{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

R1 som nybegynder - Selvmord? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Forleden var jeg inde hos en yamaha forhandler for at se på noget mc tøj til min fremtidige mc. Han havde en yamaha r1 stående, og den studerede jeg selvfølgelig, da han kom hen. Til min store overraskelse var han af den overbervisning, at man på trods af at være nybegynder sagtens kan styre en sådan maskine. Hvad mener I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R1 som nybegynder - Selvmord?
  • #1   14. jul 2006 det kommer vel an på hvor løst din højre hånd sidder. Hvis du kan køre den med måde er det vel intet problem. Men jeg turde sq ikke gøre det smiley

    umiddelbart ville jeg sige at han bare ville sælge den til hvilken som helst som trådte ind i hans butik.


  • #2   14. jul 2006 et spørgsmål om selvkontrol!
    for 10 år siden kunne jeg ikke have tumlet den maskine jeg gør idag, mit kørekort ville have været konfetti!
    men måske lidt vovet med en r1 i første hug, men tjek lige forsikringen


  • #3   14. jul 2006 Jeg mener det kommer helt an på digselv som person. Nogen kan håndtere det, andre kan ik. Det drejer sig nok mere om at have tålmodigheden til ikke at give den fuld skrue hele tiden, indtil du får noget erfaring. På den anden side, er det jo også spild af penge hvis man køber sådan en, for så at køre morfarkørsel på den.
    Jeg ville nok anbefale dig at starte på en med lidt mindre saft og kræft.


  • #4   14. jul 2006 Hvis du kan styre din højre hånd så skulle det egenlig være et problem, meeeen jeg ville nok vælge en R6 til en start hvis det skulle være en Yamaha...

    Jeg har selv startet med Honda CBR600, dog den gamle med 100Hk, og det er ikke noget problem, så længe man respektere at den godt kan flytte sig I en fart.


  • #6   14. jul 2006 Man kan køre på enhver mc som nybegynder i min lille verden, det afhænger bare om man har hovedet skruet godt nok på...

    Man skal jo vide man ikke er verdensmester endnu, og nok næppe bliver det foreløbig.

    Kør med hovedet på, og ikke under armen, så er man ihvertfalde et langt stykke af vejen


  • #7   14. jul 2006
    Han er jo der for at sælge cykler, og tjene penge. Han ville sælge dig en raket hvis han kunde. (Det prøver han jo så næsten også).

    Nå men under alle omstændigheder, siger mange jo at det er personen bag rullen det kommer an på. Og det er det jo også et langt stykke af vejen.

    Men jeg er stadig af den overbevisning, at som nybegynder skal man nok prøve at styre sig en smule. Ved godt det kan være svært, men jeg ville starte på noget lidt mere moderat.

    Jeg har selv kørt de sidste 5 år, har først nu købt en halv gammel cbr (nu mest pga økonomi). Den er ikke verdens vildeste mc, men har da stadig kræfter nok til at ville prøve nu og da at tage kontrollen.


  • #8   14. jul 2006 40 år og rolig af sind kunne det saktens gå.
    21 år og bare vil ud og køre stærkt, så ja, så er det selvmord.

    Men som udgangspunkt ville jeg ikke starte på en R1´er... det er nok lige i overkanten, hvis du vil have noget racer, ville jeg nok tage noget 600 ccm.
    Du skal også lige overveje om der skal kasko på... da jeg startede for et år siden skulle jeg give 24000 i kasko, så jeg har bare ansvar...


  • #9   14. jul 2006 Jeg vil mene, at forhandleren er useriøs! Han vil bare sælge... Og ikke særlig klog, for han kan jo ikke sælge flere motorcykler til dig, når du ligger som en grønsag på Rigshospitalet.....

    Ej, så slemt skal det heller ikke lyde. Men R1'eren er en kraftig maskine, og som nybegynder har man ikke fået de chock, som man unægtelig får de første år på to hjul. Disse chock skal man gerne få en en cykel, der er stabil, og ikke umiddelbart kan kaste dig af i hvert sving. R1'eren kan smide bagenden tjept, hvis man ikke er påpasselig i sving m.v. Det afhænger naturligvis også af din kørestil, som Jonass skriver. Du skal bare vide, at hvis der er bare en brøkdel drengerøv i dig, som der er i så mange andre af os, så kommer man ind imellem til at vride lidt hårdt i højre håndtag. Og så kan det gå galt på en R1'er. Den er nemlig også "slem" til at gå på rullen.

    Start på en mere civiliseret motorcykel - og kan du jo også glæde dig, til du får erfaring nok til en større kværn.

    Men held og lykke med det - det er en fantastisk fritidsbeskæftigelse....

    /Søren


  • #10   14. jul 2006 Det skal gerne være dig som kommer på cyklen og ikke cyklen som kommer med dig.
    Jeg deler opfattelsen med at begynde på en mindre cykel også skifte senere, når man lige har fået følelse i kroppen.....


  • #11   14. jul 2006 Man kan vel starte på hvilken cykel det skulle være, men er glad for jeg ikke startede på en R1. Men det kommer også mget an på personen der køre på den. Men hvorfor købe så vild en maskine, hvis man bare trille stille og roligt rundt på den?
    Tror i hvert fald der går nogle år inden jeg føler mig klar til at give den fuld gas på sådan en maskine... Men igen, det er meget forskelligt.

    ... Næ, mon ikke det så var bedre med en Bandit S... Som den jeg sælger? smiley


  • #12   14. jul 2006 Hos Yamaha forhandleren i Århus på Randersvej.

  • #13   14. jul 2006 Selvfølgelig kan du starte med en R1'er. Men det bliver dyrt......

    Jeg restartede på en ZX12R og må nok indrømme at jeg er glad for min gamle erfaring fra mindre maskiner....

    Min gamle GS'er måtte tage nogle knubs, vælte fra støtteben, gas på en grusvej og et mindre styrt.... Havde det været på ZX'eren var jeg blevet ruineret. Nu er det selvfølgelig ikke sikkert at du er ligeså klodset som mig men en R1'er er altså noget andet end alt du formentlig har prøvet før og det er både mht. heste, handling på vejen og bare det at parkere svinet.

    Som Wolle og flere andre siger, man skal altså lige have følelsen i kroppen......


  • #14   14. jul 2006 Jeg startede på en R6 i en måneds tid (uden kortet), Nu har jeg fået kortet for 2 måneder siden og har købt en en ny Kawasaki ZX10R. Nok det mest sinddssyge 1000CCM monster der fåes, men det kommer jo an på om man respekterer det man kører på, for uden respekt for sådan en krabat, går det virkelig galt!! Men brug hovedet og ikke højre håndtag, så går det på alle maskiner.

  • #15   14. jul 2006 Nej man kan ikke køre sådan en R1 som nybegynder...der er slet ingen tvivl...køre fejl ville gøre du bliver smidt af ....alle laver køre fejl...og selv om man er trænet MC'er så laver man køre fejl endnu...så som at slip koblingen for hurtigt eller i stress situationer drej for meget på gassen......en R6 eller mindre er nemmer at styre i sving...nemmer at smide rundt med , hvor mod en 1000 R1 er mere tung og større bund træk...kommer du for stærkt ind i et sving...vupti ...over i modsatte side...hvis du ikke kender din bane..
    Den R1 var rød og er blevet solgt til ham jeg køre sammen med tildagligt ..han har kørt i 15år og haft en R6 i 2år før.
    Han siger selv ..der er som at lære MC forfra..


  • #16   14. jul 2006 Jeg startede selv på en R6`er fra 2003. Og kørte på den et års tid. Nu har jeg lige købt en 2006 R1`er. Men jeg har også kørt motorsport i mange år forinden. Pas på højrehånden!!! Har fået rigeligt med bøder allerede...

  • #17   14. jul 2006 Jeg startede på en Honda CBR 600 RR, den der er billede af.. Det er en skide go maskine.. men en R1!! Den er jo ekstrem vild at starte på og du bliver bare Bange for den! så lærer du aldrig at kører rigtigt!!

  • #19   14. jul 2006 Klart du kan starte på en R1, det kan alle da, kender folk der er begyndt på en busa, intet problem i det...så længe du ikke kører med hovedet under armen...

    så det du i virkeligheden spørger os om, er om du er voksen nok til at styre dig, og se det spørgsmål kan kun du selv svare på ???

    MVH
    kenneth


  • #20   14. jul 2006 Synes denne video passer godt ind i dette emne smiley

    Kan godt se det er en cbr 900rr, men i forstår vel hvad jeg mener smiley

    http://www.break.com/index/fastbikecrash.html


  • #22   14. jul 2006 Bare du husker at det vigtigste sikkerhedsudstyr sidder mellem ørene.

  • #23   14. jul 2006 GLEM DEN R1'ER FOR NU!
    Du vil aldrig nå dertil, hvor du føler at du har magten over maskinen, fordi du altid vil være (lidt) bange for den.
    Og omvendt: Hvis du IKKE synes at du er bange for den, så er der først virkelig grund til bekymring, En 1-liters supersportmaskine ER altså noget man skal ha' respekt for. Således også R1.


  • #24   14. jul 2006 Glem en R1 ... har selv prøvet en, og den er for vild at starte på ...

  • #25   15. jul 2006 Vel talt Kleen

Kommentér på:
R1 som nybegynder - Selvmord?

Annonce