{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.697 visninger | Oprettet:

Salg af mc på eBay. Erfaringer {{forumTopicSubject}}

Goddag.
Jeg går og overvejer om jeg skal sælge min forholdsvis sjældne Dkw på Ebay. Men jeg har kun erfaring med at købe og sælge mindre ting på siden.
Er der noget jeg skal være OBS på ved en sådan auktion?
Vil gerne høre jeres tidligere erfaringer.

Vh. Philip

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af mc på eBay. Erfaringer
  • #2   12. jan 2014 Hej Philip smiley
    Jeg har solgt nogle mc på ebay.de. det er forløbet uden problemer. Købere har betalt via paypal eller kontant ved afhentning. Cash er altid bedst smiley endvidere kan det tiltådes at starte auktionen med 1 euro. Det giver flere interessenter. Du har jo mulighed for at angive en mindstepris. Min erfaring siger dog at der kommer flere og faktisk også højere bud hvis ikke man angiver mindstepris.
    pøj pøj med det smiley
    Mvh Frank

• #3   12. jan 2014 Hej Frank. Har tænkt over taktikken, men at starte på 1 euro og med en betydelig større mindstepris virker lidt voldsomt. Men det kan godt være det er måden at gøre det på. Hvis man smider den på eBay.de vil brugerer der benytter eBay. Com også kunne se den eller?

• #4   12. jan 2014 En auktion hvor start og mindstepris ikke er den samme, bliver af uendeligt mange betragtet som useriøs.....
    Sæt den på uden mindstepris. Og vær glad for den pris du får...er det helt hen i skoven, kan du jo selv smide et par bud undervejs smiley

• #5   12. jan 2014 Tak for input Brian. Men det kommer aldrig til at ske, kan ikke risikere en sådan handel. Jeg er udmærket klar over hvordan auktioner fungerer. Jeg vil gerne have erfaringer fra eBay.

• #6   12. jan 2014 Har set 1000vis af auktioner, noget er blevet meget billigt, så en Yamaha 650 Turbo i meget fin stand den anden dag, den gik for 880 euro, alt for billigt, men for det meste ryger prisen op i det rette leje.
    Sørg for at auktionen slutter fredag aften ved 18-19 tiden eller lørdag mellem 13 og 15, aldrig kl 05.15 torsdag morgen eller nogen anden morgen.

Brian:
    Man kan ikke selv byde.

• #7   12. jan 2014 Du kan jo sætte den til salg uden mindstepris med start på 1 euro.
    Også kan du få en ven/lave en konto nr 2
    Også sætte dig selv ind som byder og sætte autobud til din mindstepris.
    Så er der ingen der kan vinde/få den uden af overstige din mindstepris.

• #8   12. jan 2014 Tak for rådet Allan. Må lige tilrettelægge tidspunktet for auktionen så den rammer tidspunktet hvor mændene sidder med øllet i hånden;-)

• #9   12. jan 2014 ™ - Hells - Rider - ™ : Man skal bare lige regne med at der er noget som hedder Salær ved auktioner.. og denne måde at få prisen op er ikke gratis.

• #10   12. jan 2014 @allan.

Man har selvfølgelig 2 kontoer....... En hvor man er rar og sympatisk, og en hvor man er en nar.... Lidt ligesom mcg.... Her bruger jeg "Brian S" som nar konto smiley

Mht DKW'en så har jeg ingen ide om den koster 60 eller 600k... 20k under det forventede kommer man sig jo nok over, men kan da godt se at et tab på 200k vil svide lidt tid smiley og er den rigtig dyr, så er gebyret jo også lidt bebret da det ofte er en %sats.

Tror da også at de internationale veteran elskere og opkøbere tjekker veteranposten ect. Så her var det måske en Go ide at sætte tilsalg.

Mvh Brian

• #11   12. jan 2014 De kloge snakker nu kan jeg høre!
    Hvis vennen han køber den, så skal der betales en afgift til Ebay, salgsgebyr, bortset fra det er fidusen god nok.

• #12   12. jan 2014 #9 Nicolai V
    Ja det er sandt, men den salær ydelse er ikke alverden
    Og er da meget mindre af skulle give ud end måske et tab på 20 eller 200klik

• #13   12. jan 2014 Sæt startbuddet lavere end de kan findes i udlandet, så burde du have god mulighed for at der kommer bud. Din auktion virker dermed mere seriøs og det vil ikke være forkert at lave en mindstepris. Mvh

• #14   12. jan 2014 Salær er altså ikke det store ..... hvis du ikke har is i maven til bare at lade auktionen køre uden mindstepris så opret den med mindstepris. Dem der er interesseret i biken sender dig nok en mail og måske smider de et fornuftigt bud du så lan tage imod. Blir den ikke solgt kommer du af med en 50er i oprettelse. Det da til at leve med smiley

• #15   12. jan 2014 Tjaee, har da erfaring med at udenlandske købere IKKE byder alverden for DK cykler medmindre det er ABSOLUTTE sjældne liebhavere, har da prøvet både med Ducati Indianaen og Guzzi V-7 Special!

• #16   12. jan 2014 Asger: ja det har du absolut ret i smiley dem jeg solgte var importeret fra tyskland og derfor med tyske papirer da de stadig var uden afgift. Så det gik let smiley

• #17   12. jan 2014 Problemet med salget består i at, der fra 1936-1938 kun er produceret 7800 stk af min model. Der har kun været 1 til salg på nettet af min model de sidste 2 år. Den blev solgt for 65000.- i Tyskland (mobile.de) men var ikke i ligeså god stand som min. Der er pt. ingen til salg, så det er meget svært at vurdere en salgspris. Ligeledes er det svært at få de rette købers opmærksomhed eftersom der er så få til salg. Derfor jeg ville prøve at sætte den til salg et internationalt sted og ikke kun her på vores græsmarker.
    Hvis I kender nogle gode sites at sætte sådan en cykel til salg må I endelig sige til!
    Btw, tak for jeres input!

• #18   12. jan 2014 Måske Mors Bikes i Lindved, de sælger til udlandet og har nok et par ord at sige om det.

• #19   12. jan 2014 http://www.veteranposten.dk

• #20   12. jan 2014 Nåee, men Guzzien var veteran, dermed afgiften uden betydning og Indianaen var med Italo papirer!

• #21   12. jan 2014 Afgift er ikke et problem, den var på 0.- da jeg "betalte" den.

• #22   12. jan 2014 Hvorfor smider du den ikke på Mobile og autoscot ?

Kommentér på:
Salg af mc på eBay. Erfaringer

Annonce