{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
560 visninger | Oprettet:

Peter G
Peter G
Tilmeldt:
25. maj 2023
Emner: 1

Suzuki GT 550 og 250 erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har kig på henholdsvis en gammel Suzuki GT 550 og 250. Hvad har folk af erfaringer med dem og er der noget jeg skal være obs på?

Jeg kan se at de begge er luftkølet, er der problemer med om disse 2 taktere bliver varme og evt. kan sætte sig?

Tak for hjælpen!

Hilsen
Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GT 550 og 250 erfaringer
  • #1   25. maj 2023 luftkølingen er det mindste problem hvis den er dyset korrekt

    generelt var de bygget til at kunne holde (efter tidens standart) men da det ikke er en nogen ny cykel længere skal der nok komme nogle skavanker som er mere end almindeligt slid
    det elektriske er typisk 70er japanergrej (det var ok i 70/80erne) og har nok nogle reperationer på bagen efter så mange år i tjeneste så vær sikker på at alt virker som det skal
    det samme med karburatorene , de kan være slidte i spjæld , nåle og strålerør , er de det er de umulige at dyse korrekt
    undgå noget der ikke er standart , ex andre udstødninger , ingen luftfilterkasse og "powerfiltre" cafe ombygninger osv

    og så skal man lige trevle cmsnl igennem for at se om man kan få nogle dele til dem længere


  • Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 46
    #2   25. maj 2023 Hej Peter.
    Jeg kørte to-takter i 70'erne.
    Det var Yamaha R5 og RD350. Begge 2-cylindrede. Som Suzuki GT 550 var motorerne meget enkelt opbygget. Under kørsel skal man passe på, at motoren ikke sejtrækker. Hellere et gear ned (måske især for 250'eren). Hvis den sejtrækker, kan der opstå risiko for at der brændes hul i toppen af stemplet. Så slutter køreturen. Også vigtigt, at tænding er indstillet korrekt og at den kører med tændrør af de foreskrevne egenskaber, herunder korrekt varmetal.
    Jeg kan desværre ikke hjælpe med info om modellernes svagheder og vedr. muligheder for køb af reservedele m.v.
    God fornøjelse.
    Poul


  • #3   26. maj 2023 Jeg har sendt dig en besked omkring GT modellerne

Kommentér på:
Suzuki GT 550 og 250 erfaringer

Annonce