{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Ny til bilkøb - brugt - forsikring? {{forumTopicSubject}}

Engang når jeg skal have bil, som jeg aldrig har haft før - er der nogle mærker og/eller modeller man skal vælge frem for andre, med hensyn på forsikring, reservedels priser og værkstedstimer?

Når man køber brugt via en forhandler - er der så nogle der har en form for forsikringsaftale så man får det billigere? Tjekkede lige prisen på mondux, for det første forsikre de ikke 21 årige - for en 23 årig ville det koste omkring 13000 årligt og så + vægtafgift som jeg ikke kender.
- Ellers er der jo forældre der kan forsikre, men er der nogle ulemper ved det, andet end jeg ikke arbejder mig op i forsikring, så jeg selv kan få en billig forsikring på et tidspunkt?

Har kigget på lidt forskelligt som en Alfa Romeo på bilbasen til omkring 25-30000 og denne http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/16i-es/1275730

Nogle gode råd - det skal bare være transport middel hvis mc/cykel/tog/bus ikke egner sig, som dårligt vejr/vinter smiley

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny til bilkøb - brugt - forsikring?
  • #1   30. aug 2012 Har også overvejet en Toyota Hilux eller den type bil - de sgu fede - men fås de med 4/5 sæder eller kun som 2 pers. ? Og hvis de fås med 4/5 sæder - nogle ide om hvad de kan skaffes til brugt med hvide plader ?

  • #2   30. aug 2012 du kan købe nogle af de mini biler (up, spark c1) osv...

    de koster 100k for en ny.. værtafgiften er en plov om året (500 kr) og forsikringen kan de fleste forhandler hjælpe med for under 6000 kr selv om du er nystarter..

    undersøgte det til en venninde... hun skulle smide 22.000 kr i udbetaling og så havde hun en suzuki alto med aircon for 1800 kr om mrd inc forsikring, vægtafgift og afdrag...

    det er næsten det samme som den alfa kommer til at koste dig selv om du køber den kontant.. smiley


  • #3   30. aug 2012 Ville godt kunne smide 100 - 150 k for en ny bil/mc - men bilen behøver ikke være ny, holder mest til brugt, eftersom 100 er mange penge smiley Så hvis jeg kunne få noget til en 25-30 - som måske er en smule dyre i afgift, forsikring og værksted - så skal der alligevel noget til at ramme de 100, og synes personligt de små minibiler der er grimme - praktiske i kbh, men grimme smiley

  • #4   30. aug 2012 Altså, hvis det bare er noget du skal køre i engang imellem, så køb da en ældre bette bil, og skrab noget anciennitet sammen, så du kan forsikre en nyere bil billigere, når du vikelig får brug for sådan en... smiley

  • #5   30. aug 2012 hvis det udelukkene er til transport så ville jeg vælge en helt ny picanto, den nye model er blevet frækkere og se på og kan fåes ned til 87.000 også får du 7 års garanti. billig forsikring og billig vægt afgift,
    ville holde mig fra alfa,


  • #6   30. aug 2012 (link fjernet)

    men hvis det bare skal være en billigt brugt bil så vælg en toyota, evt. corolla


  • #7   30. aug 2012 Er der noget jeg skal kigge på, på bilen, der har stor betydning for forsikringens pris? Altså såsom motorstørrelse, diesel/benzin?

    Men okay, det er jo bare noget brugt, skal skrabe sammen til en dejlig familiebil, når jeg engang bliver del af sådan en smiley - Men vil da helst gerne have den ikke ligner lort smiley

    Men skulle måske bare kigge bilbasen igennem, når jeg skal have bil smiley


  • #8   30. aug 2012 Ja motorstørrelse har som regel noget at sige, når man er i starten er 20erne og uden anciennitet. Jeg købte min første bil i eget navn sidste år, - en Corsa 1,2 fra 94.

    Det er som regel ganske dyrt at kaskoforsikre uden anciennitet hvis man er under 25, - ligesom ved MC, hvorfor at det ikke er meget ved at købe en nyerebil, hvis man kun har råd til ansvar på den.

    Jeg står overfor at skulle handle ny vogn inden længe, - stationcar fra omkring 2000. Jeg har fået et ok tilbud på en del kasko på den, nu da jeg har 1 års anciennitet, kørt skadesfri og blevet 1 år ældre.

    Men altså, man skal jo som alt andet forhandle sig til en god forsikringspris, - men skal ikke bare æde det første de siger, - og lad være med at taste dine oplysninger ind i deres beregningshalløj, - de skyder aaalt for højt. Ring til dem og hør hvad de kan tilbyde, - kan ofte betale sig at samle sine forsikringer et sted, hvis man vil opnå en god pris.


  • #9   30. aug 2012 Okay super - må se det an til den tid smiley
    Men så skal jeg nok også bare gå efter en lille motor smiley


Kommentér på:
Ny til bilkøb - brugt - forsikring?

Annonce