{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

GT 550 {{forumTopicSubject}}

Hej MC Gal.
Jeg har en meget fin Suzuki GT 550 1974 stående, som jeg har købt billigt, da den skulle repareres. Jeg fik skiftet krumtappen og den ene cylinder af en mekanikker med speciel erfaring med ældre 2 taktere. Derefter stod den virkelig flot og kørte også perfekt. Efter opklodsning kan jeg ikke få den til at køre ordentligt. Højre cylinder går normalt, midterste eksploderer hver 12. omdrejning ca. og den venstre kører slet ikke. Jeg har haft karburatorne skildt ad adskillige gange, indstillet platiner og der er strøm på og det hele. Tændingen fejler intet. Heynes originale manual opfordrer til at skrue på en gas regulator, der ikke findes på mine karbs. Luftskruerne er også i synk. Jeg kunne rigtig godt bruge nogle tips og tricks til at fejlfinde og komme ud på vejen igen! En sidste ting, hvad står sådan en maskine i, hvis den kører perfekt? Billede vedlagt. På forhånd tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GT 550
  • #1   17. jun 2015 Er der ikke noget med nogen simmerringe der kan trække falsk luft???

  • #2   17. jun 2015 Jo falsk luft ville give mening. Da jeg havde karbs afmonteret, holdt jeg en hånd for hver cylinder kammer indgang, og trådte i kick starteren, der blev suget en masse på alle tre dog. Men man kan vel ikke mærke den slags små og meget afgørende forskelle?

  • #3   17. jun 2015 Altid skift Tændrør inden du begynder på alt muligt andet. Det kan godt være du kan se gnist, men det er ikke ensbetydende med at den slår under tryk og når tændrøret vådt.

  • #4   17. jun 2015 Det kan være dine CCI ventiler som har stået og lækket olie i krumtaphuset, fra oliepumpen efter længere tid uden kørsel. Min egen gt 550 gør det også lidt. Så bader tændrøret i olie og bliver ødelagt. Du kan evt skrue SRIS ventilerne ud, foran nederts på krumtaphuset og dræne alle 3 huse.

    Hvis den har stået på sidestøttebenet længe forklare det hvorfor den venstre cyl er helt død, da den fyldt mest og den midterste er mindre fyldt, og kan tænde en smule. Højre er ikke blevet fyldt..... Bare mit bud


  • #5   17. jun 2015 Geniale bud! Det giver mig noget at arbejde med når regnen holder op! Tusind tak. Flere bud modtages selvfølgelig gerne. Hvad med hensyn til prisen på en velfungerende GT'er? Nogle siger op til 35000?

  • #6   17. jun 2015 #4har et godt bud på hvor du skal starte, den med prisen er jeg lidt usikker på, men vil da godt give 5000 som den er, så slipper du for at få (flere) grå hår af den smiley Seriøst er det nok ikke helt skævt med 30/35, hvis den står pæn og original, der er ved at være langt imellem dem smiley Og jeg ville sgu godt have fingene i sådan en, der er altså noget over en gammel 2takter, der har lidt at gøre godt med! Og den her er ikke for lille, og ikke et kæmpe lokum som 750eren, men lige i øjet! Er faktisk lidt misundelig lige nu, må i gang med at undersøge markedet, det kunne jo være der var en der trængte til et godt hjem smiley smiley

  • #7   17. jun 2015 Jeg tror ikke du finder mange der giver 35000 for sådan en... hvis det var min ville jeg sætte den til 20000 og forvente et afslag på 5000-8000 kr. Og ellers have den til salg de næste 10 år

  • #8   17. jun 2015 Fik 9.000 for min, men det er også 10-12 år siden.
    (Og har fortrudt lige siden)


    profilbillede
  • #9   17. jun 2015 #7 Jeg sagde jo heller ikke at det var et hurtigt salg, men står den org. taler man om en snart sjælden 40 år gammel veteran! Så for den rigtige er det ikke helt tosset, dem der er tilbage er jo fucket helt op smiley

  • #10   17. jun 2015 Gå ind på classisk Suzuki klub .dk og ring til Mogens i RY , han ved alt og GT suzukier mvh Johnny smiley

  • #11   18. jun 2015 Kæft det vækker gode minder smiley Købte en gt 550 (minibøffel) som min allerførste bike da jeg var 17, den var skilt ad i atomer i en kammerats garage, spredt i forskellige kasser og hylder, intet hang sammen (sikke et puslespil), og han kunne ikke magte at skulle samle den igen og ville have ny, så jeg købte den for 3500 og ofrede 1500 på den, og de næste måneder blev der sgu slebet pudset skruet og trukker el, og så stod den som en ny cykel i rød, og var nysynet og sådan lærte jeg så at skrue i mc smiley Skulle fandme ha beholdt bæstet, så blev det sgu til en 3 vinget cafe racer i dag,øøøøøøøøøøøøøøøøøv Rådene har du fået, dem læner jeg mig op ad smiley

  • #12   18. jun 2015 Endnu engang vil jeg slå et slag for at man skaffer en original fabriks service manual i stedet for. Haynes og Clymer har ret ofte fejl der kan betyde alt fra ingenting til ren katastrofe. I min egen står der et sted man skal skrue én vej mens det korrekte er den anden vej. Jeg har også set dem flytte et komma så man i følge dem skal stramme en bolt i koblingen ti gange hårdere end service manualen siger...

  • #13   18. jun 2015 Tusind tak for jeres kommentarer gutter! Jeg ved at jeg har fat i en efterhånden sjælden MC i forhold til stand, men jeg må nok bekende at jeg skal af med den. Jeg besidder ikke den snilde, der skal til for at eje den. Den fortjener én med de rette erfaringer og det rigtige sted til den, så den kan overleve 40 år endnu smiley Bud er velkomne og i må meget gerne dele budskabet i jeres netværk! Jeg vil fortsat forsøge at få gang i bæstet, så byd gerne for nuværende stand og for køreklar (5000 er lige i underkanten, jeg har brugt en del penge på den). Den er nysynet sidste sæson. Har papirer på. Da den blev renoveret fik den øvrige mekanik stor ros af mekanikkeren - han kan kontaktes for at få dette bekræftet. Der er flere billeder på min profil. Endnu engang tak.

  • #14   29. jun 2015 Så kører den!!! Fantastisk med den første tur i denne sæson! Specielt tak til Allan K, jeg fik drænet krumtaphuset, og er sikker på, det var det. Er en tomgangshastighed på 2000 normalt for denne MC?

  • #15   29. jun 2015 Hej magnus det var fedt det virkede... I suzuki bogen står der vidst 1100omdr/min. Jeg har i flere år prøvet at få min egen ned i tomgang fra 2000 ligesom din men den vil bare ikke rigtig. Uden at gå i stå... Om det skyldes anden udstødning ved jeg ikke.
    Nogle mener at det skyldes suzukis noget mærkelige karburator opsætning, med en meget stor tomgangsdyse og en cut-away på 2,5 som kan være skyld i det. Dog har jeg set en del som godt kan komme ned på 11-1200.


Kommentér på:
GT 550

Annonce