1.727 visninger
|
Oprettet:
En gang motorcykel - altid motorcykel. {{forumTopicSubject}}
Jeg var ude og trille en tur i dag. Da jeg standsede et sted, kom der en ældre herre styrtende med gengældelsens glæde i blikket. Jeg tænkte "Åh nej, ikke en af dem der engang har haft en Nimbus igen"
Det var det ikke, han sagde "Jamen det er jo en gammel Dnepr du har der, sådan en har jeg haft". Vi faldt i snak, og han fortalte at han nu havde en BMW med sidevogn, og konen kom nu også til. En lille trivelig dame, der absolut godt vidste hvad der var op og ned på en motorcykel. De kørte lejlighedsvis endnu når vejret var godt.
Han er 80 og hun er 78.
mar 2006
Følger: 47 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.540
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 879
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 870
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 15 Svar: 45
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 354
maj 2009
Skulle måske have uddybet kom kommentar en anelse.
Mener bare at de fleste i den alder intet har at gøre bag et rat/styr i/på et motoriseret køretøj, da de fleste i den alder har nok at gøre med deres rollatorer, lige pt. Er det jo en læge der skal godkende en ældre borger til at måtte beholde deres førelicens. Syntes måske at det var på sin plads at det var op til en motor sagkyndig at vurdere hvorvidt de burde færdes i trafikken.
Hvor mange gange er man ikke kommet til at ligge bag sådan en blødhat der snøvler sig afsted med 50-60 km/t på en landevej med 80-90 km/t begrænsning. Disse individer er imo. Til fare og gene for den øvrige trafik.
Og så med en nærmest ikke eksisterende reaktionsevne.
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
- Tosserne på 25 år, som rabler løs i mobiltelefon i trafikken er også farlige.
- De gamle er farlige.
- De nye trafikanter er farlige.
- Dem midt i mellem er farlige når de leger Rossi på vejene omkring Nr. Voldtægt.
- De spiritus- og narkopåvirkede er farlige.
- Cyklisterne uden lys mod ensretningen er farlige.
Mon ikke det er helt individuelt hvem der er farlige uanset af typen af køretøj og alder?
Jeg synes ærligt talt, at der er rigeligt med kontrolmekanismer, tåbelige love og regler i samfundet som tingene er nu....
Min helt subjektive kommentar er, at du er ude i en ulækker gang aldersdiskrimination. De gamle er vist ikke overræpræsenteret i ulykkesstatistikken.
maj 2009
Vidste at den ville komme.
De ting du nævner, er der allerede kontrol instanser omkring.
Jeg savner bare nogen omkring dette emne, og de ville endsa være forebyggende, istedet for "helbredende".
Uheldsstatestikker, fisk aner jeg intet om.
Men næsten hvergang der er en spøgelsesbillist, hvem er det så der sidder bag rattet?
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
De gamle er "træls" og spærrer, men de unge er pisse farlige.. Jeg har haft 5-6 uheld på et år.. dog har de fleste været på bane så jeg har ikke alt for meget dårlig samvittighed c" )
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 849
Det eneste man med sikkerhed ved om alder, bortset ftra at vi til sidst dør af for meget af den, er at unge nænd ikke formår at koble handling og konsekvens sammen før de runder de 25. Det kan ses helt tydeligt i ulykkesstatistikkerne og direkte aflæses på forsikringspræmierne. Hvorfor tror du en halvgammel støder som jeg kan nøjes med 4500 for fuld kasko på min bil, der kører 50.000 om året, og 450 årligt for min MC?.
Graver man lidt i fænomenet spøgelsesbilister, viser det sig at i langt de fleste tilfælde, er de kommet ned på motorvejen fra en rundkørsel, så måske skulle vi se lidt på vejens udformning hvad det angår.
Nu har jeg, i modsætning til dig, talt med de to mennesker, og jeg tror hellere jeg villle være passager hos dem end hos dig. Og husk, man behøver ikke at være morfar for at køre morfarkørsel, eller køre morfarkørsel fordi man er morfar. Jeg har set Ove Fundin køre speedway da han var 70, og tag på Djursland i weekenden og se hvad gråhårede herrer formår.
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 849
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
Jeg har en god ven på 73år.. Han kører en Honda Integra Type R, og det er en af de mest modificerede i hele Europa.. vi kører sammen i Tyskland og Belgien på div. racerbaner.. hvis jeg kan køre halvt så godt og er halvt så opmærksom når jeg er i hans alder så er jeg fuldt ud tilfreds..
Her er hans/hans bil med mig i førersædet http://www.motorcykelgalleri.dk/album/storbilledevisning/17101-mine_hobbyer_og_mig#/0
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 113 Svar: 1.034
maj 2009
Allerede gjort.
Generelt set, hvis man stiller sig lidt kritisk om et emne, eller svømmer lidt mod strømmen, så bliver man spiddet.
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 113 Svar: 1.034
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 764 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.841
Sendt fra en 23 årig på en 57 år gammel nsu med sidevogn, der ikke gider alt det kør-stærkt pis..
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
Jeg forstår egentlig godt jeres frustrationer over at blive modsagt her på forum.
Jeg tror jeg kan komme med et forslag, der kan afbøde de værste ubehageligheder ved en saglig diskussion:
Lenni, næste gang du begår et indlæg, så benyt denne disclaimer:
"Ovenstående er altså min mening. Jeg kan ikke underbygge min påstand med statistik eller lignende. Vær venlig ikke at reagere på mit indlæg medmindre du er enig med mig.
Bornholmeren kan naturligvis bruge samme vendinger
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 15 Svar: 45
En gang motorcykel - altid motorcykel.