{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.505 visninger | Oprettet:

Kawasaki VS Ducati {{forumTopicSubject}}

Til alle der har lidt forstand på motorcyklers forskelligheder!

Jeg står og skal snart til at købe en motorcykel. Jeg har cirka 130K - 150K til at bruge på selve motorcyklen. Jeg har så kigget på en Ducati 748 og en Kawasaki ZX-6R (2005 modellen). Problemet er at jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal købe. Jeg spurgte min MC-kørelære om Ducati'en, og hans holdning til selve mærket og kvaliteten var meget negativ.

Han mente at Ducati laver flotte motorcykler men at de skal til service efter meget korte KM-tal intervaller (Dvs cirka efter hver sæson), også var reservedelene meget dyrere end eksempelvis japanske, da de skal købes originalt. Altså at Ducati ikke var pengene værd, ifølge ham!

Jeg er dog meget skeptisk omkring hans mening, da han ikke selv bruger Ducati motorcyker, men det gør hans nærmeste konkurrent tilgengæld.

Så har jeg også set på en Kawasaki ZX-6R fra 2005. Da det er den model der siger mig mest af alle de japanske motorcykler (kan bedst lide udstødninger der sidder samlet under sædet). Men er der nogen med erfaringer omkring de to motorcykler, der kan forklare mig hvad forskellen på de to mærker er!??

Jeg har også tænkt mig at prøve dem hver for sig. Men jeg er 20 år og er igang med at tage mit MC-kørekort. Får forhåbentlig det store MC kørekort til Marts måned 2007. Det er også der jeg køber motorcyklen.

Jeg vælger ikke disse to motorcykler udelukkende pågrund af deres hestekræfter eller topfart, men meget mere pågrund af deres racer stil!

På forhånd mange tak for hjælpen...

hAzE


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki VS Ducati
  • #1   21. jun 2006 den største forskel er nok at den ene er en række 4 og den anden en v2 .
    jge får svært ved at råde dig eller give dig mine erfaringer på de to maskiner da jeg ikke selv har prøvet nogen af dem men jeg er selv ejer af en v2 maskine og trækket er SÅ meget federe end en række 4 motor .


  • #2   21. jun 2006 jeg lytter lige med - ikke fordi jeg har råd til nogle af dem smiley

  • #3   21. jun 2006 jeg lytter lige med - ikke fordi jeg har råd til nogle af dem smiley

  • #4   21. jun 2006 Ja se det er også noget andet jeg har tænkt på. Hvad forskellen mellem en V2 og en V4 egentlig er. Har forstået lidt at V4 giver racerlyd og flere heste, hvor V2 giver moment (dvs træk) og mere brumrerne lyd...

    Hvad angår Ducati'en og Kawasaki'en så hælder jeg mere til Kawasaki'en da jeg føler jeg får mere for pengene (en nyere motorcykel). Men Ducati'en er bare så speciel at kigge på...


  • #5   21. jun 2006 ikke v4 men række 4 . v4 er der ikke mange racere der er . en række 4 hviner når man skyder den af en v2 bulder som tordenvejr .

  • #6   21. jun 2006 en 636 er for lækker havde selv en 2004 udgave, den kører sku godt.. meget sjov og hurtig om hjørnerne.

    langture kan derimod godt give meget ømme skuldre og håndled smiley man ligger langt nede smiley


  • #7   21. jun 2006 husk lige at finde ud af hvad forsikringen er på dem, inden du handler !!

  • #8   21. jun 2006 Række -4 til banebrug

    V2 til gadebrug

    ZX6R
    TL1000s

    Det giver det sjoveste resultat.
    På gade er fedt at have masser af træk LIGE med det samme, på bane er det fedt at kunne dosere gassen lineært.


  • #9   21. jun 2006 Jeg forhørte mig frem hos Tryg for at få en ide om hvor meget jeg skulle give for en Ducati 748 fra 2003. Og den flinke assurandør sagde 43K med en selvrisiko på 10K for en kasko forsikring.

    Æhhhh...mange tak for din hjælp sagde jeg pænt!!

    Men jeg tror godt på at jeg kan finde en forsikring der dækker de typer motorcykler med kasko for 25.000 kr/år. Også skal jeg kun forsikre den 7 ud af 12 måneder på et år.

    hAzE


  • #10   21. jun 2006 ikke fordi jeg vil blande mig i dit liv.....jo alligevel
    start nu på noget lidt ældre/mindre et par sæsoner mulige cbr 600-r-6- sv 650 og find ud så ud af hvad tænder dig, jeg vil garantere dig at du får mere ud af både kawaen og eller duc´en hvis du lige har ridset et par andre først, og du tjek lige forsikringen også bare et godt råd!!
    PS jeg havde valgt duc'en


  • #11   21. jun 2006 v4 for live

  • #12   21. jun 2006 tak til the duke

  • #13   21. jun 2006 og thomas DU har sgu da ikke en V4 HIHI

  • #14   21. jun 2006 Thomas: God morgen.... Det er en R4 du har, ikke en V4... smiley

  • #15   21. jun 2006 @hekto
    R4'eren aflevere effekten mere lineært end en V2'erene, det er det jeg mener. Når man går ind i svinget på en V2'er er omdrejningerne tættere på max drejningsmoment ift. R4'eren


  • #16   21. jun 2006 Undersøg først forsikringen....når du "kun" er 20 år er det nok nærmest umuligt at få en forsikring til at betale....

    Ved mindre du vælte i penge og gider betale de beløb du selv nævner smiley


  • #17   21. jun 2006 Ducatiernes klamme tørkoblingslyd burde skræmme enhver væk, de lyder hæsligt

  • #18   21. jun 2006 Jeg synes at kunne mærke en større opbakning om Ducati'en smiley

    V-2 (kbh): Jeg har også tænkt meget over om jeg skal starte med noget meget mindre og mere modtagelig til begynderfejl. Men er kommet til den konklusion at jeg egentlig hellere vil køre meget forsigtigt i den motorcykel jeg drømmer om, end at bruge penge på en motorcykel bare fordi jeg skal over en bestemt "fase". Jeg har kørt bil nu i lidt over 2 år. Det lyder ikke af ret meget, men rent trafikmæssigt synes jeg selv jeg klarer mig ret godt smiley

    Jeg var så også ud og køre på vejene og synes bortset fra tilvæningen af gearskiftet og koblingspunktet, at det gik ligetil. Desuden er de motorcykler jeg har kigget på, ikke de hidsigeste indenfor "motorcykel-verdenen".

    hAzE


  • #19   21. jun 2006 vand kan nydes store mængder, til man pisser i bukserne... sådan er det bare.

    ducati er sgu smukke maskiner, og de lyder fantastisk... synes bare mange af dem rasler hehe


  • #20   21. jun 2006 hazem
    det var også kun et råd!
    Jeg ved jeg ville ikke være istand til at styre det!
    og med den herlige forsikrings sum du sikkert ender op i må det være muligt at "køre pænt" for skader koster....




  • #21   21. jun 2006 Jeg skal uddannes indenfor militæret. Starter med min officer's uddannelse i efteråret. Der håber jeg at jeg kan finde et forsikringsselskab der forsikrer militær-ansat personalle. Ligesom politiet har deres eget specielle forsikringsselkab, og pædagoger og lærer har deres.

    Jeg er villig til at give de 25.000 kr om året til at starte med, og det synes jeg selv er ret meget. Så må jeg bare undvære byen og luksuriøse ting smiley


  • #22   21. jun 2006 V-2 (kbh):

    I know smiley

    Jeg er også meget taknemmelig for at du giver mig din mening. For jeg har sku ikke forstand endnu på hvordan det hele vil komme til at forløbe sig. Måske bliver jeg træt af at køre MC allerede efter en sæson.
    Meeeen det tvivler jeg på....... smiley


  • #23   21. jun 2006 Hazem
    det sidste har du ret i, jeg tvivler også,
    men så kør pænt!!!!
    og held og lykke

    PS ville nu stadig Vælge V-2'ern.....bedre investering sådan en duc end en kawa, sorry alle i andre!


  • #24   21. jun 2006 det er en smags sag..
    jeg har selv en kawasaki 636 2004 og den kører kanon godt.. min fætter har en duc 748 sp og det er en fed cykel den kører fantastisk.. men da jeg skulle vælge cykel blev det kawa fordi den var billigere i forsikring og reserve dele ihvertfald hvis man skulle være så uheldig at smadre motoren.. men alt i alt skal du vælge den cykel du syntes er bedst til dig.. god handel når tiden kommer smiley


  • #25   21. jun 2006 Glem Duc'en den er ganske enkelt for dårlig i kvalitet....!!!

    Køb istedet Sebastians TL1000S, den må kraftedme RYKKE RØV....!!!!!!!!!!!!!!!!! (og så rasler den ikke fra hinanden som en ducati).
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

    Og til sidst...... KLART V2, ingen tvivl....!!!!!!!!!!!



  • #26   21. jun 2006 Får nok igen mange uvenner nu smiley

  • #27   21. jun 2006 eller som MOTO RICO skriver: VTR SP1 eller 2, Suzuki SV 1000, VTR 1000 Firestorm, TL 1000 S eller R, M.M.

  • #28   21. jun 2006 Mange tak for jeres svar og hjælp...

    Bliv endelige ved. Det hjælper faktisk på mit valg! Jeg er hvertfald blevet mere bevidst på hvad forskellen er op de to maskiner. Jeg er faktisk begyndt at forstå hvilken type motorcyklist jeg er.....

    hAzE


  • #30   21. jun 2006 Men Morten sådan en 636'ere kan man tæmme den. Altså er den helt ustyrlig under accelarationen og ved du egentlig hvor meget afgiften ligger for præcis den samme model som din? For når man kigger hos skat.dk der er de 2004 modeller kun vurderet til en afgiftspligtige værdi på ca. 45.000 kr. Kan det så passe at 2005 modellen vil ligge på de ca. 55.000 kr???

    På forhånd mange tak...


  • #32   21. jun 2006 Morten læg mærke til at det er den "afgiftspligtigeværdi" der er 55.000 kr. Dvs. at selve afgiften bliver omkring de 90.000 kr. Passer det så ikke lidt bedre med de beløb man skal give for en brugt mc?

    Hvad angår udseendet af Ducati'en. Så har den altid været min ynglings. Jeg synes de ser rigtig flotte ud. Og lyden på den er rigtig grum smiley

    Men det er bare den dårlige omtale om selve kvaliteten som får mig til at blive bange som "investor". Da 748'erne typisk vil være lidt ældre end Kawasaki'en så bliver jeg lidt skeptisk omkring hvor hyppigt maskinen skal til reparation. Det er det også prisen der får mig til at vælge 636'eren.


  • #33   21. jun 2006 ja jeg syns også du skulle prøve dem begge, få din egen mening, og lade være med at blive skræmt væk fra et bestemt mærke, bare fordi enkelte personer kun tror der findes et mærke i hele verden! ;oD
    har selv prøvet lidt af og syns måske det er lidt halv-store maskiner at starte på som 20-årig, men du skal selvfølgelig bare tænke dig om!


  • #34   21. jun 2006 Jeg vil nok aldrig købe en V2 - lyden og rystelserne er bare ikke mig. Min stil er R4 og lyden er for fed, i mine ører. Så må man leve med det manglende bundtræk op til de 2500-3000 RPM og så "røre lidt mere i gryden". Ville klart gå efter KAWA'en.

  • #35   21. jun 2006 Jeg har en ducati 748 RR tilsalg årgang 2000 km 18000 meget flot.

  • #36   21. jun 2006 748 kontra zx6....
    Hvis jeg var dig købte jeg en 748 og en zx6r uafg. og lærte at køre dem på banen.
    Og så en mere "venlig" ting til gaden fx. en ældre zx, cbr, sv og dropper kaskoen.
    Tror en 748er er næsten lige så skræmmende en oplevlse for en ny mcist som en kineser cykel....


  • #37   22. jun 2006 Bla bla bla!!! Den evindelige selvforherligende sludder fra ducatifansene. Du ka tis super duper 1000 ccm "racer" til en pris på 300000 kr for jo bank på banen af japanere til under 200000 kr. Hvorfor betale så meget for så lidt??
    Har disse ducati-ejere så lidt selvværd at de altid er nød til at påpege at de er noget særligt fordi de kører på noget specielt!!
    Ja man må da virkelig skille sig ud fra mængden, når man har betalt overpris for en mc, der ikke har præstationerne at hævde sig på, men kun et alt alt for slidt navn.


  • #38   22. jun 2006 Forstår ikke hvorfor det med om det ene mærke går en lille smule mere i stykker end det andet betyder så meget for nogle. En mc er jo ikke noget transportmidel, selvom det da ville det være rart, hvis den aldrig svigtede.

    Når jeg en dag skal have en rigtig mc og ikke bare en wannabie/semi italiener, så bliver det et valg med hjertet og ikke spor fornuftigt. Hvem faen gider alligevel kede sig på en upersonlig samlebåndjapser, der kan køre en mio km uden service, når drømmen er noget helt andet?

    Lev dog drømmmen ud og blæs på hvad alle de "fornuftige" siger, større er forskellen da heller ikke på de cykler, vi taler jo ikke lada-kvalitet vs mercedes!

    Har da heller aldrig hørt nogen foreslå en mercedes i stedet for en ferrari, blot fordi den er langt mere fornuftig og holder meget bedre, når vi taler køretøjer udelukkende til fornøjelse.


  • #39   22. jun 2006 Smut mange tak for tilbuddet, men jeg har svært nok ved at forsikre en almindelig 748'ere. Når der begynder at komme to R'ere på en motorcykel så tror jeg den begynder at svie smiley

    Og jeg tror hellere ikke jeg har råd til både at købe en Ducati og Kawasaki kun til banebrug, desværre smiley

    Jeg tror Christian har ret. Det er sku ikke så meget hvad man mener andre synes man skal have. Det er mere hvad man selv føler for dybest inde, det er sku mere det man føler når man står op og morgenen og tænker "hold kæft en lækker tøs der holder ude foran mit hus".

    En ting jeg vil tage med fra de "fornuftige" er dog at prøve begge motorcykler. Derefter sætter jeg mig ned og finder ud af med mig selv, hvad der er bedst for mig! Hvem ved måske når jeg at eje en af hver i min livstid smiley

    På forhånd mange tak for jeres hjælp.
    Hazem Aladwan a.k.a hAzE


  • #41   22. jun 2006 Sødeste Hecto. Det handler ikke om at forstå noget om ducati eller ej. Pointen var at, hvorfor er der altid en lille håndfuld ducatiejere herinde, der med fandens vold og magt skal postulere hvad der er ægte, rigtigt og ikke mainstream.

    Derudover var overprisemnet ikke myntet på din, glimrende ældre, ædle og ægte fuldblods motorcykel, men på de nyere såkaldte supersrports(racer) ducatier.

    Og ja, selvfølgelig kan du finde reservedele! for udover på 748/749 og 916-999 er det jo dybest set tale om den samme motor som som for 20 år siden. Hvor meget er det lige en supersport har ændret sig siden introductionen?

    Og nej, her i kawaland er der ingen sure rønnebær! Jeg er fuldt ud i stand til at beundre og nyde en lækker mc, ducati eller hvad det måtte være, uden at være misundelig og stadig sætte mig op på min gamle omlakerede kwak, og bare nyde at køre på mc.
    Jeg er bare så uendelig træt af jeres selvforherligende ævl.


  • #42   22. jun 2006 Du ved ikke hvad jeg mener?

    Ducati er som at drikke og nyde et godt glas Cognac. De andre MC'er som at række tungen ud ad vinduet i regnvejr!

    Alt det kvalitetsvrøvl er bare noget der bliver slynget ud for at stive selvtilliden af, fordi man ike turde købe det man helst ville ha'!

    Det var to af dine indlæg fra denne tråd. Orker ikke at lede forumet igennem for flere guldkorn...men lignende er jo set før.


  • #43   22. jun 2006 blander mig lige lidt, jeg er tilbøjelig til at give dig ret simon! jeg syns efterhånden at det er lidt belastende altid at få at vide fra en ducati-ejer herinde(self ikke møntet på alle ducati-ejere!), at ens cykel som man holder uendeligt meget af, er noget lort bare fordi den er produceret i japan!
    Vil selv MEGET gerne eje en duc en dag, håber bare ikke jeg bliver sådan!


  • #44   22. jun 2006 SIMON: HØØØØØØØØØØØØØRT

    Hekto: du har en fed cykel, men Ducati er ikke bedre end alt muligt andet....! man vælger bare nogle forskellige egenskaber når man køber cykel. Jeg er dog meget enig med Simon når han siger at nogle Ducati ejer (dig selv inkluderet) kan virke noget selvforheligende, eller på dansk noget højrøvet og dette fordi at de har valgt en cykel med nogle bestemte egenskaber...???


  • #45   23. jun 2006 Jeg er blevet lidt i tvivl om hvordan moms'en hænger sammen med import'en af en motorcykel!

    Da vi alle ved at Tyskland har kun 16% moms på alle deres varer, og Danmark har 25%. Så er der jo en difference på 9%. Men skal de 9% betales oveni den afgiftspligtigeværdi, for at nå de 25% i moms, når man skal registrere sin MC i DK?

    Altså rettere sagt. Hvis jeg køber en MC fra eksempelvis Tyskland skal jeg så betale 189% oveni?Eller "kun" 180%?

    hAzE


  • #46   23. jun 2006 Hazem: Aner det ikke (lav et nyt indlæg, de fleste læser ikke længere dette...!

    Hekto: kom nu ned fra den høje hest (man skulle tro du kun havde Elefanten). Det er jo totalt latterligt at sige at en Ducati er en bedre cykel end alt muligt andet (kan gå med til du siger bedre end kineser modellerne), da man vælger sin cykel ud fra sine egne kriterier!!! Kan du sgu da ikke komme og sige til folk at det er noget lort, ligesom du ikke kan diktere hvad andre skal mene om Ducati....!!!!!!!!

    At sige at en Ducati er det bedste, er at diskutere folks smag.... Og smag kan ikke diskuteres, det er normativt. Alle har jo ret til deres mening, og du har ret til din....! men lad være med at nedgøre folk fordi de har købt en japaner, som HELT klart har nogle egenskaber hvor en Ducati ikke når den til sokkeholderne (Ducati har selvfølgelig egenskaber hvor det forholder sig modsat)......!!!!!!!!!!!


  • #47   23. jun 2006 Nogen har noget andre gerne ville have; men af en eller aden grund ikke har råd til - tør købe - eller ligger under for gruppepres. Så duer det bare ikke.

    Jeg synes bare de er nogle kedelige og ligegyldige masseproducerede konsum-cykler, tilpasset hvad kunderne vil købe. Ligesom familiebiler, havemøbler og sligt!

    Det er lige præcis denne form for kommentarer, der får kawaen op i det røde felt.
    Hvor inbildsk skal man være før man tror på at, det man selv ejer misundes af alle andre?
    I den virkelige verden, bliver et godt/flot produkt, som eksempelvis en mc, ikke mindre "værd" blot fordi der er mange af dem. Hvis kvaliteten åbenbart skal bedømmes efter hvor mange der findes på vejene af det pågældende mc-mærke, er der nogen der må skifte cykel.... Så køb en Triumf. så er der stadig en mulighed for at skille sig ud og ikke trille rundt på en masseproduceret Ducati...


  • #48   23. jun 2006 NÅ. og når der er sne på skærmen, bliver kartoflerne melede!

    Værd var sat i anførselsteg, fordi der ikke var ment kroner og øre, men derimod værdien for den enkelte, målt i køreglæde etc. Værdien for de fleste motorcyklister bliver forhåbentlig målt på vejen, på banen og den tid man ikke tilbringer på et værksted.

    Et af dine egne kvalitetsparametre er jo netop; masseproducerede konsumvarer kontra det ædle småserieproducerede.

    Og nej! du skal aldrig aldrig aldrig købe een. Valget er dit, såvel som valget er vi andres.


  • #49   23. jun 2006 Hekto: men vi nedgør ikke din cykel, ved f.eks. at kalde den en rød hjemmeklampet skramlende flydepram, der ligner noget der er samlet hos en ligegyldig ophugger, af gamle nedslidte og ødelagte stumper.

    Som du kalder vores for kedelige og ligegyldige masseproducerede konsum-cykler, tilpasset hvad kunderne vil købe. Ligesom familiebiler, havemøbler og sligt!


  • #50   24. jun 2006 Igen bliver kvaliteten bedømt på antallet!!

    den dag ducati får succes, og måske begynder at producere flere cykler, forsvinder der da et vigtigt argument...........


  • #51   24. jun 2006 Ja hvis Ducati er så pisse dygtige, hvorfor er de så konstant ved at gå på røven????

Kommentér på:
Kawasaki VS Ducati

Annonce