Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki GT 550
  • #1   7. mar 2013 Nu er jeg desværre ikke kommet op i GT'erne selv, så kender ikke modellerne så godt, men jeg kan da siger noget generelt, for jeg har kørt en hel del andre Suzuki to-taktere.

380'eren og 550'eren er faktisk i det store hele lige rappe. 550'eren har lidt flere heste at give af men er også det tungere. De er begge ret godt afstemt i momentkurven og er mere bundtrækkere end f.eks. Kawasaki's samtidige 3-cylindrede modeller. (Som skulle være aldeles skrækinjagende!..) Faktisk var de nogle af tidens bedste langturs cykler, og havde meget nyskabende elementer såsom digital gear-indikator.

Dele er faktisk ikke så svære at komme til, heller ikke i danmark. Snak med Classic Suzuki Klub eller Per Fornitz på Falster. (Fornitz har uhyggeligt mange gamle reservedele på lager, tror han var importør engang. Købte to helt nye svømmere og nåleventiler hos ham, som havde ligget i pakkerne i årtier!) Jeg ville dog gå tændingen igennem, da det er god gammeldags kniksertænding. De to cylindrede har en oring i midten af krumtappen som gør at de bruge gearolie hvis den er slidt op. Den kan kun skiftes, ved at splitte krumtappen. Men jeg ved ikke om der er et lignende problem på de trecylindrede!

Hvis du er til røg, larm og "ring-a-ding-ding", så er det dét helt rigtige. Jeg har smil til begge ører når jeg kører mine smiley

• #2   7. mar 2013 jeg har efterhånden skruet lidt på min 550'er.. sjov cykel med en god lyd... det er nemt at finde de fleste dele til dem... 380'eren har 6 gear og er uden el-start, og yder 38hk.. 550'eren har 50hk som almindelig og 53 med nikasil cylindre...
    jeg er i gang med at renovere motoren på min, og det har kostet lidt da jeg har valgt at ordne hele krumtappen.. den var helt færdig da jeg skildt den ad, men den køre sgu alligevel

du er meget velkommen til at skrive hvis du ska vi noget mere..

• #3   7. mar 2013 Prøv at se den her gt 550 cafe racer
    Den er ond ! med 3 i en udstødning

http://caferacerspecial.blogspot.dk/2011/08/suzuki-gt550-cafe-racer.html

hilsen Kenneth.

• #4   8. mar 2013 2 takt er jo specielt, ildelugtende og vibrerende, holder ikke fantastisk længe i motoren, men hvis det er en tørvejrs hobby går der jo nogen år alligevel.
    Kørte selv GT250 og GT750, fede maskiner dengang, men gad dem ikke idag., 4 takt er behageligere og mere langlivet.

• #5   10. mar 2013 www.allansgarage.blogspot.com
    www.bruunsgarage.blogspot.com også GT550 som cafe.

bare kom igang! : )

• #6   11. mar 2013 Ja der findes rigtig mange fede ombyggede caferacere fra gt550 eren.
    Der er mange år siden jeg har kørt på en 2-takter, så skal lige gøre op med mig selv om jeg kan leve med den "uro" og larm der er, eller jeg skal finde en 4-takter, der er mere behagelig som Allan skriver.

• #7   12. mar 2013 GT750 er nu rimelig at køre på, havde dog aldrig min på langtur.

Kommentér på:
Suzuki GT 550

Annonce