{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.283 visninger | Oprettet:

Hvad gør i andre når det bliver varmt? {{forumTopicSubject}}

Hej venner..

Jeg var lige ude og lufte intruderen, og jeg sætter sikkerheden højt hvad angår tøj..

MEN HOLD KÆFT hvor var det varmt.. Jeg havde mine MC støvler kelver bukser og læder jakke hjælm og handsker..

Min læder jakke har termofor som desværre ikke kan tages ud..

Hvad gør i andre i varmen hvad angår tøj når sikkerheden også skal være iorden..

Bruger i bodyarmor eller andet smart??

Hilsen Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør i andre når det bliver varmt?
  • #1   24. jul 2013 Kører stærkere, Hehe, nej det er bare varmt lige nu

• #2   24. jul 2013 Kører med fuld udstyr og drikker lidt mere vand inden jeg køre smiley

• #3   24. jul 2013 SVEDER!!!!

(Heldigvis kan foret tages ud af mit tøj......)

• kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 77
    #4   24. jul 2013 drikker lidt mere
    og dropper udstyret .

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #5   24. jul 2013 Jeg kører altid i læder heldragt - og jeg har KUN uld undertøj indenunder.

Det ventilerer når det er varmt, og isolerer når det er koldt.

• #6   24. jul 2013 Ordentligt udstyr har lufkanaler man kan åbne for. Min Held jakke har bla. luftkanaler foran og bag armhulerne, og de lufter altså godt ud.. Vi havde ingen problemer i .it, så længe vi kørte, når man holder stille er det jo en helt anden sag!! smiley
    Og så nogle gode luftige sommer handsker, så er man altså godt kørende smiley

Når det skal siges, så er jeg en af "idioterne" man ser i shorts og T-shirts pt.. Det er da noget af det bedste i verden sådan en tur smiley Mit liv mine regler smiley Har dog altid hjelm og handsker på smiley

• #7   24. jul 2013 Kører kun i jakke + handsker og hjelm

• #8   24. jul 2013 Thomas B, så får udtrykket naked bike en anden betydning smiley

• #9   24. jul 2013 @Juel - nu siger du jo godtnok så fint "Mit liv mine regler"..... Men hvad så NÅR det går galt for dig - så bliver det pludselig "Dit liv samfundets regler"! For så er det pludselig alle os andre, der kommer til at betale for dig letsindighed, i form af hospitalsbehandlinger, sygedagpenge, revalidering, førtidspension etc.........

• #10   24. jul 2013 Shorts og korte ærmet der ikke vejr til andet siger osse mit liv mine regler

Og med det jeg har betalt i skat indtil nu så går det nok hvis det går galt så får jeg jo bare mine egne penge tilbage igen

• #11   24. jul 2013 Jeg er nok også en af dem i shorts og tshirt. smiley

Går det galt så betaler både jeg selv og samfundet til behandling. Men for helved hvor jeg da betaler til mange andre menneskers elendighed/dovenskab så hvis uheldet skulle være uden for mig så vil jeg ikke ligge i hospitals sengen med dårlig samvittighed over for jer andre smiley Sorry

• #12   24. jul 2013 Det er fint nok, at der er så mange, som siger "Mit liv, mine regler". Men når I har taget en tur hen af asfalten med 100 km/t i shorts og t-shirt, er I nok ikke så kæphøje længere. Det er jo ikke kun et spørgsmål om, hvem som skal betale regningen på hospitalet, men i høj grad også hvor stor regningen bliver for en selv:-)

• #13   24. jul 2013 Morten, det som samfundet ser som problemet er jo udgiften ved at vi tager et valg. Min familie og venner er dem der bekymrer sig om det fysiske der angår mig efter et uheld. Men skal jeg gå rundt med en "træls" ankel resten af mine dage ville både du og samfundet være ligeglade med.

Det som Thomas Z bliver forarget over er at han betaler for vores dumhed via skatten og det er netop det som jeg forholder mig til i mit indlæg. smiley

• #14   24. jul 2013 Hvis jeg til gengæld lige skal pudse glorien en anelse, er det inden for byskiltet jeg kører let påklædt... Så snart jeg ved jeg skal bevæge mig på en længere tur så ryger jakke, handsker og skidt og lort på smiley

• #15   24. jul 2013 Det er ok. Jeg skulle bare lige stille det på spidsen:-)

• #16   24. jul 2013 Sveder som et svin! Til nød kan det være, at læderbukserne lynes af og efterlades derhjemme, men ellers er resten på.

Om det er smart eller ej kun at køre i shorts og korte ærmer er vel langt hen af vejen folks eget valg. Folk må gøre som de har lyst til smiley

• #17   24. jul 2013 Men du har fuldstændig ret i at man kan komme til at betale en personlig pris der ikke kan gøres op i kontanter smiley

• #18   24. jul 2013 OK Jacob - inden for byskiltene - så er jeg mere rolig, for der sker jo aldrig uheld! ;o)

• #19   24. jul 2013 kører med godt tekstil tøj hvor for kan tages ud, så meget bedre end læder i varmen, og så er der smart indbygget "aircondition" system via fart vinden i det. har det ikke varmt, men det er varmt når man ikke kører, enig.

• #20   24. jul 2013 Som andre siger så sveder jeg også. Kevler, handsker,læderjakke og hjelm. Det er fristende at tage udstyret af men pas nu på.
    Jeg røg på røven for to uger siden og op i røven af en bil, hen af asfalten inden jeg stoppede.
    Der var jeg sgu glad for udstyret var i orden smiley

• #21   24. jul 2013 Pas nu på med at stå op om morgen det kan være farligt mennesker er livsfarlige i vågen tilstand der plyndren hærgen og voldtægt over alt puuuhhaaaaaa

Så lever vi andre livet imens i klamre jeg til dynen

• #22   24. jul 2013 Ej gider i at spare mig for jeres glorie pudsning? kører I heller ikke for stærkt? hvad så hvis I kører 85 hvor man må køre 80, vælter og bliver invalide? Same same.. Samfundet har ingen regler om hvad jeg skal have på under mc kørsel ud over hjelm, og så lige underhylere grundet sarte sjæle.. Jeg følger bare samfundets regler.. så SPAR MIG!

OG Hvis jeg skulle ryge ned uden (har jeg prøvet btw!) og får hudafskrabninger, så er det sq nok ikke det jeg bliver invalid af..

• #23   24. jul 2013 Hvordan holdte kevlar bukserne, Dan? Hvilket mærke er det?

• #24   24. jul 2013 Thomas Z, ser nu ingen grund til at benytte alt det sarkasme.. Det er fandeme som at høre på konen smiley

Selvfølgelig sker der uheld i byen, og har aldrig påstået andet. Men både du og jeg ved at udfaldet af en ulykke i byzone oftest ender knap så alvorligt som på landevej/motorvej.

Men uheldet kan være ude det behøver vi i hvert fald ikke debattere, for det er vi da enige om smiley

Mvh Jacob

• #25   24. jul 2013 Jeg kører også i fuldt udstyr - og sveder, men jeg forstår godt argumentet, at den aktive sikkerhed (at man holder sig frisk), må gå forud for den passive (tøj/beskyttelse). Det franske MC politi kører i korte ærmer og åben hjelm om sommeren. Det må være op til hver enkelt.

• #26   24. jul 2013 Slap nu af gutter. En tur på landevej/by kan sagtens gøres i shorts.

Bare se Tour De France! Ned af Alpe bjerge i lycra buks/trøje, på en Cykel med 10mm brede hjul og næsten ingen bremser. Og de kører altså hurtigere end man må køre på de danske veje;)

• #27   24. jul 2013 Køre altid med alpinestar læder-bukser, gofkendte støvler, hjelm og handsker - og det er uanset hvor varmt det er smiley

Dog vælger jeg (når det bliver for varmt, som nu) at skifte mc-jakken ud med en hættetrøje, og så læder-vesten uden på. Der bliver den store jakke sku for varm.... men man burde jo egentlig bare finde sig en let- og godkendt sommer-jakke.

• #28   24. jul 2013 hvordan kan udstyret være godkendt når der ikke er regler for andet end hjelm ? det forstår jeg ikke.

• #29   24. jul 2013 Kører sku også i mit almindelige tøj når det er så varmt her.. Men jeg kan heller ikke få så meget fart på! smiley

• #30   24. jul 2013 Når jeg bare cruiser rundt i KBH, så er det draggin jeans og en langærmet trøje (: gider ikke ha handsker på, da jeg får Klaus af dem føler jeg.. det er bare meget mere lækkert at køre uden (:
    Og ellers kan du jo lyne din MC jakke lidt op og løsne ærmerne ved håndled så der kommer luft ind (:

Jeg er sikker på man kun køre i shorts og tshirt indtil uheldet er ude.. så gør man aldrig det mere (:

Men nu kører jeg bestemt heller ikke bisset inde i byen.. kan ikke tage de klovne der kører 150+ derinde.. (tænker KBH her)
    så skulle uheldet være ude, så kører jeg nok ikke mere end 30-40km/t efter nedbremsning (:

Har selvfølgelig hjelm på (:

• #31   24. jul 2013 Tager mesh suit'et på ved +22c og undlader at køre mc ved +30; sikkerheden går jeg ikke på kompromis med...

• #34   24. jul 2013 jamen,de er ce mærket,det er da ikke en godkendelse kun til mc.

• #35   24. jul 2013 Kører i 3/4 cowboyshorts, bar overkrop og ingen hjelm.
    Dog slår de større insekter sgu lidt hårdt, når de rammer ens brystkasse med 100 km/t.

• #38   24. jul 2013 nu var jeg i kalø i går og sjovt nok er det dem er "altid" kører i fuld krigsmalling der kom i korte bukser og ja jeg var kun i stroptrøje,men i kevlarbukser,men ikke da jeg kørte hjem,jakken på,men det var sgu kun fordi jeg synes der var pisse koldt.

• #39   24. jul 2013 I byen: Hjelm, handsker og rygskjold smiley
    På længere tuere uld under det almindelige mc-tøj. i øvrigt det samme uld som jeg bruger ved -5 grader.

• #40   24. jul 2013 Mads M. Der er intet at se på dem, og det er sgu lidt underligt. Mit knæ mangler overhuden på ydersiden, men bukserne er der som sagt intet på. Det er et par købt i en lille forretning for enden af Søborg hovedgade, der hedder Jaguar.

• #41   24. jul 2013 - Juel - : Jeg tror du slog hovedet da du var nede at ligge. Det er ikke sikkert du selv er klar over det, og det syntes jeg er synd for dig.

*Der er lys på 1. sal, med der er ingen hjemme*

• #42   24. jul 2013 Kasper K

Tusind tak for dit indlæg!

Det var ikke gået op for mig at der er højere standarder end det lvl2 testede udstyr smiley
    Gad vide hvad sådan en airbagdragt de kører med i motogp falder ind under.. Og hvad de koster smiley tak for et meget informativt indlæg.
    Nu skal jeg søge informationer smiley elsker infotainment

• #43   24. jul 2013 sæt dig ned på astfalten med bar røv, få en ven til at trække dig 1-2 meter, du bløder og har ondt.. Forstil dig et styrt i tshirt og shorts med 50 km/t.

http://www.youtube.com/watch?v=MEPBS6qTL1U

• #45   25. jul 2013 Alpinstars Bionic Bodyarmor er guld værd i dette vejr.. Så har jeg en langærmet T-shirt på og bodyarmoret.. Stadig alm. hjelm - handsker og sko.

Bukser.. Kan jeg vælge mellem kevlar jeans og knee pads... Eller læderbukserne..

Så bliver det alt for varmt er det bodyarmor og kevlar jeans + Det alm. udstyr.. Føler stadig jeg er pakket godt ind.. Og undgår at svede helt ihjel..

• #46   25. jul 2013 Er jeg den eneste der ikke gider hilse på de tåber, der kører uden nogen form for beskyttelse udover hjelm? smiley Især dem i t-shirt og shorts!

• #47   25. jul 2013 jelle ja.. hvis de hilser hilser jeg sq altid igen, er kold om det er en Harley eller en squid kun iført underbukser

• #48   25. jul 2013 * Jelle *: But why? Skulle vi andre så lade være med at hilse på jer der kører på kina knallerter? Jeg dømmer ikke, jeg hilser på alle, om folk vil hilse igen eller ej, når jeg er i shorts og tee er deres problem, jeg tænker lidt at det er de samme som sidder og brokker sig over kaffen, og som glor vild med dans og alt den slags ligegyldigt crap, fordi de ikke har noget meningsfyldt at fylde deres liv med smiley :D smiley

• kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

#50   25. jul 2013 jeg hilser aldrig på folk som ikke har fuldt udstyr på .
    og gerne lidt ekstra, for at gøre opmærksomme på at de er meget udsatte og usikre .
    det burde være lovpligtigt med roterede gul lys oven på hjelmen .
    og det bliver det vel også .

meen . indtil da vil jeg påberåbe mig retten til at køre med en beklædning som jeg føler behagelig .
    så kan i andre hellige køer da mene hvad i vil .
    og jeg kører aldrig uden styrthjelm.

• kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

#52   25. jul 2013 jow jow .

meen nu skal det lige siges at jeg ikke syntes at det ser vildt sejt ud at komme kørende på en intruder eller en som min med ca 45 km/ timen på en solskinsdag iført fuldface med tilhørende heldragt i læder og både rygbeskytter støvler handsker .
    gul vest og roterende blink på hjelmen ned for at se om der sker noget ved stranden .

tjaa så skulle det sku da lige være for at give omgivelserne noget at grine af .

påklædningen afhænger da for mit vedkommende af forholdene .

• #53   25. jul 2013 smiley Og sådan er vi så forskellige i henhold til hvad der "ser sejt ud" og hvad vi mener er forholdene... For mig er forholdene altid kun 10-20% mig selv og resten kommer sku an på mine omgivelser..

Præcis som når man tager til fest smiley

• #54   26. jul 2013 Køre altid i sådan en her.

http://www.coolstuff.dk/Green-Man-Suit

Tøserne er vilde med det.

• #55   26. jul 2013 Link virker ikke ^^

Hvorfor er der ingen der peger fingrer af scooterhoveder der næsten altid sidder i shorts og tshirt, når jeg så kører MC i byen med 50 km/t (som de fleste scooterheads kører) bliver der rystet på hovedet smiley

Kører med alt udstyr når turen er længere, eller hvis det er køligt.. Som regel har jeg altid jakke handske og hjelm på smiley

• #56   29. jul 2013 Fordi Jonas - man automatisk går ud fra, at folk der er avanceret til MC, også er blevet klogere med årene! Men at tolke ud fra mange kommentarer her i tråden, var der nok en del MCG brugere, der nok mentalt/udviklingsmæssigt hørte hjemme på scootergalleri i stedet......

• #57   29. jul 2013 Jeg er lige kørt galt (3 uger siden) og havde lige købt nyt lædertøj.
    Jeg kørte inde i byen og kom til at køre 60-70kmt da jeg ville accelerere over et lyskryds da jeg blev ramt og hvis jeg ikke havde mit lædertøj på så ville have nogle grimme grimme ar nu. Har ellers kørt med en tynd vindjakke men er glad for jeg havde læder på. Så det med at ikke at have så meget tøj på i byen er bullshit. For det er der folk ikke ser sig for. De har travlt med at kigge på kort eller gps og de skrigene øgler på bagsædet eller flotte piger. Så chancerne er sku større i byen.

• #58   29. jul 2013 Jeg går ikke på kompromis med læderjakke, rygskjold, handsker og hjelm.

Men nogen gange smutter det med læderbukserne og støvlerne, hvis jeg ikke skal for langt.

• #59   29. jul 2013 Fuldt gear altid!
    For tiden er løsningen dog nem nok, da skyggen er ukampdygtig. smiley
    Her en ven der er ambulancefører. Han viste mig et billede af en mc fra en ulykke han havde været ude til fornyligt, den var skåret midt over lige ved bagsvingeren. Føreren havde kun hjelm på. Han måtte ligges i kunstigt koma for at de kunne fjerne de sidste trævler af hud på det meste af kroppen.
    Så ja, det er varmt og i fyrer bare fest i underhylere og bar overkrop, jeg sveder gerne lidt mere...

• #61   30. jul 2013 Utroligt så hellige folk er.. ja gu belaster det samfundet hvis Juel vælter uden sit udstyr. Men det belaster også samfundet når fede Bente ikke gider dyrke motion. Og gamle Arne ryger en pibe.. hvis i ikke vil betale for hospital så flyt til USA !!

Jeg kører i guæd udstyr 95% af gangene.. men jeg spiller sgu ikke hellig og selvom jeg krummet tæer når jeg ser 2 personer på en MC i shorts så er det deres valg. Ligesom nogen af jer vælger at drikke alkohol ryge smøger eller være fede smiley

• #62   30. jul 2013 Fuld udstyr 95% af tiden skulle der stå

• #63   30. jul 2013 Hjelm er vel det eneste der er lovpligtigt.

Men derfor kan de fleste af os vel være nogenlunde enige om at ....
    - BrianSigne på GSXRYZFCBR1700RRRR med 200++ ned af motorvejen i shorts og en T-shirt der blafrer rundt i armhulerne og KarlÅge der tøffer rundt med sin datter på 7 år bagpå .... hun iført gummi"kloks" eller H2O badetøfler....

Burde ha en trækprocent lidt højere end dem med en IQ højere end 25

• #64   30. jul 2013 Lader selv helt være med at køre....det er billigere sikre...

Dør istedet af stress, fedme og kedsomhed

• #65   30. jul 2013 Det han sagde ^

• #66   30. jul 2013
    Rev'it Sand har flere gode udluftningsåbninger, og kan fås i lys farve der ikke opvarmes så meget af solen som sort gør...

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=554619

profilbillede
  • #68   31. jul 2013 - og sammenlignet med behandlingsudgifter til skader efter befolkningens ØVRIGE frivilligt valgte fritidsaktiviteter (div. sport, vel især fodbold, håndbold, skiløb?), har jeg en fornemmelse af at dårligt påklædte mc-ulykkes'ister nok er en meget lille del?

Sålænge der ikke er lovgivet om påklædningen, må vi acceptere at mc'ister selv vælger den.
    Husk filosofien "Jeg er uenig i hvad du siger, men jeg vil forsvare din ret til at sige det"
    smiley

Kør forsigtigt!

Kommentér på:
Hvad gør i andre når det bliver varmt?

Annonce