{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.350 visninger | Oprettet:

dennis k
dennis k
Tilmeldt:
14. aug 2006
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50

Overvejer Kørekort A2 {{forumTopicSubject}}

Hej MC galleri..

Så har jeg luftet tankerne omkring at tage et motorcykel kort, efter at min dertil Gilera Runner 30km blev snuppet i fartkontrol og lavet standard - øv!

Lige pt. har jeg en kampvægt på 170kg og er dertil 197cm høj, og scooteren har også klaret det fint til trods for vægten og så savner jeg altså den hurtigere fart og glæde på 2 hjul.

Hvordan og hvorledes med maks vægt, eksisterer det på motorcykler?

Men jeg mangler det sidste skub, fordi jeg har tanker omkring min størrelse om det er muligt at finde sig noget fornuftigt..

Men jeg har jo så aldrig kørt på en motorcykel eller scooter med gear og kobling så syntes i jeg skal kaste mig ud i noget stort kørekort til at starte med eller er det sådan at tager du et A2 og er 24 kan køre de større maskine senere hen?.

De 2 hjulet bæster tænder en glød i mig som en bil absolut ikke kan smiley


Kommentarer på:  Overvejer Kørekort A2
  • #1   15. apr 2013 en offroader !
    Det er det bedste til store folk
    kendte en gang en gut der var 2.05 høj og 130 kg
    han kørte KTM 660 offroader.
    Ellers Yamaha tenere eller Suzuki dr modeller
    hilsen Kenneth.


  • #2   15. apr 2013 Helt klart en offroader.. Let kørt, solidt bygget, og næppe noget der lige tager magten fra dig, som en 100hk racer fx..


    Hvorfor A2 ( 35 kw ) ??

    Du er 24, og du får derfor stort kort med det samme.. Det betyder jo ikke at du SKAL købe en 1000ccm djævel..

    En 600ccm offroader har typisk omkring 45hk, og det er rigeligt til alle størrelser.. Det er ikke en cykel du kører 200 på..


  • #3   15. apr 2013 De fleste almindelige motorcykler har en lasteevne på 200-250 kg, så det bør ikke være noget problem. Og ja, enten en offroad eller allround touring er nok det bedste, for du kan nok godt få problemer med at sidde ordentligt på en sportsmaskine pga. din højde og drøjde.

  • #4   15. apr 2013 transalp (55hk) eller africa twin (lidt mere end 55hk) er gode muligheder
    de er høje og har en god siddestilling og er rigtig dejlige maskiner smiley


  • dennis k
    dennis k Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #5   15. apr 2013 Jeg har også denne morgen søgt omkring dba og 123, og der fandt jeg et par motards, f.eks. En Yamaha XT lavet om til motard.. Den ser fornuftig ud. Nu er jeg så ny i hele mc verdenen, hvad er "normalt" for en brugt bike at have kørt? Og er der visse modeller der har en motor der bare holder og andre ikke efter et x antal km. På forhånd tak for jeres svar. smiley

  • #6   15. apr 2013 Det afhænger af hvordan de er passet og kørt, min transalp har kørt 170.000 og er stadig i rigtig god mekanisk stand. Mens andre har mishandlet deres maskiner som så er døde ved 70-80k km. Det vist lettere at du fortæller hvilken model du kigger på, så kan folk øse ud af erfaringerne.

  • dennis k
    dennis k Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #7   15. apr 2013 Nu ved jeg self at det er meget at sluge og er ikke engang startet, men det er da rart at vide hvilken man skal gå efter når det er, så jeg har kigget på:

    http://www.dba.dk/yamaha-xt-600-ccm-84/id-91054661/

    http://www.123mc.dk/suzuki-xf-650-freewind/mcid-63007s4


  • #8   15. apr 2013 Du skal ud og prøve nogle forskellige motorcykler og se hvad du kan lide og køre på og hvilken du synes ser godt ud. De fleste motorcykler kan sagtens klare din vægt. Når du engang finden en som du gerne vil have og får købt så vil jeg dog foreslå at tage forbi din lokale mc forhandler og få dem til at sætte affjedringen op til din vægt.


  • dennis k
    dennis k Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #9   15. apr 2013 Hvordan og hvorledes med beklædning, mit nuværende sæt er skibukser og north face vinter jakke, handsker og flip-up hjelm fra Airoh.

    kan alm. sko bruges eller er det jeres erfaring at lædersko/støvle er det bedste? Jeg tænker blot fordi den skal bruges som A til B og du kan jo ikke gå rundt i de sko en hel dag.


Kommentér på:
Overvejer Kørekort A2

Annonce