4.285 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Fotovogn bøde på mc Fotovogn bøde på mc

Der er snart rigtig mange emner hvor der diskuteres om man får bøden hvis man bliver fotograferet af en fotovogn når man kører mc og billedet ikke viser ansigtet tydeligt pga mørk visir eller lign.
Der har været rigtig mange meninger men ikke noget fakta (som jeg har set ihvertfald).

Nogen siger at hvis man ikke kan se føren tydeligt så modtager man ikke bøden, også selvom der er kamara der har taget billede af nr. pladen.
Andre siger at ejeren modtager bøden uanset hvad og det så er ham der skal oplyse hvem der kører, ellers modtager ejeren en bøde på 2500.-

Det sidste har jeg lidt svært ved at få til at hænge sammen med dansk lovgivning. hvor du som princip ikke har pligt til at udtale dig om noget der kan belaste dig selv.
F.eks hvis jeg nu har lånt min mc ud til en uden kørekort så har jeg ikke pligt til at indrømme det, men det er stadig politiet der skal bevise præcis hvilken lov jeg har brudt.
Umiddelbart mener jeg ikke de bare kan give mig en bøde uden først at bevise hvilken lov jeg har brudt.

Men for at afgøre dette er der så ikke en der ligger inde med et bødeforlæg som der har modtaget hvor man ikke kan se hvem der kører, som de kan scanne ind og ligge ind på MCG?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fotovogn bøde på mc
Kommentér på:
Fotovogn bøde på mc

Annonce