{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

600 vs. 750 {{forumTopicSubject}}

hey... som i alle kan se har jeg en fzs 600 med 95 heste...,

jeg tænker lidt på om en 750´er er sjovere.. om hvornår de begynder at løfte forhjulet.. min fazer er villig i første gear.. men ikke ret meget.. og vil helst undgå en cykel der ryger op...

jeg kunne godt bruge nogle erfaringer.. og kun med tur cykler.. ræs er ikke mig, ligesom chopper stilen heller ikke lige er mig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  600 vs. 750
  • #1   27. jul 2006 Min erfaring er at jo større cyklen er, jo roligere er den at køre. Forstå mig ret.

    Om forhjulet løfter sig er op til køreren, ikke cyklen.

    Jeg har haft en 250, en 600 og 2 litercykler, tror ikke jeg vil under en liter igen, med mindre det bliver på en enstamper. En stor cykel har kræfter og overskud så man kan slappe mere af under kørslen. Den kører mere ubesværet..


  • #2   27. jul 2006 Du vil gerne have noget sjovere, men den må ikke ryge på baghjul under kraftig acceleration?
    hvis du tænker gsx750F eller noget i den dur, tror jeg ikke du har noget at frygte mht, at blive smidt af...

    De fleste tour cykler har jo rimelig mange kilo at slæbe på.
    En busa, som også er god til tour, den ryger nemt op i første, - 2. gear letter den op til 150 med et vip på koblingen, og ja den holder den fint oppe til en 200 stykker, mere hvis man har nerver til det!

    Men som sagt, du skal ikke være nervøs for at købe en touringcykel på 750 ccm, og ja en cykel med større moment vil da være nemmere og liste på hjul.
    ps: kan du ikke lige så godt købe en 900, hvis du nu skal til og skifte?

    mvh Offslow


  • #4   27. jul 2006 jeg har jo købt fazer´en i år.. og det efter en ulykkelig historie med engahve og en xj 600..

    jeg tænker helt klart på en cykel med mere moment, som er rolig, men som virkelig kan komme frem hvis man beder den om det - men samtidig ikke en cykel som løfter for-hjulet bare man kilder gassen en lille smule..

    min fazer har 95 heste.. og det jo egentlig ok.. men lidt mere skud og bundtræk ville sku ikke være helt af vejen..

    hvorfor 900 kubik??


  • #6   27. jul 2006 900 kubik for derdi den har mere moment end en 750 kubik.
    En VFR750/800 kunne måske være det du skulle gå efter. Vælg en der ikke er ældre end 1994. Der får du det bedste køb. V4 motoren har et rigtig godt bundtræk og MC'en er underholdende på landevejen også.
    En CB900 Hornet er også værd at overveje, den er af samme type som den fazer du har nu. Har du råd til en spritny MC, så overvej en CBF1000S


  • #7   27. jul 2006 har set hornet´en.. kan ikke så godt lide fronten på den . men ellers er den fin smiley

    overvejede lidt noget kawa.. eller duc... måske st2 eller st4.... men hvor kan man prøve det skdit?


  • #8   27. jul 2006 Hmmmmm! Hvor meget vejer du ? ;o9

  • #9   27. jul 2006 susanne.. knap 90 kg....

    en drag dims... Brian, du skal lægge de der råhypnol på hylden!!!!


  • #10   27. jul 2006 Det var nu mest gasss... men jeg køre FZ6, og kan god ved god acceleration få min til at løfte hjul! Jeg vejer nu osss lidt under 90...!
    Prøv at sug maven ind ;o)


  • #12   27. jul 2006 Jeg har en GSX750F´er, og den kan du vride lige så tosset du vil, den løfter intet, og så har den jo faktisk mindre hk end din Fazer... om den har mere moment ved jeg ikke; men hvis er det nok ikke nævnelsesværdigt.

    Jeg ville nok også foreslå evt. en Fazer 1000, Evt. en ældre 900/1000´er ala RF900, Thunderace eller lign. eller en lækker V2´er, TL/SV1000... så er du jo godt kørende.

    Overvejer også selv en SV1000... gad ihvertfald godt prøve enfor at se om det var noget smiley


  • #13   27. jul 2006 edit... skulle måske lige nævne, at det er rent subjektivt og at det er hvad jeg selv gerne ville have af mc, og at jeg faktisk ikke har prøvekørt nogen af ovenstående maskiner... desværre :S

Kommentér på:
600 vs. 750

Annonce