2.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Forsikring på brugt mc Forsikring på brugt mc

Lille hurtigte spørgsmål - sælgers forsikring gælder op til 3 uger efter ejerskift, så jeg kan omregistere den, og stadig have 3 uger på anden forsikring, eller skal jeg vente med at omregistere den til min egen forsikring skal træde i kræft?

Mondux er billigt, men har hørt så meget dårligt om dem - er der nogle der kan sige et andet lidt dtre selskab eller er mondox fint nok - regner kun med ansvar.

Kan ikke helt huske hvad man skal have gjort ved køb af papire - men omreg, slutseddel, reg attest - andre papire?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring på brugt mc
  • #1   15. sep 2013 Hvad? Du omregistrerer bare med det samme og vælger forsikring, så gælder din egen forsikring fra den dag.

• #2   15. sep 2013 Altid GF

• #3   15. sep 2013 Du kan ikke omreg. Uden du har forsikring

• #4   15. sep 2013 GF har ry for at være billig for unge hvertfald.

• #5   15. sep 2013 Det der er - er at jeg kun lige kan bruge den 2 uger, og så rejser jeg og er først tilbage når jeg ikke må kører på den i vinter månederne - så kan ikke rigtigt betale sig for mig at købe forsikring.

• #6   15. sep 2013 Mikkel: nejnej det er også fint. Så tager du bare i en eller anden synshal og aflevere nummerpladen.
    Jeg ville nok købe forsikring og sætte den på standby mens det er vinter, istedet for at købe ny nummerpalde til 600 til sommer.

• #7   15. sep 2013 Og hvor gammel er der, før den skal synes ved ejerskift?

• #8   15. sep 2013 hvad er det du har hørt om mondux

• #9   15. sep 2013 Så skal du have sælger til at melde den af og nummerpladen skal afleveres til SKAT.

Hvis du er uheldig bliver det også et spørgsmål om dyret skal synes eller ej.

• #10   15. sep 2013 Kan man købe forsikring, og allerede sætte den på standby fra 27 sep? - så man kun betaler for to uger i første omgang?

• #11   15. sep 2013 Søren - har bare læst trustpilot, og der er sgu få der er glade for det - men ansvar hos gf bliver ca 2000,- dyre end mondux. - men har skrevet til top dk, dem havde jeg sidst, nu må jeg se om de kan give en okay pris.

• #12   15. sep 2013 Du går ind på din tastselv på skat og prøver at omregistrere den. Hvis du kan det, skal den ikke synes, og hvis du ikke kan, skal den synes.

• #13   15. sep 2013 Det mest fair overfor sælgeren at du omregistrere med det samme, han betaler jo forsikringen til du omregistrerer.

• #14   15. sep 2013 Nej, Sælger kan med handelsslytseddel i hånden afmelde lortet tre uger efer handel, og så står trådstarter til en bøde oven i hatten. Og jeg håber da at sælger afmelder, hvis der ikke sker noget inden for de tre uger!!!!

• #15   15. sep 2013 Vidste slet ikke man kunne ordne sådan noget online på skat - smart!
    Tror godt jeg kan, men nu må jeg lige købe den først, og så se det an.

FR - Han har selv sagt jeg havde 21 dage at kører på den, så tror ikke han har noget imod det, og så betaler jeg ham jo også nok bare lige det ekstra:
    Men nu ser jeg, hvis jeg kan købe forsikring og så sætte det på standby fra 27 sep - så gør jeg det, så er alt iorden.

• #16   15. sep 2013 Kan godt være du har 21 dage til at ormregistrere men det er sku god stille at gøre det så hurtigt det er muligt

• #17   15. sep 2013 Slap nu af med man skal omreg. Med det samme, jeg har flere gange ventet 2-3 uger inden den er blevet omreg. Nogle gange har jeg da også sagt det så de vidste det og det har da aldrig givet problemer. Har da også solgt hvor jeg har ladet folk køre en xtra eller 2 uger på min forsikring.... så kør du bare trygt på de 2-3 uger du har...

• #18   15. sep 2013 Man omregistrerer hurtigst mulig så sælger får flest mulig penge tilbage fra forsikringen og fra vægtafgiften. Det er ikke god stil at køre på hans forsikring. Kommer man til at lave en skade før den bliver omregistreret, så er det noget mere besværligt at få det ordnet med forsikringen og sælger.
    Det kan også blive lidt mere besværligt at finde et nyt forsikringselskab, når man skal starte op med en ret ny skade.

• #19   15. sep 2013 Såsnart sælger og køber skriver slutseddel på mc, træder en tre ugers forsikring i værk der ikke er sælgers forsikring men derimod en fælles forsikring alle selskaber deles om... Har endvidere hørt at det kun er en ansvarsforsikring... Har hørt det fra forsikringsmægler, men har ikke set det på skrift... Skift hurtigst muligt... smiley

Mvh

• #20   15. sep 2013 Hvis du har ret, og hvis man i den periode kun er dækket af en ansvarsforsikring, så er det da kun en ekstra grund til at få omregistreret hurtigts mulig.

• #21   15. sep 2013 Har fulgt en LILLE smule op på det... Det er sælgers ansvarsforsikring der dækker i 3 uger efter dato på slutseddel... Altså er der ikke KASKO før køber får mc/bil i eget navn... Sådan tolker jeg det skrevne ord, ret mig endelig hvis jeg forhåbentlig tager fejl... smiley
    Sælgers forsikring varetager forløbet i sagen, men får så pengene fra en fælles samlet pulje...

• #22   15. sep 2013 Hvad med selvrisiko og anciennitet? Hvem skal betale og hvem mister?

• #23   15. sep 2013 I og med det kun er ansvarsforsikring der dækker, så tror jeg ikke anciennitet og selvrisiko eksisterer.. Tænker at det er trådt ud af kraft i den "mellem" forsikring der påtager sig de 3 uger... Dette er rent gætteri, men jeg synes det lyder rimeligt imellem sælger og køber... Sælger og hans forsikring bør jo ikke have ansvaret alene på købers glatte ansigt, derfor en fælles pulje der dækker det lovpligtige ansvar indtil køber selv overtager eller max 3 uger...

• #24   15. sep 2013 Ang. at GF skulle være dyres end mondux... Har du ringet til dem og pruttet lidt om prisen? Jeg giver 1800kr for ansvar hos GF, og den pris fik jeg først ved den tredje sælger jeg snakkede med smiley

• #25   15. sep 2013 Nu ser jeg lige på det med forsikring - kan prøve at prutte om prisen, mener den er på 5500 ca, den bliver ikke billigere end mondux 3700, men hvis jeg kan komme lidt ned, vil jeg hellere have det. Overvejer dog også 123mc's med fuld kasko, 10 klik i selvrisiko og ca 6600,- ved bare ikke om jeg behøver kasko, må jeg stadig lige tænke over.

Men nu har jeg lige snakket med ham med mc'en, og er sku lidt i tvivl om han prøver på noget - han tilføjer lige, at han har omregistrert den på skat og ikke fået papirene endnu, ved godt jeg skal bruge dem for selv at omregistrere, spørge så om han har de originale, men dem siger han synshallen tog da den fik syn for nogle dage siden - gør de det hvis man omregistrere og syner den samtidig?
    Han siger jeg bare skal stole på at han sender papirene når han får dem og at vi selvfølgelig laver en slutseddel.. Hvad mener i?

• #26   15. sep 2013 Ud fra min mavefornemmelse, og kender intet til hvordan det reelt foregår. Vil jeg sige det lyder lidt underligt det hele. Ved godt man burde kunne stole på folk, men tør sku ikke stole på nogle fremmed længere, desværre. Slet ikke med salg, da folk har en tendens til næsten at ville snyde så meget som muligt.

• #27   15. sep 2013 Præcis - ringer lige til skat imorgen hvis der ikke kommer nogle svar ang. det med papirene. Så må jeg høre hvad de har at sige smiley

• #28   15. sep 2013 Lyder som ham du vil købe MC en af, selv lige har købt den og har synet den for at få den i sit navn og derfor har afleveret den gamle registrerings attest da den jo ikke er i hans navn

• #29   15. sep 2013 Han har også næsten lige købt den, men vidste ikke at man aflevere den gamle smiley

• #30   16. sep 2013 Manden er måske reel nok, men jeg ville sige: Vi handler når papirerne ligger på bordet. Ikke før.

• #31   20. sep 2013 Ville klart vente til papirerne var der, hvad kan du miste ved at vente? - hvad kan du risikere at miste ved ikke at vente. smiley

• #32   20. sep 2013 Den er købt og han fik papirene samme dag som jeg købte den smiley
    Har også underskrevet forsikringspapire - så alt i fineste orden smiley

• #33   20. sep 2013 Godt at høre smiley

Kommentér på:
Forsikring på brugt mc

Annonce