{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.306 visninger | Oprettet:

Regin J
Regin J
Tilmeldt:
18. okt 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

KM/L {{forumTopicSubject}}

Hey.

Nu står jeg i den situation og vil gerne have MC, men så bliver jeg jo også lidt nysgerrig omkring de forskellige aspekter der nu er i det.

Hvor langt kører de ca. pr. liter ?
Findes der mon et skema eller et site hvor man kan tjekke dette ?

På forhånd tak
Regin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KM/L
  • #1   6. feb 2013 det er meget forskelligt hvor langt de kører på literen. en stor motor bruger naturligvis mere end en lille. min suzuki sv 650 kører ca 21 ved relativt frisk landevejskørsel

  • #2   6. feb 2013 Som René p også skriver, så er der meget stor forskel på benzinforbruget fra cykel til cykel.
    Min gixxer kører 12-14 km/l smiley


  • #3   6. feb 2013 Lige meget, tanker når den begynder at blinke, det er legetøj. men et bud er 12-14 stykker

  • Regin J
    Regin J Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   6. feb 2013 Hmm. Forstår godt. Samme med biler. De kører jo også forskelligt.
    Men er der mon et site, som nogen kan anbefale hvor dette kan tjekkes ?
    Nu ser jeg f.eks. på en Honda CBR900RR, men har ingen anelse om hvor langt den kører pr liter.


  • #5   6. feb 2013 thomas det er ikke sikkert at regin skal bruge den som legetøj smiley

  • #6   6. feb 2013 sikkert ikke ret meget over 15 km pr. liter

  • #7   6. feb 2013 Hvis km/l er vigtigt skal man købe en YBR125, og lige meget hvordan du vender den kommer en Fireblade, som han kigger på , ikke til at kører langt på litteren. Mit bud er omk 15 på sådan en

  • #8   6. feb 2013 En hurtig søgning på google, har ledt mig frem til at en Honda CBR900RR fra 93 går 15,5 km/l. Men det kommer jo an på så meget...

    Held og lykke med køb af mc smiley


  • #9   6. feb 2013 jeg tror SAGTENS en CBR900RR kan køres så den går 20-25 km/l, men så kunne man lige så godt køre på CBR125 der kan få (og behøver) røvgas og stadig køre 30 km/l. skal det være sjovt så skid på benzinforbruget. skal den køre langt på literen så er en 125cc 4 takter vejen frem.

  • #10   6. feb 2013 Min Kawasaki ER-5 kører 18-30 km/l, alt efter hvor meget gas den får og hvor hårdt den er pakket.

  • #11   6. feb 2013 Nu er hans intentioner jo nok at finde en mellemvej. Det er sgu da sundt at tænke på brændstoføkonomi og se om man kan finde en balance mellem det og performance.

    - Hvordan køber i biler? Kører i rundt i små pisbiler aka vw fox, toyota aygo etc!??
    Eller kører i rundt i en stor bil der kører under 5 km/l!? Nej i finder nok et kompromi. Bliver da tosset i hovedet over folk synes "det er ligemeget" v. brændstofforbrug på mc. Det er ligeså meget transportmiddel som legetøj. For mange er en bil også legetøj.


  • #12   6. feb 2013 Aldrig kørt mc før og springer på direkte på en super bike med 900cc skabt for race? Hvorfor bekymre sig om km,l .. Cyklen er totalt smadret inden der skal tankes første gang alligevel.. ARGhhhhhh den var måske lige lovlig grov.. ;-).men overvejet en sv650 eller andre sportstouringer i stedet?

    Medmindre du OFC. Har erfaring... Sv650 går også langt på literen..


  • #13   6. feb 2013 elias, jeg har lagt mærke til at når folk skriver at de vil ha en sportscykel råder du dem altid til at købe noget andet. hvorfor skulle han ikke kunne styre en cbr 900?

  • #14   6. feb 2013 CBR900RR er jo en fin velfungerende 4-cylindret motor, så den tror jeg ligger fornuftigt forbrugsmæssigt. De store V2'ere som VTR og SV1000 er kendte for at sluge benzin. Jeg kan godt forstå at det er et issue hvis man skal bruge den til daglig transport.

    Min erfaring er, at skal du have HK til rådighed, så koster det, også ved uændret kørselsmønster. Min ZX10R fra 2008 bruger noget mere benzin end min gamle ZX9R, som jo ellers var en 10 år ældre konstruktion med karburatorerer.


  • #15   6. feb 2013 Der er forskel på folk, jeg har en ven som startede på en 900RR og det er ikke noget man skal prale med, men han kunne dagen efter køre på baghjul og efter 2 uger lave 4-500 m lange wheelies, dækket blev kørt helt til grænsen efter 4 uger..

    og så har jeg 3 andre venner som har 2cm kyllingespor på deres gsxr600 som er endnu mere nemkørte..

    jeg tror en 900RR gør ~18 km/l ved hastigheder på 100km/t


  • #16   6. feb 2013 Prøv lige at se forum via søgning.. der var en del tråde om dette i efteråret.. og der var 1000 svar.. smiley

  • #17   6. feb 2013 Min SV650 tror jeg kørte 20, min SV1000 kørte ca 18-20 og min CBR929 kørte 16-17 stk

  • #18   6. feb 2013 Fordi man skal kunne kravle inden man kan gå. At styre, og så det at lære at udnytte dens potientiale er nu heller ikke det samme. smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/190503-hvor_mange_kml_______hvor_meget_koere_jeres_mc_kml

    Til OP tjek det link ud, der har mange opgivet deres km/l antal på deres mc.


  • #19   6. feb 2013 Elias jeg kan SLET ikke se din pointe.. Lyder som noget gammelt køreskole-bavl, for at få gang i salget af små nye maskiner..
    Jeg startede på en 250 kg tung Honda med 100HK (det var i den tidlige stenalder) og har aldrig haft nogle problemer..

    Køb den maskine, du sidder godt på, synes er lækker og som har de hk, DU synes den skal have og så rul ud og gør dig dine egne erfaringer..

    I øvrigt er en CBR 900 rigtig let at køre... Og ikke vil IKKE anbefale dig at købe en lile 34 HK Ninja 250R, for der er så mange på markedet at det med sikkerhed vil koste dig..


  • #21   6. feb 2013 jeg vil da sige at jeg tænker MEGET over hvor langt min maskine kører på literen og en 125cc vil aldrig kunne blive aktuelt. Så sort og hvidt er det ikke...

    de fleste maskiner kan ved et tilpas tempo køres med over 20km/l, dog tvivler jeg på at en fireblade kan klare meget mere end 15 før det bliver "kedelig kørsel" smiley


  • #22   6. feb 2013 Kunne aldrig drømme om at købe en maskine der ikke kan klare 20 km/l smiley

  • #23   6. feb 2013 Er fuldstændig enig jabbekot! Ud og kør R1! smiley

    Btw. Anbefalede sv650


  • #24   6. feb 2013 Hvis trådstarter drømmer om en 900 fireblade så skal han købe den. Om man er begynder eller ej, med lidt selvbeherskelse kan man starte på alt.

  • #25   6. feb 2013 Lige netop CBR 900 kan faktisk let køre op til 21 km/l. Så der skal bestemt køres råddent for at få den ned på de nævnte 15 km/l.
    ;O)


  • #26   6. feb 2013 Et emne der har været oppe nogle gange. Måske kan trådstarter få lidt ud af at kigge her. Med fare for at få en masse folk på nakken, vil jeg DOG mene at nogle af udsagnene i de andre tråde må være lige rigeligt optimistiske. Jeg går ud fra at det samme KAN gælde for de specs der er fra producenterne (lige som for bilers vedkommende). Når MCTC laver tests af mc´ere har de oftest benzinforbruget med. Det er mit indtryk at de specs der kommer her ikke lover mere end realiteterne kan holde til.

  • #27   6. feb 2013 Min tidligere cbr900rr kunne jeg simpelthen ikke få under 15km/l smiley
    Kørte jeg med oldies, kom den let over 20km/l


  • #28   6. feb 2013 På min blade ligger jeg mellem 15-18 kml. Enkelt tur til sjælland havde jeg den på små 22, men der havde jeg heller ikke travlt.. Nød bare vejret, vejene og at sidde på maskinen..

  • #29   6. feb 2013 Jeg har heller aldrig haft min CBR900RR under 15 km/l. På langture med 100 km/t gør den ca 20 km/l. 16-18 km/l normalt.

  • #30   6. feb 2013 Jeg har kæmpet en kamp for at få min ZX6R og min Fireblade til at køre 6 km/l og det er sgu lykkedes smiley

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #31   6. feb 2013 Kan ikke forstå at mange af jer kører så langt på literen. Jeg har 2 cykler en 916 og en sv1000 s og jeg tror ikke jeg har været højere end 12-13 på nogen af dem.. Men har selvfølgelig heller aldrig kørt 80 km med 90 i timen...

  • #32   7. feb 2013 er vel lige som i bil..
    køre du pænt så køre du langt..
    er selv ejer af en vn1500 som jeg elsker at tøffe afsted på med 90 kmt.
    og har været oppe på ca. 20kml.. men skal jo ikke meget til at det ændre sig drastisk.
    så køb den maskine du syntes om.. og så må du jo køre den som du syntes du har råd til.


  • #33   7. feb 2013 det eneste tidspunkt min har været under 20km/l var med fuld oppakning og yderst ukorrekt dæktryk smiley

    25 km/l er rekorden


  • #34   7. feb 2013 Der kan jo være flere årsager til at trådstarter fokuserer på benzinøkonomien (miljø, MEGET stort kørselsbehov, principper m.v.) så man må vel vise en vis respekt for at vi kan have forskellige holdning til (også) valg af MC.
    Hvis man fx dagligt skal køre 100 - 150 km til arbejde (som undertegnede) og hjem igen (helst) så vil det have betydning for en del om køretøjet går 10 - 14 km/l eller 17 - 22 km/l (eller mere HVIS smiley det reelt er muligt)

    Hvis det ultimative er et lavt forbrug, vil jeg måske mene at der kan være bedre valg, men vil man have en MC der både KAN have en fornuftig benzinøkonomi OG også en man kan følge med de fleste på er den vel et OK valg. Jeg kender ikke Firebladens benzinøko i praksis men et par googlinger giver lidt forskelligt (som forventet):
    http://www.mc-forum.com/info/h-311.htm 1994, (km/l) = 13,5
    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/17144-honda_cbr900rr_fireblade_test_93 (4. sidste side) 80 km/t = 20,1 km/l, 100 km/t = 19,2 km/l, Testforbrug 13,4 km/l

    I praksis har jeg testet en intruder 1400, 1993. den ligger mellem 12 og 14 km/l. kawa GPX750 har jeg en enkelt gang haft lidt over 20 Km/l (økokørsel på alm vej) men ligger ved halvfrisk kørsel men flere strækninger +150 km/t typisk omkring 18 Km/l (forbehold for fejlmargin qua km målerens nøjagtighed). Se evt. også:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/188624-motorcykler_som_gaar_langt_paa_literen__


  • #35   7. feb 2013 I ovennævnte link har jeg også nogle inputs der kan nuancere indkøbspris, km/l m.v. og jeg var lige i en helt anden anledning lige omkring http://www.123mc.dk/forsikring/ som praler med utralave kasko-priser (???). Har aldrig selv haft kasko på en MC, så jeg ved ikke hvor meget sådan noget halløj koster, men jeg synes da bestemt, at det må være noget man skal have med i betragtning FØR !!!!! man især som ung/uerfaren køber en MC. Er det de totale omkostninger dvs inkl. forsikringsprisen man fokuserer på, kunne jeg sagtens finde andre alternativer til Firebladen jeg måske (også/istedet) ville overveje smiley

  • #36   11. feb 2013 Ind på
    http://www.sydfynmc.dk/
    Klik på mc-data og du har data på næsten alle mærker, årgange og forskellige modeller.
    Bruger den tit selv


  • #37   12. feb 2013 hvis man vil køre MC for miljøets skyld, så skal man sikre sig at den MC man køber har katalysator, ellers er en øko bil meget mere miljø venlig.
    og ja jeg forstår man vil have et kompromis mellem benzin økonomi og sjov. men så er min pointe at det har meget lidt at sige hvad man kører på, men har meget at sige hvordan man kører.
    de fleste MC'er kan køre 20 km/l og de fleste kan også køres så de IKKE går andet en 10km/l.


Kommentér på:
KM/L

Annonce