2.732 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Suzuki GT 550 Suzuki GT 550
Hej vikinger.
Jeg går og kigger på diverse veteran modeller og har altid kørt Suzuki.
Jeg har forelsket mig en del i en Gt550 fra1975-1978, men har ingen kendskab til modellen og evetuelle fejl.
Håber i kan komme med lidt god viden og evt. råd.
0 synes godt om
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 5 Emner: 2 Svar: 249
380'eren og 550'eren er faktisk i det store hele lige rappe. 550'eren har lidt flere heste at give af men er også det tungere. De er begge ret godt afstemt i momentkurven og er mere bundtrækkere end f.eks. Kawasaki's samtidige 3-cylindrede modeller. (Som skulle være aldeles skrækinjagende!..) Faktisk var de nogle af tidens bedste langturs cykler, og havde meget nyskabende elementer såsom digital gear-indikator.
Dele er faktisk ikke så svære at komme til, heller ikke i danmark. Snak med Classic Suzuki Klub eller Per Fornitz på Falster. (Fornitz har uhyggeligt mange gamle reservedele på lager, tror han var importør engang. Købte to helt nye svømmere og nåleventiler hos ham, som havde ligget i pakkerne i årtier!) Jeg ville dog gå tændingen igennem, da det er god gammeldags kniksertænding. De to cylindrede har en oring i midten af krumtappen som gør at de bruge gearolie hvis den er slidt op. Den kan kun skiftes, ved at splitte krumtappen. Men jeg ved ikke om der er et lignende problem på de trecylindrede!
Hvis du er til røg, larm og "ring-a-ding-ding", så er det dét helt rigtige. Jeg har smil til begge ører når jeg kører mine
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
jeg er i gang med at renovere motoren på min, og det har kostet lidt da jeg har valgt at ordne hele krumtappen.. den var helt færdig da jeg skildt den ad, men den køre sgu alligevel
du er meget velkommen til at skrive hvis du ska vi noget mere..
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Den er ond ! med 3 i en udstødning
http://caferacerspecial.blogspot.dk/2011/08/suzuki-gt550-cafe-racer.html
hilsen Kenneth.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Kørte selv GT250 og GT750, fede maskiner dengang, men gad dem ikke idag., 4 takt er behageligere og mere langlivet.
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
www.bruunsgarage.blogspot.com også GT550 som cafe.
bare kom igang! : )
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 15 Svar: 45
Der er mange år siden jeg har kørt på en 2-takter, så skal lige gøre op med mig selv om jeg kan leve med den "uro" og larm der er, eller jeg skal finde en 4-takter, der er mere behagelig som Allan skriver.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Suzuki GT 550