3.180 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Honda Transalp pris Honda Transalp pris

Hej

Jeg går og drømmer om en Honda Transalp fra start 90'erne. Ja, jeg kunne nok godt drømme om noget dyrere, men finanserne skal også være der.

Jeg undrer mig lidt over priserne. De er meget varierende og jeg havde egentlig forventet at kunne finde et nogenlunde eksemplar for 25.000, men de fleste ligger på 40.000 for en cykel der er 20-22 år gammel og har kørt mellem 30-80.000 km.

Hvad må jeg give for sådan en gammel dame? Jeg har set at gammelgaardsmc har nogle fine til at stå mellem 35-40k ? Er det prisen, eller kan den handles ned?

Hilsen
Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda Transalp pris
  • #2   19. maj 2013 Det mener Honda-ejerne i hvert fald smiley

• #3   19. maj 2013 Det er en god maskine som har holdt prisen i rigtig mange år - det er der en grund til.
    De kører for evigt hvis de bliver passet (min egen har kørt 180.000) de bliver ikke skiftet ud så tit. Som alt andet er det udbud og efterspørgsel.

Jeg kan anbefale en 93´ pga skivebremsen.

• #4   19. maj 2013 Har læst det er en god maskine, men 40k virker voldsomt, når fx Suzuki V-Strom 650 fra 2005 kan fåes til 55k.

Ved godt jeg får Honda folk på nakken, men det skulle også være en god cykel

• #5   19. maj 2013 den virker som en ok pris

http://www.dba.dk/honda-xl-600-v-transalp-600/id-91647585/

den på min profil har kostet mig 24 k så det kan god lade sig gøre at finde en til fornuftig pris

vil også anbefale fra 93 og frem

• #6   19. maj 2013 Det er godt nok en 89'er... Men den nærmer sig det du havde forstillet dig.
    http://www.123mc.dk/honda-xl-600-v/mcid-67549s2

• #7   19. maj 2013 tak, ja det var ca den pris jeg troede at en 6 år nyere kostede. Men overvejer at ringe til gammelgaardsmc og se på et par stykker af dem

• #8   19. maj 2013 V-strohm er også en rigtig god maskine. smiley

• #9   19. maj 2013 Udbud og efterspørgsel er hvad det handler om.
    Men det handler jo ikke mindst om at der ikke er solgt ret mange af modeller i det segment i DK.
    Min egen XTZ købte jeg af en der havde fået den hjem fra Schweiz.
    Den er i ganske imponerende stand trods alderen. Har haft en del henvendelser fra folk der gerne ville købe den, men er ikke til salg for noget der ligner en fornuftig pris.

Der har i mange år heller ikke været lavet mange alternativer.
    Det er jo også med til presse prisen op.

• #10   19. maj 2013 Jeg låner lige tråden i 2 min, jeg håber det er i orden. Der kommer også lidt relevant:)
    Men René: min bror har købt en Transalp for en 3 år siden, efter sigende skulle den være fra 93, og importeret fra Tyskland senere. Men vi er i tvivl om det er rigtigt, for i følge lidt opslag og kort søgen, ser det ud til den kom til landet i 93, og havde kørt lidt kilometer inden. Men når du så skriver du anbefaler en 93'er pga skiven, er det så bagpå den får en skivebremse i 93? For det har min brors nemlig, og så må den jo være god nok:)
    Og det relevante, så købte min bror sin Transalp for 38.000 kr med omkring 40.000 km med servicebog osv.

• #11   19. maj 2013 Simon, ja den fik skive bagpå i 93 og vist nok en ny front i 94 smiley

• #12   19. maj 2013 Ok, så må den være fra 93:) Der en den gamle front på, med firkantet lygte og skive. Tak for svaret.

• #13   19. maj 2013 Nu er det ikke nogen sikkerhed for, at det er en 93 er da der i tyskland, er en del fra 91 og 92 der er modificeret så de har skivebremse bag

• #14   19. maj 2013 Synes også at have set flere fra 91 med skivebremse bagved. Er det så lige så godt som en 93 ?, eller er der andet der sker?

• #15   20. maj 2013 Det er ligegyldigt, min er fra 90 og er også modificeret med skive bagpå smiley

• #16   20. maj 2013 Gammelgaards mc , kan kun anbefale ham , mega flink og altid klar på teknik snak smiley
    vil tro han kan snakkes til en handel , eventuelt udstyr eller lignende ved en handel -

mht.priserne på Transalp VS. Vstrom - Vstrom er produceret som en gademaskine med en anelse længere affjedring og bliver aldrig til rejsemaskine , så hellere den ægte vare der klarer en lettere tur i terrænet og fremragende til rejse som hverdagsslider man sidder kanont på Transalp og motoren trækker rent fra alle omdr.over tomgang :d

prøv dem begge og vælg bagefter !

• #17   20. maj 2013 tak for svarene, har kunnet bruge dem til meget. Er glad for mcg ikke er ligesom bilgalleri smiley

Rene - Tak - så kigger jeg på en 91'er

urbanviking - tak, jeg tror også jeg må prøve begge. Jeg er mest til Honda, men har hørt meget godt om V-Strom også smiley
    Jeg tror jeg tager ned til Brdr. Jensen og kigger på dem begge, og så vil jeg nok se om jeg kan handle oppe ved Gammelgaards mc, da de ligger forholdsvist tæt på mig smiley

Hilsen
    Thomas

• #18   20. maj 2013 Og god fornøjelse ... min TA bliver ihvertfald aldrig udskiftet smiley

• #19   20. maj 2013 Et lille input. Hvis du kan få mulighed for det.. Så prøv også lige en XRV Africa Twin. Det er nærmest en storebror til Transalpen. Og der er altså unægteligt noget mere træk i en Africa Twin.

• #20   20. maj 2013 Hej....

Jeg har en Trans Alp holdende med baldret motor.
    Der medfølger en 650 motor lige til at smide i.
    Den står nu på 2. år bagerst i værkstedet og trænger til at blive fixet med lidt kærlighed.
    Den er afmeldt, men syn er ikke noget problem.
    12500,- og motoren der sidder på har en fin værdi med kobling, gearkasse m.m.
    Jeg har bare ikke overskud til den med alle mine andre projekter.

Det er denne:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/36131-honda_transalp_

• #21   20. maj 2013 Henrik > sig lige til hvis du beslutter at hugge den op i stumper i stede ;o)

• #22   20. maj 2013 Nu fik jeg prøvet dem begge, og det bliver en Transalp. V-Strom'en var mere kraftfuld, men følte mig bedre tilpas på Transalp'en. Jeg sad både bedre og synes også den var både stabil og jeg følte mig tryg når jeg lagde mig ned i svingene.

Den jeg har kig på har lidt rust på stellet ved svejsninger. Det er ikke alverden, det skal man vel ikke være bange for? Det er mest oppe ved styret, synes også min vfr havde noget lignende.

Henrik - tak for tilbuddet, men jeg er ikke så handy at jeg tør skifte motor smiley

Thomas - den er for dyr for mit budget pt smiley

• #23   20. maj 2013 Ok Thomas.Budgettet skal jo også lige være med. Der er jo ikke noget ved at have cykel der så dyr at man ikke har råd til at køre på den.

Måske er der en venlig sjæl herinde, med hænderne skruet rigtigt på, der kan få Henriks Transalp på gaden for en fornuftig pris. Jeg tænker når nu der følger en motor med, kan det ikke være vanvittig dyrt at få den på gaden. Det er jo ikke det vilde han forlanger for den.

• #24   20. maj 2013 @ rene..
    Det kommer ikke til at ske. Ville være tosset at gøre.
    smiley

• #25   20. maj 2013 Henrik hehe - du skal da bare smide den motor i og sætte den til salg, den skal nok komme væk. smiley

• #26   20. maj 2013 ja, det ved jeg,..
    Men, jeg har så rigeligt af maskiner stående at gå i gang med.
    Måske til vinter, men måske man skulle lave en annonce en dag.
    Der må være nogen med en skruetrækker og lyst til at bruge en dag eller to på at være på gaden for små penge..

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #27   20. maj 2013 Har ringet til dig - du kan jo ringe tilbage:-)

• #28   20. maj 2013 Ja havde jeg 12½kilo liggende under hovedpuden der intet formål havde.. Så havde jeg sq hentet den Transalp.

Kommentér på:
Honda Transalp pris

Annonce