{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.770 visninger | Oprettet:

steen E
steen E
Tilmeldt:
8. dec 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Ducati vs Kawasaki {{forumTopicSubject}}

Hej alle søger lidt gode råd fra brugere af Ducati og Kawasaki.
Har fået et godt tilbud på en Kawasaki z 1000 sx årg. 2019 ,hvor min egen mc indgår ( Yamaha Tracer 900 ) men samtidig er jeg også blevet forelsket i en Ducati Multistrada 1200 DVT brugt selvfølgelig .
Er der nogen der har erfaringer med de to , måske specielt Ducatien ,
da jeg harhørt at de skulle være ret dyre i service og at holdbarheden måske ikke er den samme som japsere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ducati vs Kawasaki
  • #1   8. dec 2019 service priser er ikke så dyre.

    men du skal være opmærksom på at finde et godt sted at få lavet din Ducati.

    Sorø er super dygtige på værkstedet, men sløve i butikken. og så omvendt med København.

    solgte min Ducati af den grund.


  • #2   8. dec 2019 Min kammerat havde en multistrada fra ny, det kostede 4 kr kilometeren i afskrivning, at køre 41000 på 4 år. Den havde også et større motorhavari, på grund af dele fra køleren havde sat sig fast i vandkanaler. Efterfølgende havde værkstedet ikke samlet den korrekt og den fik igen en større motorreperation.
    Men hold nu kæft han havde det sjovt, når vi var afsted på tur.


  • #3   8. dec 2019 Preben:
    Værkstedet i Sorø?


  • #4   10. dec 2019 Nej, de rettede derimod fejlen i sidste ende.

  • #5   10. dec 2019 Er Kawa'en og Ducati'en ikke 2 forskellige typer MC?

    Tænker Kawa'en er supersport mens Ducatien er mere touring?

    Jeg har begrænset erfaring med Ducati, en Monster 1000 jeg købte i foråret, alt i alt et positivt bekendskab uden "særheder" på trods af rygtet og alderen (2005 - import fra Italien)

    Jeg tror dog man skal være opmærksom på forhandlernetværket. Jeg havde en revnet benzinslange som jeg fik skiftet på garantien (yes, fra Ducati forhandleren i Italien) og fik den lavet i Feldballe. Meget speciel oplevelse..... drives absolut "my way or the highway" style.

    Jeg kan se du er fra fyn, og der har jeg fået et meget positivt indtryk af Peter fra Westsign. Godt nok ikke en autoriseret forhandler, men meget vidende og passioneret omkring Ducati


  • steen E
    steen E Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #6   10. dec 2019 Mange tak for input, bliv endelig ved , jeg har endnu ikke besluttet mig helt , har været nede og tale med Peter fra Westsign, han ved helt sikkert hvad han taler om .

  • #7   10. dec 2019 I min verden er det lavet til det samme, men løser opgaven på hver sin måde. Afhængig af hvilken Multistrada man vælger, er der et hav af elektroniske justeringsmuligheder.
    Kawasakièn er vel det fornuftige valg, uden at være lige så kedelig som GSX1000F


  • steen E
    steen E Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #8   10. dec 2019 Har aldrig prøvet Suzuki'en , men har prøvet Kawaén og den køre jo super godt , næsten så godt at det bliver kedeligt, ja det er det fornuftige valg og sikkert meget nemmere at sælge .

  • steen E
    steen E Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #9   10. dec 2019 Den Ducati multistrada 1200 dvt jeg har prøvet er hos Feldballe mc , en 2016 med 7000 km på klokken, men han vil have 220000 - synes det er for dyrt , så har mulivis tænkt på at importere, vil kunne spare en del , men samtidig en risiko og et stort arbejde.

  • #10   10. dec 2019 Angående at importere selv tror jeg du skal tænke dig om 2 gange hvis det alene er økonomien der tæller. Jeg gav 3700€ for min monster og måtte bløde 27200kr i afgift. Læg dertil transport fra Italien 600€, Toldsyn, alm syn, nummerplade osv, så endte jeg med hvad en tilsvarende cykel blev solgt for fra F I motor her i sommers.

    Min havde så gået noget mindre (16.000km) og havde noget mere lir end standard. Til gengæld er man lidt mere ligeglad med ridser og småkrammer i Italien, og cyklen var en sand odysse at få hjemtaget.... jeg så cyklen i oktober 2018 og den var først i min garage til februar i år... sælger var meget bueraukratisk, og med mit begrænsede italienske og hans ligeså begrænsede engelske var det en sej kamp... men det lykkedes til sidst, og nogle gange skal man jo kæmpe for prinsessen smiley


  • steen E
    steen E Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #11   10. dec 2019 Ja det kan være en stor mundfuld at importere selv , gjorde det for mange år siden , udover det praktiske løber man jo også en finansiel risiko , hvis jeg skal betale, et for mig stort beløb, så forlanger jeg selvfølgelig at maskinen er i orden både i funktion og ydre altså uden ridser og buler ,hvordan kan man næsten sikre sig for det .

  • #12   10. dec 2019 I mit tilfælde så jeg maskinen inden, da jeg var i nærheden pga arbejde. Så jeg vidste hvad jeg købte. Jeg fik også et års cargarantie med i handelen, der dækkede op til 2000€ reparationer. Plus den naturligvis var nyserviceret ved overdragelsen... he he... havde ikke nulstillet service tælleren, men der var da frisk olie på motoren, nyt batteri og nyt gummi hele vejen rundt smiley



  • #13   11. dec 2019 Jeg købte hos Ducati Brescia, han har faktisk flere interessante brugte cykler https://dealer.moto.it/ducatibrescia/Usato

    Papirarbejdet var et helvede, for de skulle have garanti for cyklen blev eksporteret før de kunne afmelde den på motorkontoret. Og de ville godkende transporten inden. Men det lykkedes til sidst, og nu ved de i alt fald hvordan proceduren er, du er velkommen til at skrive PB for detaljer hvis det bliver aktuelt. Forretningen er blevet en del af en ny koncern i mellemtiden, men butikschefen er stadig den samme.


  • #14   12. dec 2019 Hej Steen.
    Den er svær, da det er de 2 bedste MC’er. (Syntes jeg).
    Ang kvalitet, priser osv, tror jeg ikke at der er så stor forskel på. Men hvordan med din højde ? Din ben længde ? Det har meget at sige ang Ducati. Jeg tror at man hurtigt kan få ødelagt køreglæden hvis man ikke sider godt. Afstand mellem sæde og fodhvilere. Dette er ikke for at tale ned om Ducati, jeg er selv helt vild med Ducati, men er for høj og har for lange ben.


  • steen E
    steen E Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #15   12. dec 2019 Mange tak for alle jeres råd og input's , jeg har i første omgang bestemt mig for Kawaén, da min cykel kan indgå i handel .
    Hilsen
    Den måske kommende kawasaki køre.


  • #17   15. dec 2019 Peter mekaniker, hvor henne?

  • steen E
    steen E Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #19   6. feb 2020 Så har jeg fået købt ny mc ,det blev en Kawasaki z1000 sx 2019 ,sprit ny ,nu venter vi bare på foråret ,så vi kan komme ud og køre .
    Jeg skal have købt nogle bukke ,hvilke er gode og er der nogle man skal holde sig fra .
    Mvh Steen


  • #20   6. feb 2020 Tillykke, jeg har et billigt sæt fra T.Hansen, de gør det fint. Bruger kun den forreste buk, hvis forhjulet skal afmonteres. Ellers er det altid den bagerste, til rengøring og kædesmøring

  • steen E
    steen E Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #21   6. feb 2020 Og de er stabile nok ,hvis vi skal afmontere hjul .
    Steen


  • #22   6. feb 2020 Thansen , Biltema. har også købt original fra Ducati til 3 x prisen på de andre. de har lidt en bedre kvalitet. men bruger Biltema. til løft og transport. har jeg brugt til flere mcer DVS mærker og top racer.


  • steen E
    steen E Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #23   6. feb 2020 Super ,så er det T Hansen jeg køber ,mange tak

  • #24   6. feb 2020 Husk at have godt fat i motorcyklen ved nedsætning fra den bagerste buk.

  • steen E
    steen E Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #25   6. feb 2020 Ja du har ret ,har prøvet det ,havde engang en Triump speed Triple dog havde den enkeltarm svinger ,men man skulle passe på når man sætte den ned

Kommentér på:
Ducati vs Kawasaki

Annonce