801 visninger
|
Oprettet:
Termostat {{forumTopicSubject}}
Hej.
Er lige ved at lave en lille eftersyn på min fazer 600.
Jeg har lige haft min termostat i kogevand og den åbner fint ved ca 85gr, men hvordan ser jeg om den lukker 100% i igen?? Den åbner og lukker med ca 1cm. Men synes det ser ud som om der stadig er ca 5mm før den er lukket helt. Dvs. Den ikke er helt plan, men der stikker ca 5mm frem..er det bare tågesnak.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.444
tror ikke den skal lukke helt, der skal kunne cirkulerer vand rundt i systemet når vandpumpen og motoren kører .
så tror den er fin .
mvh
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 38
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 59
Når man tøffer stille rundt eller frem mod et lyskryds er kølebehov måske 2-5 kW. Hvis man så fyrer den af i et lyskryds skal den måske køle 70 kW, så den skal ret hurtigt kunne ændre vandflowet til 15-25 gange mere. Og det kræver altså at den hurtigt opdager det bliver varmt.
Et helt hus kræver typisk 2-5 kW at holde varmt når det er 0 grader udenfor. Så det er altså en ret stor varmemængde der hurtigst skal kunne bortledes.
Derfor - hellere for meget åben end for lidt.
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 9 Emner: 40 Svar: 1.059
Bjarke P
hverken for meget eller for lidt åben at foretrække ved lave temperature vil man ved for meget åben termostat aldrig nå en fornuftig drifts temperatur hvilket ikke er godt
så en termostat skal lukke helt og åbne når der er brug for at åbne og ikke før.
Termostat