3.023 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Blitzet på mc Blitzet på mc

Hej, jeg har en kammerat der er blevet blitzet på hans mc, han står til en bøde og et klip i kortet. Han har kørt med sort visir i hjelmen så man kan ikke se hvem der har ført mc'en.

Spørgsmålet er nu om han kan fortælle det ikke var ham der havde kørt mc'en? Han er ligeglad med bøden, men det er mere klippet han er træt af. Kan man fortælle at det evt har været en muligvis køber af mc'en som man desværre ikke har dokumention på hvem er?

Og han har lært af denne oplevelse og det skulle helst ikke gentage sig.

Mvh Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blitzet på mc
  • #2   22. jun 2013 Han er da en værre en. Med mindre han er helt ny bilist, eller allerede har et klip i forvejen, så tag dog klippet og lev med det. Det forsvinder igen om 3 år... lige som mit.
    Og hvis han har lært af oplevelsen er det jo alligevel ligegyldigt med et enkelt klip...

• #3   22. jun 2013 Kan vi få lov at se billedet?
    Der har været meget om snakken, men har ikke set dokumentation for det endnu. Så vidt jeg har forstået det, skal billedet være vellignende, og har hørt at mange der blir blitzet, slet ikke får en bøde, hvis man ikke kan se førens ansigt ordenligt.
    Men man kan vidst nægte at udtale sig om hvem der var føre at køretøjet, og hvis politiet ikke kan bevise hvem føre er, får ejeren en bøde på 500kr. Og ingen klip.
    Sådan har jeg forstået det, men kan tage fejl.

• #4   22. jun 2013 det er bare at betale og tænke over det en anden gang ...

• #5   22. jun 2013 se 2 sidste billede i hans galleri..

mvh

http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/6132-honda_cbr_600___f2

• #6   22. jun 2013 Du har oplysningspligt som ejer af køretøjet. Hvis du ikke kan/vil oplyse, hvem som har ført køretøjet, så koster det dig 2500,- i bøde..

• #7   22. jun 2013 Busa. Ja der er dokumentation der. Første gang jeg ser det. Men det er vel også et vellignende FOTO?man kan se førens ansigt. Men hvad hvis man ikke kan se ansigtet på personen. ( tonet visir, eller solbriller)
    Får man også tilsendt en bøde der?

• #8   22. jun 2013 Er det ikke blevet lavet sådan at det er ejer af nummerplader der får bøden.. Så må han sende den videre hvis det ikke var ejeren der køre...

Det er vel også fair nok.. For hvis jeg bliver taget med 250 kmt, vil jeg sq gerne nøjes med en bøde på 2500

• #9   22. jun 2013 .

• #10   22. jun 2013 Nicky. Ja det er vidst sådan. Men som jeg har forstået det, skal det være et vellignende FOTO af personens ansigt. Men er ikke sikker i min sag. ???

• #11   22. jun 2013 du kan evt læse i starten af denne tråd... at den uheldig gut fortæller at han havde et spejl visir på..

mvh

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/78138-politi_fotovogn

• #12   22. jun 2013 Jeg er blevet blitzet mange gange på mc nu og har aldrig modtaget noget fra dem. Men blev taget her forleden med radar og fik en bøde på 3500 kr.

• #13   22. jun 2013 Men tag nu bare bøden og straffen.. vi ligger som vi har redt. Kan man køre stærkt så må man tage konsekvensen.

• #14   22. jun 2013 Joel. Jeg gir dig helt ret mht vi ligger som vi har redt. 3500kr er en man husker på.men princippet med at politiet kan slippe for at bevise hvem der har ført køretøjet, og bare kan smide ansvaret over på ejeren, hvis man ikke kan se ansigtet på føren af køretøjet, holder ikke i min verden.
    Feks. Man har en lille virksomhed med 5 firmabiler og 15 ansatte som skifter til at køre i de biler. ( tømmerfirma eller VVS har gerne flere biler, som forskellige ansatte bruger) en af bilerne blir blitzet, men man kan ikke se hvem føren af bilen er. Så får ejeren bare ansvaret for sine ansattes gøren, når det i virkeligheden er føren af bilen som er ansvarlig for sine egne handlinger, og det køretøj han/hun føre. Ejeren kan aldrig stilles for ansvar, for andres menneskes handling, når ejer ikke selv er til stede.

• #15   22. jun 2013 Måske det er blevet sådan fordi folk svindler med det?
    Der er nok ikke mange som ejer et køretøj, som bliver kørt i uden man har en ide om af hvem.
    Og selvfølgelig har firmaet ansvar for hvad hans folk går og laver. Hvis det er et problem må der jo bare indføres kørselsrapporter i hver bil, ligesom vi har i Forsvaret.

• #16   22. jun 2013 De nye regler om at ejeren får evt klip inkl bøden på 2500 for ikke at ville oplyse fører hælder ikke endnu.

Bemærk, de 2500 i bøde for at NÆGTE at oplyse førers identitet, gælder naturligvis kun hvis man KAN identificere vedkommende.

Har nogen skruet din plade af, blevet blitzet med den på og så har sat den på din mc igen før du ved af det, så skal du selvfølgelig ikke belemres med andet end et evt retsmøde hvor du må sige at du ikke aner hvem der har kørt "din mc" på gældende tidspunkt.

Vent nu og se om der kommer en bøde smiley
    Den tid den sorg. Betaler man ikke inden for de 20 dage, så går der en uges tid og så får man en ny bøde (rykker) som man så kun har 10 dage til at reagere på. Plus det løse smiley

• #17   22. jun 2013 hvis ikke man vedkender sig at det er en selv der har kørt og man påstår man ikke ved hvem der har kørt, vil/kan politiet begynde en efterforskning, som der sikkert også nævnes i brevet. Der vil de sikkert så komme frem til sandheden alligevel.
    Bare fordi man siger det måske var en mulig køber der kørte, så vil de måske efterforske den påstand og derved finde ud af at mc ikke står til salg nogle steder smiley

• #18   22. jun 2013 Carsten. Ja det må være politiet der skal bevise hvem der har kørt. Men hvis nu politiet ikke kan bevise hvem der har ført køretøjet på det pågældende tidspunkt, så får ejeren stadigvæk en bøde. Og den kan jeg ikke se retfærdigheden i. Jeg mener at det er førens ansvar at holde færdelsloven, og det gælder også at køretøjet stand, at det er lovmæssigt forsvarligt at køre i.

• #19   22. jun 2013 Han er sku en hykler, tag dog det som en mand, og stå ved At man har lavet en fejl.

• #20   22. jun 2013 Jeg forstår det heller ikke., betal nu bare den bøde og lad være med at undskylde og prøve at slippe for det. Kan være voksen og sej og køre stærkt så kan man også betale for det hvis man bliver stoppet.

• #22   23. jun 2013 Okay jeg er venner med ham der er blevet snuppet. Han kørte 75 hvor man må køre 50. Også spørge jeg hvem gør ikke det dagligt på en mc der kan køre 260.
    Men der er ikke billede af ansigtet på manden og heller ikke af nr pladen. Hvordan kan denne bøde så komme??

• #24   23. jun 2013 Blev selv blitzet 2 gange på min ferie ned til Harzen (og tilbage).. Intet hørt endnu, man kan da håbe. Det var så også kun 5-10km/t over tilladt.

kommer bøderne betaler jeg da self, det gør jeg alti alti..

• #25   23. jun 2013 ejeren såvel som brugeren har et ansvar for at det pågældende køtj er i lovmæssig forsvarlig stand...men nu er det ikke det denne tråd handler om smiley

• #27   29. jun 2013 Forkert. Ejeren skal inden han låner sig køretøj ud, sikre sig at det er i lovlig og forsvarlig stand..

• #31   1. jul 2013 smiley

Kommentér på:
Blitzet på mc

Annonce