1.044 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Noget med fra UK? Noget med fra UK?

Står og er ved at planlægge en tur til England for at hente MC. Her inden for den næste lille måneds tid.

Planen er at køre fra København til Esbjerg og tage færgen over.

Op til Edinbugh og hente MC og samme vej hjem..

Her kommer den sjove del så smiley

Jeg har desværre alm. stationcar så skulle evt. leje eller bytte til vogn bil til at transportere MC.. Og hele den tur løber hurtigt op.

Så hvis nogen kunne tænke sig at jeg tager noget med fra England / UK (eller på nogen måde skulle have lyst til at være behjælpelig) smiley når nu der anyways bliver revet en weekend ud af kalenderen til turen.. Må i endelig råbe højt..
Da det kunne være rart hvis man kunne deles lidt på udgifterne. Og det er hip som hap om der står en eller to motorcyklen bag i vognen...

Så ta endelig kontakt!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Noget med fra UK?
  • #1   29. okt 2012 Jeg har en Mc Trailer hvis det kan hjælpe, Bor desværre tæt ved Herning

• #2   29. okt 2012 Mange tak for tilbudet.. Kunne evt. godt blive aktuelt hvis jeg må holde dig oppe på det lidt endnu? smiley

• #3   29. okt 2012 Ellers så snup en af de der "gratis" trailer bilka og ikea har, så koster det "kun" færge og benzin.

• #4   29. okt 2012 Er afprøvet en gang for meget #Bjørn A og var uden succes

• #5   29. okt 2012 Vi lånte ellers en gratis trailer og hentede mc i nordjylland og tilbage.

Rigtig fint og nemt.. og gratis for lån af trailer.. kan da ikke blive bedre

• #6   29. okt 2012 Hvorfor er det lige du tager færgen ?? Normal er det det langt dyre end at køre syd om.. Rent tidsmæssig bruger du ca 6-8 timer mindre ved at køre til Frankrig

• #7   29. okt 2012 Du siger bare til hvis det er
    og de der gratis trailer er der tit man ikke kan spænde noget fast i og have det til at stå løs !!! Nej vel

• #8   29. okt 2012 #Racing4fun.es

Det er ca 1850km den vej rundt. Og så taler vi stadig en mindst 1800 kr i benzin.. Den tur afhænger bare af at jeg nettop ikke kører med trailer.. Men i en transporter.. Da det jo nettop er ret fart begrænset med en trailer. Og pt. står jeg kun med en transporter "kassevogn" mulighed som vil koste 1000kr at låne.. +mod bytte af ejen bil. Og så er vi ca. oppe på samme beløb igen.

(Var det muligt at spare betydeligt på at køre gør jeg også hellere end gerne dette) Men jeg har godt nok svært ved at finde en rimelig løsning.

De gratis låne trailers har jeg forsøgt mig med før. Og endte med at skulle betale for en syre plet i gulvet på den, som jeg gjorde opmærksom på da jeg samlede den op.. For at flytte møbler >.<' (ikke syre) så helt gratis blev det ikke.. Og alt det kaos vil jeg helst undgå at skulle igennem igen.

• #9   29. okt 2012 Nu ved jeg ikke hvad priserne er på færgen længer, tror jeg har kørt den tur 65-70 gange efterhånden. Men der er også 4 år siden jeg sidst har gjordt. Jeg har bare altid fundet det, MEGET tidskrævende at sejle der over.

Men det jeg gjorde var at smide min trailer bag i Sprinteren. Men det kan nok blive lidt svært med en transporter.

• #10   29. okt 2012 Færgen ville ligge på omkring 2000-2300kr hvor alt er sparet væk.

Den transporter jeg ellers står med som har plads til en MC.. kører 10km/l og så skal der jo stadig betales for tunnel fra Frankrig til England.

Så ender op i ca. det samme.. Tiden er så nettop som du siger bare forskellen.. Men er helt hip som hap for mig..

Syntes bare sådan en tur bliver for dyr for kun en enkelt MC.. Så hvis der skulle være interesse for at få en taget med for en ca. 3000kr Så ville det da så småt begynde at kunne hænge sammen/ give mening.

• #11   29. okt 2012 Har du undersøg transport via fragt firma?

Da jeg kørte meget der over havde jeg altid 5-8 cykler. Alt efter hvad det lige var, jeg kunne få fat i. Men det er sku ikke let at afsætte dem længere

• #12   29. okt 2012 Ja jeg har fået svar fra fragt firmaer.. Og afventer stadig svar fra to som jeg ringer til i morgen. (DSV og MC Transport UK)

De to andre ligger begge på mellem 7000 og 8500 kr.. Og er vi oppe i den pris vil jeg foretrække at tage turen selv og inspicere cyklen osv. selv.. Selvom prisen alene jo nettop er mindst det samme...

Derfor muligheden for at kunne inspicere og købe en mere med for en anden ville være ideal..

Og kan godt se din ide med at købe en bunke og sælge videre herhjemme.. Men dette er ikke en aktuel mulighed smiley

• #13   29. okt 2012 der er ogsaa hook von holland til harwic. tager 4 timer... billige biletter paa directferryes smiley

• #14   29. okt 2012 Ja kunne også godt være den der blev muligheden.. Alt efter hvad turen fra France til UK løber op på..

Skal jeg kun hente en MC.. Ville det billigeste nok være at tage fly til Edinburgh og køre den til Harwic og over med færgen..

Problemet ligger bare i at jeg ikke har mulighed for at få alt ekstra tilbehører med på denne måde.. (Da der følger full original udstødning osv. med) + Den så skal afhentes eller have prøveplader på fra Esbjerg of course.

• #15   29. okt 2012 lille tip: kører du med åben mc trialer/ åben normal trailer med spændesæler så husk at giv den et skyld når den kommer hjem, da vejsalt fra lastvogne osv, vil flyve ind på motoren. held og lykke smiley

• #16   29. okt 2012 Havde du ventet til januar eller februar havde jeg været intra i at få en cykel med, men når sgu ikke at få skrabet penge sammen inden for en måned smiley

• #17   29. okt 2012 Jah så længe tror jeg desværre ikke jeg kan få ham til at holde på den. smiley

• #18   29. okt 2012 Det er også helt i orden, jeg må bare lave en udflugt ud af det så jeg kan nå at få min cykel bygget op igen inden næste sæson smiley

Kommentér på:
Noget med fra UK?

Annonce