{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.615 visninger | Oprettet:

Motorcykel - ny plade - syn {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Min ven har fået stjålet hans nummerplade til hans motorcykel. Han skal have ny plade, men da hans motorcykel nu er over fem år gammel og ikke har været synet i mellemtiden hævder han at den skal til syn før han kan få en ny plade. Er det korrekt?

På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykel - ny plade - syn
  • #1   8. aug 2013 ring til den lokale synhal og forhør dig. det er muligt. jeg husker at det engang kunne være noget bøvlet at få en erstatningsplade til mc. meeen tror nu ikke det er så galt mere.

  • #2   8. aug 2013 Hvis den ikke har været afmeldt så skal den ikke synes, men hviscdet er politiet der har taget pladen pga evt manglende forsikring eller betaling af afgift så skal den synes

  • #3   8. aug 2013 Pladen er blevet stjålet og motorcyklen er ikke afmeldt.
    EDIT: Pladen er afmeldt af ham selv


  • #4   8. aug 2013 Bestil en ny

  • #5   8. aug 2013 Jeg tog fejl han har afmeldt pladen efter den er blevet stjålet

  • #6   8. aug 2013 Den skal bare reg. igen med en ny plade. Man kan ikke få erstatningsplade til en MC med samme reg.nr med mindre man kan aflevere den gamle, f.eks. hvis den er beskadiget. Hvis pladen er mistet, tabt eller stjålet, skal man have nyt nummer.


  • #7   8. aug 2013 Ja med den nye tyske pladeleverandør, kan man ikke få erstatningsplader med samme nummer mere.
    Men hvis han selv har afmeldt pladen, er det meget normalt at den skal til syn igen.


  • #8   8. aug 2013 Det har ikke noget med leverandøren at gøre !
    Man kan godt få en med samme nummer som "ombytter" men når den er mistet skal det nyt nummer til, så man er sikker på at der kun er 1 plade i "omløb"
    Den skal ikke synes når den skal reg. til samme person igen, med mindre den har været afmeldt i mere end 1 år.
    Der er jo ikke tale om ejerskifte


  • #9   8. aug 2013 Hvis han har afmeldt pladen, så har han jo også afmeldt motorcyklen, altså et nyt syn. og derefter køb af ny plade. Hvis han bare havde meldt den stjålet ved politiet, så kunne han derefter med sin reg. attest i hånden købe en ny plade uden at skulle til syn.

  • #10   8. aug 2013 Det var så ikke den besked jeg fik sidst ved SKAT Steen! Der var beskeden den, at man fik en sending nummerplader tildelt, uden mulighed for at efterbestille. Men det kan da godt være du ved bedre, eller har fået andet at vide? Det skal jeg jo ikke kunne sige.....

  • #11   8. aug 2013 Kim:
    Nej for så afmelder politiet den efterfølgende. Og de er IKkE hurtige, så derved kommer der vente tid på at få den registreret igen.


  • #12   8. aug 2013 Jeg ved bedre !

  • #13   8. aug 2013 Kim man kan ikke reg. cyklen igen før den er afmeldt !
    Man skal melde pladen stjålet og derefter få den afmeldt før man kan reg. igen.

    http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2089622&vId=0&lang=DA


  • #14   8. aug 2013 Øøøøh..... giver det ikke lidt sig selv Steen!?!

  • #15   8. aug 2013 Jo men kim skriver at den ikke skulle have været afmeldt for at undgå at den skal synes.
    "Hvis han bare havde meldt den stjålet ved politiet, så kunne han derefter med sin reg. attest i hånden købe en ny plade uden at skulle til syn. "

    Men det er stadig ikke et ejerskifte det er en genregistrering til samme ejer


  • #16   8. aug 2013 Er du i tvivl - skriv til Steen! BUM!

  • #17   8. aug 2013 Super Steen, du har den.. smiley Jeg havde læst dette, "Pladen er blevet stjålet og motorcyklen er ikke afmeldt." , som "Pladen er blevet stjålet og motorcyklen er afmeldt." - Derfor mente jeg at den skulle til syn, når mc'en er afmeldt..
    Men efter dette giver jeg da Steen ret.. Ikke et nyt syn..


  • #18   8. aug 2013 @Jacob j
    Politiet afmelder ikke en stjålet plade.. Ihvertfald ikke på bil, her registrere de den, men den bliver først afmeldt når du selv gør det, evt. i forbindelse med køb af nye plader.. Både min bror og jeg selv har fået stjålet nr.plader fra bilerne..


  • #19   8. aug 2013 Hvis du læser mit link til SKAT kan du læse at man selv skal bede SKAt om at afmelde køretøjet efter man har meldt pladen stjålet hos politiet.

    "Privatperson
    Som køretøjets primære ejer skal du udfylde, underskrive og indsende blanket 21.064 (erklæring om bortkomne nummerplader) til SKAT for at få afmeldt nummerpladerne.
    Du skal sende blanketten i en e-mail til SKAT ved at logge på TastSelv Borger eller Erhverv og klikke på Kontakt. Vælg overskriften Afmeld - Nummerplader stjålet / bortkommet og husk at vedhæfte blanketten."

    "Når SKAT har fået erklæringen, bliver køretøjet afmeldt inden for fem dage. Ringer du umiddelbart efter, at du har sendt din e-mail, så afmelder SKAT køretøjet med det samme.
    Du kan se i Motorregistret, når køretøjet er afmeldt. Derefter kan du købe et nyt sæt nummerplader hos en nummerpladeoperatør eller ved et af SKATs motorcentre. "


Kommentér på:
Motorcykel - ny plade - syn

Annonce