{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.727 visninger | Oprettet:

En gang motorcykel - altid motorcykel. {{forumTopicSubject}}

Jeg var ude og trille en tur i dag. Da jeg standsede et sted, kom der en ældre herre styrtende med gengældelsens glæde i blikket. Jeg tænkte "Åh nej, ikke en af dem der engang har haft en Nimbus igen"

Det var det ikke, han sagde "Jamen det er jo en gammel Dnepr du har der, sådan en har jeg haft". Vi faldt i snak, og han fortalte at han nu havde en BMW med sidevogn, og konen kom nu også til. En lille trivelig dame, der absolut godt vidste hvad der var op og ned på en motorcykel. De kørte lejlighedsvis endnu når vejret var godt.

Han er 80 og hun er 78.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En gang motorcykel - altid motorcykel.
  • #1   5. sep 2012 Skønt. Smil i mundvigen og gummiet nedad...:-)

• #2   5. sep 2012 Fedt med nogle friske folk der tør holde hjulene igang smiley

• #3   5. sep 2012 så mødt du en på din egen alder smiley smiley

• #4   5. sep 2012 Ja det er fantastisk :o)

• #5   6. sep 2012 De lyder farlige at have på vejene.

• #7   6. sep 2012 Har aldrig sagt at det ikke er farligt at en på 20-30 år lører 170 km/t.
    Skulle måske have uddybet kom kommentar en anelse.
    Mener bare at de fleste i den alder intet har at gøre bag et rat/styr i/på et motoriseret køretøj, da de fleste i den alder har nok at gøre med deres rollatorer, lige pt. Er det jo en læge der skal godkende en ældre borger til at måtte beholde deres førelicens. Syntes måske at det var på sin plads at det var op til en motor sagkyndig at vurdere hvorvidt de burde færdes i trafikken.

Hvor mange gange er man ikke kommet til at ligge bag sådan en blødhat der snøvler sig afsted med 50-60 km/t på en landevej med 80-90 km/t begrænsning. Disse individer er imo. Til fare og gene for den øvrige trafik.
    Og så med en nærmest ikke eksisterende reaktionsevne.

• #8   6. sep 2012 Tjah Lenni,

- Tosserne på 25 år, som rabler løs i mobiltelefon i trafikken er også farlige.
    - De gamle er farlige.
    - De nye trafikanter er farlige.
    - Dem midt i mellem er farlige når de leger Rossi på vejene omkring Nr. Voldtægt.
    - De spiritus- og narkopåvirkede er farlige.
    - Cyklisterne uden lys mod ensretningen er farlige.

Mon ikke det er helt individuelt hvem der er farlige uanset af typen af køretøj og alder?

Jeg synes ærligt talt, at der er rigeligt med kontrolmekanismer, tåbelige love og regler i samfundet som tingene er nu....

Min helt subjektive kommentar er, at du er ude i en ulækker gang aldersdiskrimination. De gamle er vist ikke overræpræsenteret i ulykkesstatistikken.

• #9   6. sep 2012 Kim O
    Vidste at den ville komme.
    De ting du nævner, er der allerede kontrol instanser omkring.
    Jeg savner bare nogen omkring dette emne, og de ville endsa være forebyggende, istedet for "helbredende".
    Uheldsstatestikker, fisk aner jeg intet om.
    Men næsten hvergang der er en spøgelsesbillist, hvem er det så der sidder bag rattet?

• #10   6. sep 2012 Haha kim O spot on..

De gamle er "træls" og spærrer, men de unge er pisse farlige.. Jeg har haft 5-6 uheld på et år.. dog har de fleste været på bane så jeg har ikke alt for meget dårlig samvittighed c" )

• #11   6. sep 2012 Lenni, når du udtaler dig om ulykkesrisiko, og derefter i samme åndedrag siger at du ikke aner en dyt om statistik, så gider jeg ikke spilde ret meget krudt på at fortælle dig lidt om psykologi og aldringsprocessen.

Det eneste man med sikkerhed ved om alder, bortset ftra at vi til sidst dør af for meget af den, er at unge nænd ikke formår at koble handling og konsekvens sammen før de runder de 25. Det kan ses helt tydeligt i ulykkesstatistikkerne og direkte aflæses på forsikringspræmierne. Hvorfor tror du en halvgammel støder som jeg kan nøjes med 4500 for fuld kasko på min bil, der kører 50.000 om året, og 450 årligt for min MC?.

Graver man lidt i fænomenet spøgelsesbilister, viser det sig at i langt de fleste tilfælde, er de kommet ned på motorvejen fra en rundkørsel, så måske skulle vi se lidt på vejens udformning hvad det angår.

Nu har jeg, i modsætning til dig, talt med de to mennesker, og jeg tror hellere jeg villle være passager hos dem end hos dig. Og husk, man behøver ikke at være morfar for at køre morfarkørsel, eller køre morfarkørsel fordi man er morfar. Jeg har set Ove Fundin køre speedway da han var 70, og tag på Djursland i weekenden og se hvad gråhårede herrer formår.

• #12   6. sep 2012 Nogle gør Mirza, men jeg synes mere det er yngre kvinder der ligger og flyder i venstre side af motorvejen, og så sætter farten ned fra 130 til 105 når de skal overhale mere end 2 lastbiler på en gang. Alder har meget lidt med det at gøre.

• #13   6. sep 2012 Peter K.. det var ikke for at generalisere de ældre, men for at sætte tingene i perspektiv... jeg er fx fuldt ud klar over mine svage sider i trafikken, og det er at jeg kører til grænsen alle de steder hvor jeg kan slippe afsted med det, hvilket ikke er ok..

Jeg har en god ven på 73år.. Han kører en Honda Integra Type R, og det er en af de mest modificerede i hele Europa.. vi kører sammen i Tyskland og Belgien på div. racerbaner.. hvis jeg kan køre halvt så godt og er halvt så opmærksom når jeg er i hans alder så er jeg fuldt ud tilfreds..

Her er hans/hans bil med mig i førersædet http://www.motorcykelgalleri.dk/album/storbilledevisning/17101-mine_hobbyer_og_mig#/0

• #14   6. sep 2012 Lenin gi op nogen mennesker vil bare diskutere for diskotionens skyld og hvis man læser meget her inde er det altid de samme der kæfter og råber op og dunker folk i hovedet gi op har vi andre gjort for længst det er ved at ødelægge siden total men jeg kan sige jeg er helt enig med dig. Nu skal du bare se en tir jeg får for det jeg lige ha skrevet det er altid spændende at se hehe

• #15   6. sep 2012 Bornholmeren
    Allerede gjort.
    Generelt set, hvis man stiller sig lidt kritisk om et emne, eller svømmer lidt mod strømmen, så bliver man spiddet.

• #16   6. sep 2012 Der er vi igen helt enig man kan jo kun grine af det

• #17   6. sep 2012 Jeg vil holde mig til at kommentere hovedindlægget og sige dejlig historie smiley

Sendt fra en 23 årig på en 57 år gammel nsu med sidevogn, der ikke gider alt det kør-stærkt pis..

• #18   6. sep 2012 Bornholmeren e og Lenni,

Jeg forstår egentlig godt jeres frustrationer over at blive modsagt her på forum.

Jeg tror jeg kan komme med et forslag, der kan afbøde de værste ubehageligheder ved en saglig diskussion:

Lenni, næste gang du begår et indlæg, så benyt denne disclaimer:

"Ovenstående er altså min mening. Jeg kan ikke underbygge min påstand med statistik eller lignende. Vær venlig ikke at reagere på mit indlæg medmindre du er enig med mig.

Bornholmeren kan naturligvis bruge samme vendinger smiley

• #19   7. sep 2012 Ha ha Kim O, det er meget smukt formuleret og jeg kan kun give dig ret. Der er nogen der ikke kan tåle at blive modsagt, ynkeligt.

Kommentér på:
En gang motorcykel - altid motorcykel.

Annonce