{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.961 visninger | Oprettet:

Min ven blev blitzet {{forumTopicSubject}}

Min ven blev her til aften blitzet lige i smasken, da han muligvis kom med over 60% af tilladte hastighed ned ad vejen...
Lige nu sidder han tilbage med nervøsitet, dog lettere nervøsitet efter de mange andre forummer om man er blevet taget på mc eller ej..
Men her kommer hans historie:
Som sagt kørte han for stærkt ned ad vejen og bliver blitzet i smasken. MEEEEN på motorcykel (Ingen nummerplade foran) af et kamera på en trefod ude ved siden af vejen, og en fotovogn inde mellem nogle buske/træer (Umiddelbart ikke sigtbarhed til at tage foto af ham bagfra pga. de træer og buske der var) men han er ikke sikker på om der var sigtbarhed eller ej. Men fotovognen havde bagenden ELLER Forruden ud mod vejen (Så ja vognen var lodret udfra vejen). Han så heller ingen blitz efter han var passeret fotovognen, maybe intet foto udover det 20 meter foran kameraet??

Skal han forvente en bøde her? Hvad er chancen for de har fanget ham bagfra med hans nummerplade?

Please ingen dumme kommentarer. Og er der noget jeg har glemt at skrive om min vens historie, som ikke giver mening så spørg endelig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min ven blev blitzet
  • #1   15. jun 2020 Trefod kan ikke skyde mc'er. De kan kun tage biler.

    Så vidt jeg er bekendt, skal man nappes af en pølsevogn der holder med røven til, og så skal betjenten manuelt klippe nummerpladen ud af filmen, som kameraet i forruden optager.


  • Nicolai K
    Nicolai K Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 14
    #2   15. jun 2020 De blitzer, men kan ikke tage nr. pladen.

  • #3   15. jun 2020 Det er sødt at du spørger for en ven, det minder lidt om brevkassen i bladet Vi Unge fra 80’erne. Her var det ofte generthed på sexuelle spørgsmål.
    De fleste kunne dog nok nøjes med at være anonyme.

    Men tilbage til spørgsmålet, uanset hvordan fotovognen havde parkeret ville der ikke komme nogen bøde. Emnet har været oppe 117 gange, og ingen har vist en bøde fra en fotovogn givet på en mc. Der dukker altid samme billede op fra google + der er altid en eller to der mener de har fået bøder - dog uden de dokumenterer det.
    Tager mine ord i mig igen hvis nogen her postet et billede af deres bøde.

    Har nu flere gange spurgt en fotovogns bisse eller hvad de kalder sig, og de benægter ikke at motorcykler slipper, men deres mimik er helt tydelig.


  • #4   15. jun 2020 Havde en foto vogn holdene hos mig sidste sommer og han fortalte at bilen kan tage foto fra forruden også de har et siddende Der også for at kunne tage biler uden nr plade foran og mc og han fortalte at en chopper er meget sværere at tage billede af bla pga at krom.. Men en racercykel kan de næsten altid tage og er som regl også dem der er problemet angående fart ... Men har kun at sige kør efter fartgrænserne i stedet for at leger racerkører


  • #5   15. jun 2020 Men trefoden kan kun tage en retning men kan godt tage mc'er

  • #6   15. jun 2020 # HVIS de nu kunne det ville det vel være til at læse om flere steder som Onkel Jan skriver så kan de ikke som det ligger nu, og ja det ved jeg ikke noget om men tror at kunne de have gjort det ville de have gjort det,,
    Så lan os håbe tråd starter vender tilbage med info om hans ven får bøde eller ej , ja jeg tror på EJ


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #7   15. jun 2020 Hvis forenden af fotovognen kan se nummerpladen når MC'en er passeret, så er det optaget på det kamera som sidder i forruden.
    I stedet for at gætte, kan man bare vente og se om der kommer noget. Sig til når du..... *host*.... "din ven" hører noget... smiley

    Og så er der lidt lærdom gemt i sådan en situation - lad være med at køre over 60% for stærkt... smiley


  • #8   15. jun 2020 Utroligt det er så svært for folk at holde sig til de 80 på landevej og 50 i byen...

  • #9   15. jun 2020 Tak for svar indtil videre. Vil vende tilbage, hvis min ven fortæller han får en besked fra politiet i e-boks

  • #10   15. jun 2020 #8, jesse James, syntes ikke det er utroligt, da langt de fleste har kørt for stærkt på et tidspunkt, nok også dig selv,.. Hvis du aldrig har kørt for stærkt, så er det der hvor jeg vil kalde det for utrolig. smiley

  • #11   15. jun 2020 Prøvede det samme som din ven sidste forår. Tre-ben i vejkanten, og kontrolcenteret placeret vinkelret på hovedvejen som han målte på, lidt nede af en indkørsel bag buske og træer. Jeg har ikke hørt noget endnu smiley

  • #12   15. jun 2020 #11 det lyder fantastisk siger min ven

  • #13   15. jun 2020 Jeg siger ikk at jeg aldrig har kørt for stærkt men det er bare et generalt problem med folk på racer mc'er at de helst skal blæse af sted med 110 på landevejen nu snakker jeg om hvor jeg bor og det er ud til en landevej der er en lige vej fra Køge til Vordingborg ser dagligt folk på racer blæser af sted så det lyder som om motoren er ved springer i luften af omdrejninger hvor der er 70 hele vejen.. Men folk kan blæse igennem med over 100.. sidste år blev en målt til 154 igennem hvor der er 70. Jeg har bare den mening at skal folk på racer mc'er blæse dem af må de smutte ud på en bane...

  • #14   15. jun 2020 Altså min ven kører ikke racer cykel. Helt almindelig A2 naked bike

  • #15   15. jun 2020 Har også en usynlig ven der nogle gange dummer sig på mit arbejde.


  • #16   15. jun 2020 #13 Jamen så lad da generalerne slås med det! smiley smiley smiley

  • #17   15. jun 2020 Blot til info:) så er jeg blevet blitzet en del gange og absolut intet hørt.

    Kun blevet taget en gang med laser og klip i kortet for 8 år siden.

    Men igen når man vælger at køre hurtigere end loven siger så tag det som en mand smiley





  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #18   15. jun 2020 ... Men en mand ville da vælge at bekæmpe det, i stedet for bare at lægge sig fladt på ryggen og tage imod?

    Det er "gratis" at få sin sag prøvet i retten, og den ret har alle mennesker. smiley


  • #19   15. jun 2020 Hvis fotovognen stod lodret, tror jeg ikke, der taget et billede af nummerpladen...;-)

  • #20   15. jun 2020 bu bu bu buuuuuuuuuuuuu

  • #21   16. jun 2020 Hvad er du ked af smiley

  • #22   17. jun 2020 Stadig intet hørt. Hvor lang tid plejer der at få før sådan noget kommer i e-boksen?

  • #23   17. jun 2020 #22 min kone blev blitzet i hendes fasters bil med faster på passagersædet på vej til konfirmation sidste forår - faster modtog et bødeforlæg i November, som hun ikke forstod (hun er 87). Hun var dog smart nok til at kontrollere datoen og spille "dum" overfor min kone, så min kone endte med at måtte betale bøden.

    Det ånssvage er, at faster kunne slippe med halv pris hvis hun selv betalte da hun var pensionist.

    Blitzen var en stærekasse, ikke en fotovogn, måske de er langsommere. De sender heller ikke billede med mere, men kun et link til et billede, det er ikke særligt brugervenligt for vores ældre medborgere.


  • #24   17. jun 2020 Der går nogle dage med bøder fra fotovogne (medmindre noget er lavet om for nyligt). Hørte i et radioprogram for et år eller to siden, at materialet fra alle vognene bliver sendt elektronisk til et kontor i Jylland, der så sørger for den videre behandling. Betjenten, der omtalte det var utilfreds med sagsbehandlingstiden, når det drejede sig om vanvidskørsel, i København i dette tilfælde, så han havde sørget for at få adgang til kameramaterialet med det samme for at få fat i bilisten hurtigst muligt.

  • Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #25   17. jun 2020 14 dage ca. . . .og de er begyndt at teste gopro kamera sammen med blitz-kameraet. Gopro filmer så bagfra. Men din chance er god.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    apr 2017

    Svar: 1
    #26   17. jun 2020 Jeg blev blitzet for 3mdr siden også i 70km zone, tror jeg kørte omkring 110-120 idet jeg lige havde lavet overhaling og vejen var 2x2 sporet. jeg har intet hørt smiley

  • #28   17. jun 2020 Det derfor man skal montere nummerpladen med et hængsel, når man køre for stærkt er nummerpladen vandret og kan derfor ikke aflæses. og når Peter betjent skal måle nummerpladens vinkel Ja så hænger den lodret ??

  • #29   17. jun 2020 #28 smid lige en lille video op omkring hvordan du har fikset den

  • #30   17. jun 2020 Det var kun skrevet i sjov. det ikke noget jeg har prøvet i praksis smiley

  • #31   17. jun 2020 Man behøver altså ikke en racer for at køre alt for stærkt. Prøv at se bagsiden på sidste nr. af MZ-Nyt!

  • #32   17. jun 2020 Såååååååå min ven så endnu en kontrol i dag. Så dog intet blitz selvom han nok kørte over 70, dog ikke i nærheden af 60% over haha nærmere 10% over. Gad vide om de har taget billede igen uden blitz denne gang

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #33   17. jun 2020 If you can do the crime, you can do the time. Sørg for at du har penge til at betale bøden hvis du vælger at køre for stærkt.

  • #34   17. jun 2020 Min ven kan sku ikke lade vær med at køre for stærkt. Burde bare sælge min vens mc...

  • #35   17. jun 2020 Alle har en ven, der kører for stærkt, min ven syntes også jeg kører for stærkt. smiley

  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #36   18. jun 2020 Jeg har engang fået en bøde (og klip) på mc. Fotovognen holdt med røven til og jeg blev blitzet. På bøden stod der at min nummerplade var aflæst manuelt af betjenten i bilen.

  • #37   18. jun 2020 "Min ven kan sku ikke lade vær med at køre for stærkt. Burde bare sælge min vens mc... "
    Helt ærligt, hvis i ikke kan se trollen trænger i sgu til et besøg ved Louis Nielsen smiley


  • #38   18. jun 2020 Du har ret, har lige bestilt tid smiley tænkte at få de briller til ordblinde, med indbygget stavekontrol smiley

  • #39   18. jun 2020 #38 Er der ikke noget med rabat, jo ældre du er jo billigere?? Du ender nok med at få penge med hjem smiley

  • #40   8. sep 2021 Jeg ved dette er en gammel tråd, men er der nogen der har set denne her:

    https://www.youtube.com/watch?v=KnJjF_4i0Ps


Kommentér på:
Min ven blev blitzet

Annonce