757 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Lille MC-kort i udlandet Lille MC-kort i udlandet

Hvad må jeg egentlig føre, når jeg har kørekort til lille MC? Jeg tænker primært Tyskland.
Må jeg kun køre på de begrænsede 125'ere de har A1 kort til dernede eller hvordan fungerer det lige? Det synes jeg nemlig ikke giver meget mening når det er noget de tager kørekort til som 16-årige, og jeg så skal køre på en mindre motorcykel end herhjemme, og det kan da ikke passe!

Er der nogen der har erfaringer på det her område?

Mvh Alexander

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille MC-kort i udlandet
  • #1   10. sep 2012 Inde for eu må du vist køre for de gældende regler som i danmark

• #2   10. sep 2012 Men det tyske politi kender vel ikke noget til vores særregler her i Danmark? eller er det bare noget politiet skal have styr på?

• #3   10. sep 2012 det er nemlig det der er problemet, der er ingen som rigtigt kender til reglerne. så det er der for at der kommer nye regler i Danmark til januar.... så bliver regner magen til resten af EU

• #4   10. sep 2012 Nå, så bliver det spændende at se hvordan det former sig. Kunne da være rart at få lov til at køre på større motorcykel smiley

• #5   10. sep 2012 du får ikke lov til at køre/benytte dig af støre mc, end du har taget kørekort til...

for at skulle kunne køre støre mc, end du har lov til. så skal du nok til thiland osv. men her i eu må du kun køre lille mc i hele landet smiley

• #6   10. sep 2012 Nå øv... men så må jeg jo bare holde mig til de 34 hk... også i udlandet smiley

• #7   10. sep 2012 mener dog lille kørekort kommer til at gå optil 48hk? igen... "mener".

• #8   10. sep 2012 Elias G: Det kommer til at hedder mellemstor motorcykel, da den kategori der vil hedde lille motorcykel er 125cc og 15 hk. for 16 årige.

..jeg ved dog stadig ikke om man må komme til at køre 48 hk, når man har taget til 34 hk. ..hvis man ikke må det, så bliver det jo et kæmpe roden rundt for politiet hvis man bliver stoppet?

• #9   11. sep 2012 Logisk set tror jeg ikke der er noget problem med de 34 til 48 hk. Dagen hvor man har haft kørekort i 2 år får man jo også ligepludselig lov til, at køre på motorcykel med 200 hk hvis det er det man har lyst til... uden at komme op til en ny prøve.

Men de regler er selvfølgelig heller ikke altid logiske smiley

• #10   11. sep 2012 jeg regner med at skifte til 48 hk, selvom jeg kun har til de 34 hk. ..min ven som kommer til at tage det i april, har jeg 1½ års mere erfaring end, men han må jo nok gerne køre de 48 hk? ..jeg gider ikke lide under at Danmarks styre er en kæmpe lort.. Hva gør de 14 hk ekstra?

Kommentér på:
Lille MC-kort i udlandet

Annonce