringen ikke er for stram.. ( det - uanset om kædekittet er helt nyt.
Kæden er for slap, kan jeg køre videre lidt endnu?